Kia Motors zaprezentowała podczas salonu samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu nowy model ProCeed. Obok shooting brake’a, nowej wersji nadwoziowej Ceed, debiutują Ceed GT i ProCeed GT.
Są one wyposażone w najmocniejszą jednostkę napędową w ofercie kompaktowego hatchbacka marki. Gamę uzupełnia Ceed GT Line. Swój europejski debiut w Paryżu ma również elektryczny crossover – e-Niro.
Zobacz także:
Wszystkie cztery modele zaprezentowane przez Kia w Paryżu będą w standardzie oferowane z 7-letnią gwarancją (lub do przebiegu 150 000 km). Obejmuje ona również akumulator litowo- jonowy i silnik elektryczny w nowym e-Niro.
– Nowe samochody, które pokazujemy na salonie samochodowym w Paryżu odzwierciedlają naszą ambicję i pasję do tworzenia pięknych aut. Najlepszym tego przykładem jest ProCeed, który oferuje nabywcom niespotykane w tej klasie nadwozie typu shooting brake o bardzo dynamicznych proporcjach i świetnie stylizowane. Z kolei, Ceed GT zapewnia wysokie osiągi i ogromną radość z jazdy. e-Niro natomiast przełamuje barierę w posiadaniu i w użytkowaniu samochodu elektrycznego. Elektryczny crossover jest przystępny cenowo, tani w eksploatacji i funkcjonalny – powiedział Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe.
Nowa Kia ProCeed
Pokazana po raz pierwszy publicznie w Paryżu, nowa Kia o nadwoziu typu shooting brake łączy dynamiczny design samochodów w stylu coupé z przestronnością i funkcjonalnością aut typu kombi. Będzie oferowana od początku 2019 roku i wyłącznie na europejskim rynku.
Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym był pro_cee’d. Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo- rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed będzie produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i Ceed kombi, zaprezentowane na początku tego roku.
Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywę dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i łączy proporcje z kompaktowymi wymiarami. Nadwozie ProCeeda jest niższe i dłuższe niż nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Mimo bardzo mocno opadającej linii nadwozia, której nie mają kompaktowe samochody rodzinne, ProCeed udanie łączy atrakcyjny design z funkcjonalnością.
We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości i miękkie w dotyku tworzywa. 7-calowy ekran dotykowy znajduje się w centralnym punkcie deski rozdzielczej, poniżej niego umieszczono intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę.
Produkcja shooting brake’a ProCeed rozpocznie się w listopadzie. Początek sprzedaży, wyłącznie na rynku europejskim, zaplanowano na pierwszy kwartał 2019 roku.
Kia Ceed GT
Podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show najmocniejsza wersja po raz pierwszy jest pokazywana publicznie. Nowy GT oferuje lepszą precyzję prowadzenia, lepsze osiągi, za które odpowiada mocny, turbodoładowany silnik T-GDi o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny oraz jeszcze więcej systemów asystujących kierowcy.
Ceed GT charakteryzuje się sportowym wyglądem na zewnątrz, który wizualnie odróżnia go od pozostałych wersji. Model ma nowy zderzak z przodu z większymi wlotami powietrza i z błyszczącym wykończeniem w kolorze czarnym u dołu. Osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa również jest dostosowana do nowego modelu, z ciemnym chromowanym obramowaniem i z subtelnym logo „GT”. Kratka wlotu powietrza z otworami w kształcie plastra miodu ma delikatny czerwony akcent dookoła.
Wszystkie elementy kabiny wykonano z materiałów wysokiej jakości, większość z nich z miękkiego i przyjemnego w dotyku tworzywa. Centralna część deski rozdzielczej jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia obsługę. Wysoko na środku jest umieszczony ekran dotykowy systemu multimedialnego, który może mieć przekątną 7,0 lub 8,0 cali. Poniżej znajdują się intuicyjne w obsłudze elementy sterowania systemami – audio i klimatyzacji.
Nowy Ceed GT, po raz pierwszy w wypadku kompaktowego modelu marki Kia, będzie dostępny do wyboru z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową, automatyczną o siedmiu przełożeniach. Produkcja najmocniejszej wersji silnikowej nowego Ceeda rozpocznie się już w przyszłym miesiącu w fabryce w Żylinie na Słowacji, a sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale 2019 roku.
Kia Ceed GT Line
Nowa Kia Ceed w wersji GT Line z wyglądu bardziej przypomina najmocniejszą odmianę Ceeda – GT. Model trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2019 roku.
Wersja jest dostępna zarówno jako pięciodrzwiowy hatchback, przestronne kombi jaki i shooting brake. Wszystkie trzy odmiany nadwoziowe są napędzane wyłącznie przez silniki turbodoładowane.
Nadwozie Ceeda GT Line wyraźnie różni się detalami stylistycznymi od nadwozi tańszych wersji. Do charakterystycznych elementów należą lakierowana na wysoki połysk czarna osłona wlotu powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa z obramowaniem w kolorze satynowanego chromu, nowe 17- lub 18-calowe (opcjonalne) obręcze kół z lekkich stopów oraz zaprojektowane od nowa zderzaki z przodu i z tyłu. W obudowach lamp przeciwmgielnych zastosowano poziome metalowe „ostrza”, podobne do tych, które występują w nowych modelach GT oraz w Kia Stinger.
We wnętrzu modele serii GT Line wyróżniają się szeregiem nowych detali. Szarą podsufitkę zastąpiono czarną. Na progach zastosowano listwy ochronne z materiału imitującego metal. Ceed GT Line jest wyposażony w sportowe fotele z przodu, które mają większe boczne podparcia. Jako opcja są dostępne fotele sportowe, stosowane w nowym Ceedzie GT i ProCeedzie GT.
Ceed GT Line jest oferowany z trzema silnikami do wyboru: benzynowymi T-GDi (z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem benzyny) o pojemności 1,0 l i 1,4 l oraz z turbodieslem 1,6 l CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common- rail). Małe, ale mocne i lekkie silniki zapewniają dobre osiągi.
Kia e-Niro
Elektryczne e-Niro łączy przyjemność z jazdy, atrakcyjny wygląd, funkcjonalność crossovera i układ napędowy o zerowej emisji. Dzięki litowo- jonowemu akumulatorowi o pojemności 64 kWh zasięg auta w cyklu mieszanym – po jednokrotnym naładowaniu akumulatora – wynosi aż do 485 km.
Według tej samej normy e-Niro w cyklu miejskim przejedzie do aż 615 km. Pierwszy elektryczny crossover marki jest również dostępny z akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh. (zasięg 312 km).
Kia e-Niro łączy nowoczesny design wnętrza z przestronnością i nowoczesnymi systemami, które zwiększają wydajność układu napędowego. W porównaniu z hybrydowymi odmianami Niro, Kia wyposażyła e-Niro nie tylko w szereg technologii poprawiających zasięg samochodu, ale również w nowe systemy z dziedziny bezpieczeństwa oraz w nowe detale stylistyczne na zewnątrz auta i w kabinie.
Model jest produkowany w zakładach w Hwasung w Korei. Sprzedaż auta na wybranych rynkach w Europie rozpocznie się już pod koniec 2018 roku. 7-letnia gwarancja obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.