PARYŻ 2018: NOWY MOCNY MERCEDES AMG A 35 4MATIC

mercedes-amg-p1

Mercedes- AMG podczas Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu prezentuje nowy model o wysokich osiągach – A 35 4MATIC. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie marki i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM).

Nadwozie, zawieszenie, napęd na cztery koła, przekładnia, programy jazdy, zestrojenie – każdy aspekt konstrukcji został tu zaprojektowany z myślą o maksymalnej dynamice jazdy.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2018


 

Osiągi na poziomie aut sportowych (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 sek.) zestrojone są z umiarkowanym zużyciem paliwa – w cyklu mieszanym wynosi ono zaledwie 7,3-7,4 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu łączonym: 167-169 g/km.

mercedes-amg-p2

Nowy A 35 4MATIC wzbogaca portfolio Mercedes- AMG o atrakcyjny model bazowy. Projekt samochodu w całości realizowano przy okazji prac nad nową Klasą A, czyli równolegle z budową kolejnej generacji A 45 4MATIC. Podstawą dla zapewnienia precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach – są zabiegi przeprowadzone w celu usztywnienia przedniej partii nadwozia.

Nowy 4-cylindrowy silnik turbo

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka to nowa konstrukcja, bazująca na 4-cylindrowym silniku M 260 z nowej Klasy A. Motor odznacza się wysokim maksymalnym momentem obrotowym – 400 Nm od 3000 obr./min i emocjonującym brzmieniem. Skrzynia korbowa w postaci odlewu z wysokowytrzymałego, lekkiego aluminium ogranicza masę własną samochodu.

Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll. W wysokie standardy techniczne nowego 4-cylindrowego silnika wpisuje się szereg rozwiązań zwiększających efektywność,w tym zmienne fazy rozrządu Camtronic, inteligentne zarządzanie temperaturą jednostki napędowej oraz oleju, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon.

Także dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego auto. Zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja Race- Start zapewnia maksymalne przyspieszenie. Zakres funkcji przekładni uzupełniają dwa programy ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy (M) – tymczasowy i stały.

mercedes-amg-p3

Aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC

Aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC montowany jest w standardzie. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.

Tak długo, jak długo aktywny pozostaje system kontroli stabilności ESP, układ 4MATIC pozostaje w trybie Comfort. Jeśli kierowca uruchomi tryb ESP Sport Handling lub ESP Off, napęd przełączy się na tryb Sport.

Pięć programów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Nowy program jazdy Slippery został zoptymalizowany pod kątem jazdy po śliskiej nawierzchni.

Tryby Sport oraz Sport+, kładą nacisk na przyjemność z jazdy. Dźwięk silnika staje się bardziej wyrazisty, a funkcja ECO start /stop zostaje „uśpiona”. Program Sport+ podwójnym wysprzęgleniem przy redukcji i częściowym odłączaniem cylindrów poprzez krótkie, precyzyjnie dobrane opóźnienie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu pozwala “poszaleć”…

mercedes-amg-p5

Program Individual umożliwia dobranie i zachowanie ustawień do własnych preferencji. Ponadto kierowca ma do wyboru dwa tryby działania funkcji „żeglowania”: ograniczone (Reduced) oraz umiarkowane (Moderate).

Jako nowość w ramach systemu trybów jazdy AMG Dynamics Select oferuje układ dynamicznej kontroli stabilności, poszerzający funkcje układu ESP o interwencje wspomagające sportowy styl jazdy. Ma dwa tryby pracy: Basic oraz Advanced. Poziom działania systemu można samodzielnie ustawić w programie Individual.

Zawieszenie AMG Ride Control ze specjalnymi elementami

Konstrukcja zawieszenia bazuje na architekturze podwozia nowego Mercedesa Klasy A. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona z dolnym wahaczem, kolumną resorującą i drążkiem poprzecznym. Specjalna geometria osi ogranicza wpływ napędu na układ kierowniczy. Specjalne przednie zwrotnice AMG cechuje radialne mocowanie zacisku.

Czterodrążkowa oś tylna jest sztywno połączona z nadwoziem za pomocą ramy pomocniczej. Przy każdym kole stosowane są trzy wahacze poprzeczne i jeden prowadzący, piasta oraz łożysko.

mercedes-amg-p6

Opcjonalny system adaptacyjnego tłumienia (ADS – Adaptive Damping System) pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia. Ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy.

Układy

Wysokowydajny układ hamulcowy wyróżnia się odpornością na przegrzanie i zapewnia krótkie drogi hamowania. Jego parametry odpowiadają sprawdzonym podzespołom stosowanym w modelu A 45 4MATIC. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane. Lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.

Progresywny, elektromechaniczny układ kierowniczy z przekładnią o zmiennym przełożeniu wspiera kierowcę w sportowym stylu jazdy. Ma dwie charakterystyki działania. Standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy z automatycznie sterowaną klapą. Jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu.

Nadwozie

Wyrazisty design nadwozia uzupełnia język projektowania Klasy A o elementy charakterystyczne dla maszyn AMG. Z przodu A 35 4MATIC wyróżniają: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, przedni zderzak z linii AMG, z prowadnicami powietrza i dolnym spojlerem, oraz poprzeczki bocznych wlotów powietrza z wykończeniem w kolorze srebrnego chromu.

mercedes-amg-p7

Z profilu uwagę zwracają zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki 18-calowe obręcze z lekkich stopów z podwójnymi ramionami oraz panele progowe z linii AMG. Tył jest zdominowany przez zderzak z nową nakładkąw kształcie dyfuzora, subtelny spojler dachowy oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.

Wnętrze

Fotele pokrywa tu mieszanka syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dynamica, a jej czarny odcień przełamują czerwone przeszycia i pasy bezpieczeństwaw tym samym kolorze. Na życzenie dostępna jest też syntetyczna tapicerka skórzana w dwóch odcieniach: czarnym i szarym digital. W koncepcję kolorystyczną wnętrza wpisuje się czerwona lamówka na elementach ozdobnych wykończonych mikrofibrą oraz dysze nawiewów z czerwonymi pierścieniami.

Ekran systemu multimedialnego MBUX zastępuje stosowane wcześniej systemy, tworząc jeszcze ściślejsze połączenie samochodu z kierowcą oraz pasażerami. Przejrzystą strukturę menu i wyraziste, trójwymiarowe grafiki o wysokiej rozdzielczości łączą się tu z atrakcyjnie zaprojektowanym interfejsem. Dwa wyświetlacze zamontowane pod wspólną taflą szkła tworzą panoramiczny kokpit. Kierowca może wybierać spośród trzech wersji graficznych zestawu wskaźników AMG.

Dotykowy ekran multimediów oferuje specjalne widoki AMG, takie jak wizualizacja programów jazdy, aplikacja AMG Track Pace czy podgląd danych telemetrycznych. Konsola środkowa standardowo wyposażona w panel dotykowy, ma dodatkowe przyciski do obsługi funkcji ESP, trybu ręcznej zmiany biegów oraz adaptacyjnego tłumienia (ADS).

mercedes-amg-p4

Nowa generacja kierownic AMG posiada spłaszczony u dołu wieniec, perforowaną skórę w obszarze chwytu i czerwone przeszycia. Galwanizowane manetki zmiany biegów wspierają kierowcy w jeszcze bardziej sportowym stylu jazdy. Nowością są wbudowane panele dotykowe (Touch Control), pozwalające na intuicyjną obsługę zestawu wskaźników i systemu multimedialnego poprzez przesuwanie po nich opuszkiem palca.

Opcjonalnie kierownicę można wyposażyć w dodatkowe, elementy, takie jak umieszczony pod prawym ramieniem okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa zlokalizowane pod lewym ramieniem pionowe przełączniki z ekranami.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4MATIC świętował swoją światową premierę podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych Paris Motor Show, a jego sprzedaż ruszy jeszcze w październiku br. W salonach Mercedesa w Europie Zachodniej model pojawi się w styczniu 2019 r.

mercedes-amg-p9

DANE TECHNICZNE

Silnik 2.0 R4 turbo
– pojemność skokowa: 1991 ccm;
– moc: 225 kW (306 KM) przy 5800- 6100 obr./min.;
– maksymalny moment: 400 Nm przy 3000- 4000 obr./min.;
– napęd na cztery kołae AMG Performance 4MATIC ze zmiennym rozdziałem siły napędowej;
– średnie zużycie paliwa: 7,3-7,4 l/100 km;
– średnia emisje CO2: 167-169 g/km;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie);
– przekładnia: AMG Speedshift DCT 7G, dwusprzęgłowa.