PARYŻ 2018: DEBIUT SPORTOWEJ TOYOTY YARIS GR SPORT

toy-yaris-gr1

Podczas Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu Toyoty przygotowała niespodziankę dla młodych, dynamicznych osób. Będzie nią debiut nowej wersji Yarisa.

Będzie to pierwszy samochód marki w tej specyfikacji w Europie. Inspiracją dla sportowej GR SPORT jest ekskluzywny hot hatch GRMN.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2018


 

Nowy hatchback trafi do sprzedaży już pod koniec bieżącego roku.

toy-yaris-gr2

Poziom wyposażenia GR SPORT to kolejny przykład, jak międzynarodowe sukcesy zespołu TOYOTA GAZOO Racing zyskują bezpośrednie przełożenie na nową generację usportowionych seryjnych samochodów Toyoty z serii GR. Powrót marki do Rajdowych Mistrzostw Świata w 2017 roku stał się inspiracją do stworzenia wyróżniającego się osiągami i sportową jazdą Yarisa GRMN.

Model ten spotkał się z uznaniem krytyków i ogromnym zainteresowaniem klientów – limitowana edycja 400 egzemplarzy została wyprzedana w kilkadziesiąt godzin na długo przed wejściem modelu do salonów.

Sportowe zawieszenie

Nowy Yaris GR SPORT wnosi sportowego ducha GAZOO Racing do nowego modelu, stawiając na osiągi, radość z jazdy i nową stylistykę. Modyfikacje w pierwszej kolejności objęły zawieszenie, które poprawiło jakość prowadzenia i szybkość reakcji samochodu na działania kierowcy. Modyfikacje objęły amortyzatory Sachs Performance i drążek stabilizatora. Samochód jest mocno osadzony na drodze za sprawą prześwitu obniżonego o 11 mm w porównaniu do standardowego Yarisa. Odstęp między kołami i nadkolami jest mniejszy o 18 mm.

toy-yaris-gr4

Polakierowane na czarno, odlane z lekkich stopów, 17-calowe obręcze kół są dostępne wyłącznie dla odmiany GR Sport. Dobrano do nich te same opony Bridgestone Potenza RE50 205/45R17, które sprawdziły się w modelu GRMN. Dzięki staraniom inżynierów masa nowego Yarisa GR Sport, mimo wprowadzenia sportowych podzespołów, wzrosła w stosunku do standardowej wersji tylko o 5 kg.

Dynamiczna stylistyka

Nowy Yaris ma pięciodrzwiowe nadwozie i jest wyposażony napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym 1,5 l o łącznej mocy 100 KM. Stylizacja nadwozia nawiązuje do wersji GRMN. Lakier nadwozia kontrastuje z czarnym dachem, na którym zamieszczono antenę w kształcie płetwy rekina i tylny spojler. Na drzwiach znalazły się listwy w kolorze Piano Black. Czarne są także obudowy zewnętrznych lusterek i oprawy przednich świateł przeciwmgielnych oraz przedni grill z kratką o strukturze plastra miodu.

GR Sport ma unikalny wzór przednich reflektorów, wewnątrz których znalazły się czarne detale. Standardowo w tej wersji występują przyciemniane tylne szyby oraz plakietka GR na tylnym słupku. Sportową stylizację można uzupełnić o czerwone oklejenia na przednim spojlerze i na dolnej krawędzi tylnego zderzaka.

toy-yaris-gr3

Wnętrze emanujące energią

Wnętrze auta różni się od standardowego kilkoma istotnymi detalami, które od razu rzucają się w oczu. Sportowe przednie fotele ozdobione logo GR mają czarną tapicerkę z oryginalnej mikrofibry Ultrasuede, z którą kontrastują białe wstawki i białe przeszycia. Po uruchomieniu samochodu przyciskiem Start na kolorowym ekranie TFT na tablicy rozdzielczej pojawia się logo GR. Wrażenia z jazdy wzmacnia niewielka, trójramienna kierownica pochodząca z GR SPORT.

Sportowe wrażenia we wnętrzu wzmacnia czarna podsufitka i chromowane zdobienia na dźwigni skrzyni biegów, kratkach wentylatorów i wokół głośników w drzwiach. Efekt uzupełniają dywaniki z logo GR i srebrnym obszyciem krawędzi.