Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu ma miejsce europejski debiut nowej Toyoty Camry Hybrid, która uzupełnia gamę modeli hybrydowych marki.
Nowy model jest wyposażony w najnowocześniejszy układ napędowy czwartej generacji opracowany w architekturze TNGA.
Zobacz także:
Nowa Toyota jest propozycją w klasie sedanów klasy średniej i łączy w sobie stylowy wygląd oraz komfort ze znakomitymi parametrami. Rozszerza europejską ofertę hybrydowych pojazdów producenta do ośmiu modeli.
To już ósma generacja modelu, który zadebiutował w 1982 roku. Camry jest dostępna w ponad 100 krajach, a jej dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 milionów egzemplarzy. Nowe auto zachowało cechy, które przez lata stanowiły o popularności modelu wśród europejskich kierowców.
Nadwozie
Nowa stylistyka Camry Hybrid jest wyrazista, płynnie łącząc sportowe akcenty i przetłoczenia karoserii. Przedni pas jest ewolucją języków stylistycznych Keen Look oraz Under Priority Catamaran. Wąska, górna osłona chłodnicy podkreśla swoim kształtem umieszczony na niej emblemat oraz wbudowane w jej końce reflektory Hi-LED. Duża, trapezoidalna dolna osłona chłodnicy zajmuje niemal całą szerokość zderzaka.
Z profilu, nisko poprowadzona linia maski i dachu współgra z niską linią szyb, zdając się ciągnąć kabinę ku dołowi i wizualnie obniżając środek ciężkości. Kabina ma przedłużoną linię dachu, by zapewnić wygodę pasażerom i – dzięki kompaktowemu przeszkleniu bocznemu – nadając autu stylowy i sportowy wygląd.
Kabina zwęża się ku tyłowi, chowając się między szerokimi tylnymi nadkolami. Znajdujące się poniżej diodowych tylnych lamp atrapy wylotów powietrza, jeszcze mocniej podkreślają nową, dynamiczną linię nowej Camry.
Wnętrze
Płynne kształty nowej deski rozdzielczej łączą w sobie ergonomiczne, przyjazne kierowcy środowisko kokpitu z przestronnym, wygodnym miejscem dla pasażerów. Spójne jest rozmieszczenie elementów układu sterowania. System audio, panel sterowania klimatyzacją oraz 8-calowy ekran systemu audio i pokładowego komputera zostały w pełni zintegrowane z całkowicie płaską, pokrytą fortepianową czernią powierzchnią środkowej konsoli.
Nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI) składa się z trzech czytelnych wyświetlaczy, przekazujących najważniejsze informacje: 10-calowego, kolorowego wyświetlacza Head- up Display (HUD), 7-calowego wyświetlacza między zegarami oraz 8-calowego ekranu dotykowego w konsoli centralnej z najnowszą wersją systemu multimedialnego Toyota Touch 2.
Deska rozdzielcza została całkowicie przeprojektowana. Wszystkie elementy sterujące, w tym satynowe metalowe przełączniki, zostały starannie ukształtowane i ergonomicznie zoptymalizowane.
Powierzchnia przestronnej kabiny jest wykończona miękkimi w dotyku wykładzinami, miękką skórą, eleganckimi drewnianymi listwami lub lśniącą, nowo opracowaną warstwą satynowego chromu. Dostępny jest także ornament Tiger Eye, dający wrażenie głębi i blasku, gdy spoglądamy na niego pod różnym kątem. Do wyboru są tapicerki skórzane i materiałowe.
Nowe wnętrze jest dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych: beżowej (skóra), która łączy ciemnoszare wykładziny i górną część deski rozdzielczej w dwóch odcieniach beżu, oraz czarnej (tkanina lub skóra), który podkreśla akcenty z satynowego chromu. Przednie siedzenia zostały przeprojektowane, by zapewnić wysoki poziom komfortu i lepsze boczne trzymanie, co przekłada się na mniejsze zmęczenie kierowcy i pasażera.
Dwa rozkładane tylne siedzenia, zaprojektowane w podobny sposób jak przednie fotele, są dostępne w dwóch formatach: ze składaniem oparć w proporcji 60:40 lub 40:20:40 z szerokimi zagłówkami oraz dużym, środkowym podłokietnikiem dla zwiększenia komfortu. Opcjonalnie oferowane są elektrycznie składane oparcia z panelem dotykowym, wbudowanym w przednią część podłokietnika. Panel umożliwia obsługę klimatyzacji, systemu audio i regulację pochylenia oparć tylnych siedzeń.
Zastosowanie nowego tylnego zawieszenia z systemem podwójnych wahaczy pozwoliło ograniczyć miejsce, które w poprzedniej generacji Camry we wnętrzu przestrzeni bagażowej było zajęte przez amortyzatory, i wygospodarować bagażnik o pojemności 524 litrów.
Nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 l
Nowy hybrydowy układ napędowy z benzynowym silnikiem o pojemności 2,5 l łączy oszczędność paliwa, niski poziom emisji spalin z napędem o mocy 218 KM (160 kW). Nowe auto utrzymuje emisję CO2 na poziomie od 98 g/km, a średnie zużycie paliwa wynosi od 4,2 l/100 km (dane wstępne, przed homologacją).
2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force legitymuje się sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Zastosowano w nim wiele zaawansowanych technologii Toyoty, w tym Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym) i D-4S.
Nowy, hybrydowy układ napędowy Toyota Hybrid System II (THS II) zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic.
Kluczem do nowych, lepszych osiągów modelu jest całkowicie nowa platforma GA-K w technologii TNGA. Lekka karoseria ma o 30 proc. większą sztywność skrętną w stosunku do poprzedniego modelu. Nowy, czteropunktowy system mocowania silnika został zaprojektowany tak, by nie tylko radykalnie zmniejszyć drgania.
Nowe zawieszenie, będące konfiguracją kolumn MacPhersona z przodu i nowego układu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tyłu zwiększa stabilność i ogranicza przechyły nadwozia.
Wyższy poziom bezpieczeństwa
Camry Hybrid wyposażono w szeroki wachlarz technologii czynnego i biernego bezpieczeństwa. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Pakiet opiera się na współpracy kamery i czułego radaru, aby zapewnić wysoki poziom wykrywania przeszkód.
Składa się na niego układ zapobiegania kolizjom (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDA) z opcjonalną korekcją toru jazdy, światła drogowe automatycznie przełączające się na światła mijania (AHB) i technologia odczytywania znaków drogowych Road Sign Assist (RSA).
Kolejne systemy wspomagające kierowcę, dostępne w wybranych wersjach wyposażenia, to monitoring martwego pola Blind Spot Monitor (BSM) z układem ostrzegającym o ruchu poprzecznym podczas cofania Rear Cross Traffic Alert (RCTA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania z wyświetlanymi na ekranie liniami wspomagającymi parkowanie oraz kompletny zestaw układów kontrolujących hamowanie i trakcję.
Konstrukcja nadwozia Camry została zaprojektowana tak, by redukować siłę zderzenia z przodu, z boku i z tyłu, rozpraszając energię, aby zapobiec deformacji wzmocnionej kabiny pasażerskiej. Dla zapewnienia najlepszej ochrony pieszych, w nadwoziu Camry zastosowano nowy projekt maski o strukturze tzw. pływającej wyspy oraz absorbującą siłę zderzenia osłonę.
Model debiutuje na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show.
DANE TECHNICZNE