Nowy Mercedes- AMG GT 4-drzwiowe Coupé łączy technikę samochodów sportowych z użytecznością na co dzień oraz przestronnością i wygodą podróżowania dla całej rodziny.
Ekspresyjny design z „pochylonym” profilem przedniego pasa i wydłużoną maską, muskularną rzeźbą nadwozia oraz nisko poprowadzoną linią dachu, podkreśla sportowe geny nowego auta, które pokazane jest podczas Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu.
Zobacz także:
Gama wersji silnikowych modelu obejmuje nowy, 3-litrowy rzędowy motor benzynowy o 6 cylindrach oraz sprawdzoną benzynową jednostkę AMG 4.0 V8 biturbo. Ich moc sięga od 270 kW (367 KM) do 470 kW (639 KM). Wszystkie odmiany zapewniają niezrównane osiągi przy zachowaniu nowoczesnych standardów efektywności.
Typowe dla AMG rozwiązania techniczne, takie jak w pełni aktywny napęd na cztery koła 4MATIC+ oraz błyskawicznie pracująca przekładnia AMG Speedshift 9G z przekładnią hydrokinetyczną (TCT – Torque-Clutch Transmission) w wariantach 6-cylindrowych i z mokrym sprzęgłem startowym (MCT – Multi-Clutch Transmission) w odmianach V8, służą zapewnieniu najwyższych osiągów.
Tak jak dwudrzwiowy AMG GT, jego czterodrzwiowy odpowiednik korzysta z aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza Airpanel w przednim zderzaku oraz rozkładanym tylnym skrzydłem – elementy te zapewniają podstawę dla wysokiej wydajności aerodynamicznej.
We wnętrzu zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań: intuicyjną obsługę zapewniają innowacyjne panele sterowania, takie jak osiem przycisków z ekranami o wysokiej rozdzielczości na konsoli środkowej. Kierownica AMG Performance z nowymi przyciskami (standard w AMG GT 63 S 4MATIC+), fotele AMG oraz w pełni cyfrowy panoramiczny kokpit (standard w wariantach V8, opcja dla odmian 6-cylindrowych) z nowym widokiem Supersport podkreślają dynamiczny charakter modelu, a codzienny komfort zwiększają m.in.: reflektory Multibeam LED, tylna pokrywa Easy- Pack, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester (seryjne w wersjach V8) oraz nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach.
Mieszanka daleko idącej indywidualizacji z rozwiązaniami technicznymi typowymi dla aut sportowych, skoncentrowana na potrzebach wymagających klientów, widoczna jest także w bogactwie pakietów wyposażenia oraz pojedynczych opcji. Oferta obejmuje na przykład trzy różne konfiguracje tylnej kanapy. Standardowo podróżujący z tyłu mają do dyspozycji dwa osobne fotele.
Wysoki poziom dynamiki wzdłużnej i poprzecznej wynika z kompleksowej współpracy poszczególnych systemów oraz komponentów. Przyczynia się do tego również ekstremalnie sztywna konstrukcja nadwozia, wyrafinowana strategia sterowania w pełni aktywnego napędu na cztery osie, a także zaawansowana konfiguracja zawieszenia – współpracująca z aktywną aerodynamiką, skrętną tylną osią (standard w wersjach V8, opcja dla R6) oraz zintegrowanym system kontroli dynamiki AMG Dynamics.
Produkcja nowego Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowego Coupé ruszyła w hali nr 36 w fabryce Mercedes- Benz w Sindelfingen. Zakład te pełnią funkcję centrum kompetencji w zakresie wytwarzania pojazdów klasy wyższej oraz luksusowych. Układ napędowy z silnikiem V8 dla AMG GT 4-drzwiowego Coupé produkowany jest w zakładzie wytwarzania silników w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.
Nowe auto jest dostępne na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show.
Dane techniczne prezentujemy poniżej.