Podczas Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu Toyoty przygotowała niespodziankę dla młodych, dynamicznych osób. Będzie nią debiut nowej wersji Yarisa.
Będzie to pierwszy samochód marki w tej specyfikacji w Europie. Inspiracją dla sportowej GR SPORT jest ekskluzywny hot hatch GRMN.
Zobacz także:
Nowy hatchback trafi do sprzedaży już pod koniec bieżącego roku.
Poziom wyposażenia GR SPORT to kolejny przykład, jak międzynarodowe sukcesy zespołu TOYOTA GAZOO Racing zyskują bezpośrednie przełożenie na nową generację usportowionych seryjnych samochodów Toyoty z serii GR. Powrót marki do Rajdowych Mistrzostw Świata w 2017 roku stał się inspiracją do stworzenia wyróżniającego się osiągami i sportową jazdą Yarisa GRMN.
Model ten spotkał się z uznaniem krytyków i ogromnym zainteresowaniem klientów – limitowana edycja 400 egzemplarzy została wyprzedana w kilkadziesiąt godzin na długo przed wejściem modelu do salonów.
Sportowe zawieszenie
Nowy Yaris GR SPORT wnosi sportowego ducha GAZOO Racing do nowego modelu, stawiając na osiągi, radość z jazdy i nową stylistykę. Modyfikacje w pierwszej kolejności objęły zawieszenie, które poprawiło jakość prowadzenia i szybkość reakcji samochodu na działania kierowcy. Modyfikacje objęły amortyzatory Sachs Performance i drążek stabilizatora. Samochód jest mocno osadzony na drodze za sprawą prześwitu obniżonego o 11 mm w porównaniu do standardowego Yarisa. Odstęp między kołami i nadkolami jest mniejszy o 18 mm.
Polakierowane na czarno, odlane z lekkich stopów, 17-calowe obręcze kół są dostępne wyłącznie dla odmiany GR Sport. Dobrano do nich te same opony Bridgestone Potenza RE50 205/45R17, które sprawdziły się w modelu GRMN. Dzięki staraniom inżynierów masa nowego Yarisa GR Sport, mimo wprowadzenia sportowych podzespołów, wzrosła w stosunku do standardowej wersji tylko o 5 kg.
Dynamiczna stylistyka
Nowy Yaris ma pięciodrzwiowe nadwozie i jest wyposażony napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym 1,5 l o łącznej mocy 100 KM. Stylizacja nadwozia nawiązuje do wersji GRMN. Lakier nadwozia kontrastuje z czarnym dachem, na którym zamieszczono antenę w kształcie płetwy rekina i tylny spojler. Na drzwiach znalazły się listwy w kolorze Piano Black. Czarne są także obudowy zewnętrznych lusterek i oprawy przednich świateł przeciwmgielnych oraz przedni grill z kratką o strukturze plastra miodu.
GR Sport ma unikalny wzór przednich reflektorów, wewnątrz których znalazły się czarne detale. Standardowo w tej wersji występują przyciemniane tylne szyby oraz plakietka GR na tylnym słupku. Sportową stylizację można uzupełnić o czerwone oklejenia na przednim spojlerze i na dolnej krawędzi tylnego zderzaka.
Wnętrze emanujące energią
Wnętrze auta różni się od standardowego kilkoma istotnymi detalami, które od razu rzucają się w oczu. Sportowe przednie fotele ozdobione logo GR mają czarną tapicerkę z oryginalnej mikrofibry Ultrasuede, z którą kontrastują białe wstawki i białe przeszycia. Po uruchomieniu samochodu przyciskiem Start na kolorowym ekranie TFT na tablicy rozdzielczej pojawia się logo GR. Wrażenia z jazdy wzmacnia niewielka, trójramienna kierownica pochodząca z GR SPORT.
Sportowe wrażenia we wnętrzu wzmacnia czarna podsufitka i chromowane zdobienia na dźwigni skrzyni biegów, kratkach wentylatorów i wokół głośników w drzwiach. Efekt uzupełniają dywaniki z logo GR i srebrnym obszyciem krawędzi.