Prezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu w limitowanej, specjalnej serii studium koncepcyjne Porsche trafi na rynek.
Producent zadecydował o uruchomieniu produkcji purystycznego modelu 911 Speedster w pierwszej połowie 2019 r.
Zobacz także:
Otwarty, dwuosobowy wóz powstanie dokładnie w liczbie 1948 egzemplarzy. To nawiązanie do historii Porsche 356 „Numer 1”, które zostało dopuszczone do ruchu 8 czerwca 1948 r.
Na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show w Paryżu Porsche prezentuje drugie w tym roku koncepcyjne studium Speedster. Jego czerwony lakier Guards Red stanowi odniesienie do 911 Speedster rocznik 1988 (seria G). Nowe 21-calowe obręcze z przecinającymi się ramionami oraz wnętrze wykończone czarną skórą podkreślają wysmakowane, a zarazem sportowe wzornictwo.
Marzenia się spełniają: zdolny do jazdy prototyp 911 Speedster Concept, po raz pierwszy pokazany 8 czerwca 2018 r. w Zuffenhausen w wersji Heritage (z ang. dziedzictwo), w 2019 r. trafi do wąskiego kręgu odbiorców. Samochód został opracowany przez zespół Porsche Motorsport z Weissach we współpracy z oddziałami Style Porsche oraz Porsche Exclusive Manufaktur.
Przyszłe Porsche 911 Speedster powstanie w oparciu o typoszereg 991 i będzie pierwszym modelem oferowanym z nowymi pakietami Heritage Design. Ta ekskluzywna linia akcesoriów sygnowanych przez Porsche Exclusive umożliwi jeszcze większy stopień personalizacji „911”.
Najnowsze studium, zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show, poza zjawiskowym czerwonym lakierem przyciąga wzrok 21-calowymi obręczami mocowanymi centralną śrubą. Ich wzornictwo, z krzyżującymi się ramionami, przypomina wyścigowe samochody Porsche, takie jak 911 RSR oraz GT3 R.
Także przyciemniane światła do jazdy dziennej są inspirowane światem motorsportu, a ich czerwone wykończenie współgra z kolorem nadwozia. Lusterka boczne o kształcie Talbot oraz korek wlewu paliwa – umiejscowiony pośrodku przedniej pokrywy – lśnią odcieniami czarnego chromu i platyny. W przeciwieństwie do pokazanej wcześniej wersji Heritage w kabinie wykorzystano częściowo perforowaną czarną skórę z czerwonymi akcentami.
Wszystkie elementy nadwozia oraz rozwiązania techniczne obu prototypów 911 Speedster są identyczne. Obejmuje to skróconą i obniżoną ramę szyby czołowej, mniejsze boczne okna oraz karbonową tylną pokrywę z dwoma wybrzuszeniami za fotelami. Oba samochody zamiast miękkiego dachu mają lekkie poszycie Tonneau z zatrzaskami Tenax.
Koncepcyjne pojazdy bazują na modelu 911 Carrera 4 Cabriolet. Ich błotniki oraz przednią i tylną pokrywę wykonano z lekkich kompozytów węglowych, natomiast podwozie pochodzi z 911 GT3. Co więcej, oddział projektowania modeli GT dostarczył układ wydechowy z tytanowymi rurami oraz zespół napędowy, w tym 6-stopniową manualną skrzynię biegów.
To samo dotyczy serca limitowanej edycji specjalnej: prototypy Speedster napędza wolnossący 6-cylindrowy silnik typu bokser o mocy ponad 500 KM, zdolny „rozkręcać się” nawet do 9000 obr./min.