Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu BMW pokaże modele, które wprowadzają nową stylistykę marki w wielu segmentach i demonstrują znaczący postęp w zakresie cyfryzacji, obsługi, zrównoważonego rozwoju i dynamiki jazdy.
Odwiedzający paryską wystawę będą mieli okazję zobaczyć na przykład pierwsze auta wyposażone w nowy system operacyjny BMW 7.0 z całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników i monitorem pokładowym.
Zobacz także:
Kolejne innowacje to światła laserowe oraz asystent kierowania i toru jazdy oferowany również w innych nowych modelach marki, a także unikalny asystent cofania, który przejmuje kierowanie przy cofaniu na ciasnej przestrzeni z ograniczoną widocznością.
Wybór modeli produkcyjnych, które mają być wprowadzone na rynek w najbliższej przyszłości, oraz innowacyjne technologie prezentowane na paryskich targach pokazują konsekwentne wdrażanie strategii Number One > Next. Kluczowe znaczenie ma również ofensywa modelowa BMW w segmencie luksusowym (premiera targowa nowego BMW serii 8 Coupé), dalsze rozszerzanie palety modeli BMW X wraz z debiutem nowego BMW X5 oraz wzbogacenie asortymentu BMW M GmbH o nowe BMW M5 Competition.
Sportowy rodowód: nowe BMW Z4
Nowa wersja dwuosobowego kabrioletu posiada klasyczny miękki dach z napędem elektrycznym i wnętrze zorientowane na kierowcę. Szeroka gama silników, nowa konstrukcja układu jezdnego i sztywna karoseria dają nowemu BMW Z4 wysoki potencjał dynamiczny. Szeroki rozstaw kół, dobrze wyważone proporcje i kompaktowy rozstaw osi zwiększają zwinność samochodu. Nowy system operacyjny BMW 7.0 zapewnia wyższy poziom obsługi z wykorzystaniem dwóch kolorowych ekranów o przekątnej 10,25 cala, służących jako cyfrowy zestaw wskaźników i monitor pokładowy.
Najwyższą wersją z trzech BMW Z4 jest model BMW M Performance. Nowe BMW Z4 M40i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4-7,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 168-162 g/km) z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 250 kW / 340 KM jest standardowo wyposażone m.in. w adaptacyjny sportowy układ jezdny M, sportowy adaptacyjny układ kierowniczy, hamulce sportowe M, elektronicznie sterowany dyferencjał sportowy M, 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich oraz wyczynowe opony. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sek.
Nowe BMW serii 8 Coupé
Na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show swoją premierę będzie miało też nowe BMW serii 8 Coupé. Nowa stylistyka, a także konstrukcja karoserii, układ napędowy i jezdny zostały zaprojektowane, aby dostarczać sportowych wrażeń z jazdy. Zaawansowany system obsługi i wskazań, systemy wspomagające kierowcę i funkcje łączności sieciowej przyczyniają się do wyjątkowego charakteru auta.
Model BMW M Performance podkreśla podobieństwo Coupé do BMW M8 GTE startującego w wyścigach. Nowe M850i xDrive Coupé (10,5-10,0 l/100 km; 240-228 g/km) napędza debiutujący w tym samochodzie nowy silnik benzynowy V8 o mocy 390 kW / 530 KM.
Jednostka napędowa o potężnym momencie obrotowym, układ jezdny opracowany na bazie doświadczeń w motorsporcie oraz sportowy dyferencjał M dają pojazdowi niesamowite osiągi. V8-kę uzupełnia sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 235 kW / 320 KM (6,2-6,1 l/100 km; 164-160 g/km). Oba modele wyposażone są standardowo w inteligentny napęd na cztery koła oraz adaptacyjny układ jezdny M i zintegrowany aktywny układ kierowniczy.
Nowe BMW X5
Światowa premiera BMW X5 na otwiera kolejny rozdział w historii Sports Activity Vehicle (SAV). Czwartą generację wyróżniają właściwości jezdne i elementy wyposażenia. Nowa jest stylistyka karoserii. Wnętrze łączy dużą przestrzeń z nowoczesnym designem i luksusową atmosferą.
Odświeżona gama silników, najnowsza generacja inteligentnego napędu na cztery koła xDrive oraz liczne systemy układu jezdnego w oferują połączenie komfortu jazdy, dzielności w terenie i sportowego prowadzenia na drodze. To również zasługa pneumatycznego zawieszenia obu osi, zintegrowanego aktywnego układu kierowniczego i pakietu offroadowego.
Znacznie rozszerzony wybór systemów wspomagających kierowcę obejmuje teraz również asystenta kierowania i toru jazdy oraz asystenta cofania. Nowe auto wyposażone jest standardowo w BMW Live Cockpit Professional. W połączeniu z systemem operacyjnym BMW 7.0 umożliwia on jeszcze dokładniejsze dostosowanie działania systemu do potrzeb kierowcy.
Nowe BMW M5 Competition
Światową premierę będzie miał również model BMW M5 Competition (10,8-10,7 l/100 km; 246-243 g/km). Moc silnika zwiększona o 19 kW / 25 KM do 460 kW / 625 KM, bardziej bezpośrednia reakcja i specjalne zestrojony układ jezdny zapewniają wrażenia z jazdy rodem z motorsportu. Pojazd posiada 8-stopniową skrzynię M Steptronic i inteligentny napęd na cztery koła M xDrive.
Mocy silnika V8 zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sek. Do 200 km/h nowe BMW M5 Competition przyspiesza w ciągu 10,8 sek.
Wyposażenie dopełnia specyficzny sportowy układ wydechowy M, specjalne mocowanie silnika i ekskluzywne 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich. Charakterystyczne elementy stylistyczne w błyszczącym kolorze czarnym i napis „Competition” obok znaczka „M5” na pokrywie bagażnika sygnalizują wyjątkowy potencjał BMW.