Zakończony w Paryżu Międzynarodowy Salon Samochodowy odniósł sukces wśród publiczności, odwiedziło go 400 tysięcy osób.
Wielkimi wygranymi tegorocznej edycji salonu – pierwszej po czteroletniej przerwie – jest Grupa Renault i jej marki: Renault, Dacia, Alpine i Mobilize.
Zobacz także:
Renault uwielbia targi samochodowe!
Marka Renault zaprezentowała na swoim stoisku o powierzchni 1500 m2 światową premierę samochodu koncepcyjnego 4EVER Trophy, który jest nowoczesną interpretacją kultowego modelu Renault 4, a także pierwsze Kangoo E-Tech electric przeznaczone dla rodzin. Tegoroczna edycja salonu zakończyła również obchody 50-lecia Renault 5. Zwiedzający mogli zobaczyć niezwykły sportowy samochód koncepcyjny R5 Turbo 3E.
Marka wystawiła także modele, które pozwolą jej odzyskać mocną pozycję w segmencie C: nowy Megane E-Tech electric i nowy Austral E-Tech z napędem hybrydowym, który po raz pierwszy był zaprezentowany publiczności. W ciągu sześciu dni, podczas których salon był otwarty dla publiczności, marka Renault przyjęła łącznie 500 zamówień na samochody. Do tego wyniku w znakomitym stopniu przyczynił się nowy Austral E-Tech Hybrid, który był najlepiej sprzedającym się modelem oraz innowacyjna technologia E-Tech (hybrydowa oraz elektryczna) stanowiąca 86% zamówień. Ponadto marka zarejestrowała 1100 leadów sprzedażowych, które są potwierdzeniem zainteresowania gamą Renault wśród zwiedzających.
Goście odwiedzający salon mogli poznać technologie wspomagania prowadzenia oferowane przez Renault, hybrydowy napęd E-Tech oraz futurystycznego humanoidalnego pilota Reno dzięki specjalnym modelom demonstracyjnym. Marka przedstawiła również swoją nową, pełną ofertę produktów lifestylowych „The Originals”. Blisko 4000 klientów zakończyło swoją wizytę na stoisku zakupem pamiątkowego gadżetu.
Dacia – sukces Manifesto
Celem Dacii było pokazanie szerokiej publiczności nowej identyfikacji wizualnej marki na wszystkich modelach. Na stoisku przez cały tydzień były dostępne atrakcyjne animacje w outdoorowym klimacie.
Misja została uwieńczona sukcesem – stoisko było stale oblegane. Zarówno goście, jak i osoby kupujące, wyrazili swoje zadowolenie z wizyty na stoisku i przyznali nam średnią ocenę 4,6 na 5.
Równie zadowalający jest bilans ilościowy – odwiedzający złożyli blisko 300 zamówień. Tyle samo klientów było zainteresowanych zakupem samochodu i zostawiło kontakt do siebie – gorące leady zostały przekazane dealerom marki. Warto zauważyć, że 96% zamówień złożyli klienci indywidualni, a 60% zamówień dotyczy silników LPG ECO-G i elektrycznych, co jest doskonałym wynikiem.
Alpine – tydzień A110
Marka Alpine wywołała sensację na salonie. Pokazała światową premierę Alpenglow, samochodu studyjnego, który jest manifestem marki i ukazuje jej wizję samochodów i sportów motorowych przyszłości. Ma to być przyszłość sportowa i czysta, pod hasłem przyjemności z jazdy, którą zapewnia innowacyjny silnik spalinowy na wodór.
Kultowe A110 świętowało na salonie swoje 60-lecie. To właśnie tutaj, na salonie samochodowym, w 1962 roku zostało po raz pierwszy pokazane publiczności. Dla uczczenia rocznicy marka po raz pierwszy zaprezentowała w Europie model A110 R. Ten najbardziej radykalny z A110 – jeszcze lżejszy, dynamiczny i zwrotny – przyciągał powszechną uwagę i wzbudzał entuzjazm, zarówno wśród publiczności, jak i konstruktorów tego modelu. Potwierdzeniem sukcesu może być 200 rezerwacji złożonych na stoisku marki. Model będzie można zamówić pod koniec roku.
Na salonie sport był tematem przewodnim tygodnia dla pasjonatów marki Alpine. Na stoisku pojawili się Esteban Ocon, kierowca stajni BWT Alpine F1 team, Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxivière, kierowcy Alpine Elf Endurance Team. Nieustannie były też oblegane profesjonalne symulatory jazdy obsługiwane przez zespół Alpine Esports. Za sterami zasiadło ponad 1000 e-kierowców.
Udana premiera Mobilize
Dla marki Mobilize, powstałej w 2021 roku, było to pierwszy Międzynarodowy Salon Samochodowy, w którym uczestniczyła. Marka wyspecjalizowana w nowej mobilności przedstawiła doświadczonej publiczności swoje produkty i usługi. Werdykt był jednoznaczny: Mobilność, jaką daje użytkowanie samochodu (niekoniecznie jego posiadanie) i współdzielona mobilność są szeroko akceptowane przez społeczeństwo, które szuka dobrego rozwiązania dla uzasadnionych potrzeb w zakresie mobilności wraz ze wszystkimi powiązanymi usługami. Zwolennicy nowej mobilności mieli z kim o niej porozmawiać. Marka pokazała Mobilize Duo, mały samochód miejski przeznaczony do carsharingu i Mobilize Fast Charge, europejską siec ultra szybkiego ładowania.
Przez 7 dni eksperci Mobilize mieli 45 wystąpień i warsztatów, które pokazały jak wygląda przystępna cenowo, zrównoważona i dostępna mobilność.
Nowy napęd wodorowy spółki HYVIA
HYVIA, joint-venture Grupy Renault i Plug-Power, zajmująca się napędami wodorowymi, wystawiła samochody z napędem wodorowym (Van, City Bus, podwozie z kabiną) oraz pokazała swój unikatowy ekosystem wodorowy H2. Kolejną nowością był Master Van H2-TECH, zaprezentowany po raz pierwszy w seryjnie produkowanej wersji z napędem wodorowym, która już trafiła do sprzedaży.