Kilka miesięcy po zaprezentowaniu fastbacka, Peugeot ujawnia wersję SW nowego modelu 508. Czerpie on inspiracje ze świata nadwozi shooting brake.
Niska i dynamiczna sylwetka przykuwa uwagę. Atletyczna elegancja współgra z praktycznym podejściem do przestronności, pojemności i dostępności bagażnika.
Zobacz także:
Nowy model jest wyposażony w najnowszej generacji Peugeot i-Cockpit i ma niewielki promień skrętu. Dzięki temu nie są mu straszne ani ulice ze zwartą miejską zabudową, ani szerokie autostrady. Układ jezdny zapewnia kierowcy wyczucie nawierzchni i kontrolę ruchów nadwozia.
Nowe auto zostanie zaprezentowane na Salonie Samochodowym Paris Motor Show w 2018 roku, a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w styczniu 2019 roku.
– Po bezkompromisowym fastbacku nadszedł czas na kombi! Jest tak samo wyraziste i zapiera dech w piersiach! Za sprawą nowego Peuegot 508 SW marka potwierdza swoją przemianę i wzbogaca ofertę o model o spektakularnej sylwetce i osiągach. Nasza ambicja, aby uczynić Peugeot najlepszym producentem klasy Premium na rynku aut popularnych, staje się rzeczywistością i to w najpiękniejszy sposób – powiedział Jean- Philippe Imparato, dyrektor generalny Peugeot.
Segment wciąż zdominowany przez nadwozia kombi
W Europie segment D liczy 1,4 miliona samochodów. W ostatnich dziesięciu latach udział nadwozi typu kombi w tym rynku był nadal największy, pomimo rosnącego wachlarza ofert i typów nadwozi, w tym SUV-ów. W Europie co trzeci samochód sprzedany w segmencie D to kombi.
Oferta dostępna w tym segmencie dzieli się na tradycyjną ofertę dużych i przestronnych kombi, w większości oferowanych przez producentów samochodów seryjnych, oraz ofertę modeli Premium, która łączy w sobie praktyczność nadwozia kombi z bardziej dynamiczną sylwetką.
Na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile w Paryżu marka przedstawić zamierza swoje plany – oferowania samochodów o atletycznej i nowoczesnej sylwetce, dotychczas zarezerwowanej dla nielicznych producentów segmentu Premium.