PARYŻ 2018: BARDZIEJ SPORTOWY MERCEDES KLASY B

mercedes-b1

Pokazywany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu nowy Mercedes- Benz Klasy B Sports Tourer trafi do sprzedaży 3 grudnia br.

Jego dostawy mają rozpocząć się w lutym 2019 r. Producent w przypadku nowego auta postawił nacisk na sportową stronę koncepcji.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2018


 

Na tle poprzednika Sports Tourer wygląda dynamiczniej, zwinniej się prowadzi i zapewnia większy komfort. Jego wnętrze zapewnia poczucie przestrzeni, zwraca też uwagę wzornictwem tablicy rozdzielczej. Jednym z jej wyróżników jest korpus z „wycięciami” na miejsca kierowcy i pasażera. Intuicyjny interfejs użytkownika adaptacyjnego systemu multimedialnego MBUX wyróżnia się efektowną grafiką, sterowaniem głosowym reagującym na komendę „Hej, Mercedes”, standardowym ekranem dotykowymi funkcjami takimi jak rozszerzona rzeczywistość.

mercedes-b2

Najnowocześniejsze systemy wspomagające sprawiają, że pojazd łatwiej jest prowadzić. W nowej generacji modelu debiutuje ośmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Nadwozie

Długi rozstaw osi (2729 mm) z krótkimi nawisami, subtelnie opadająca linia dachu i większe obręcze o średnicy od 16 do 19 cali tworzą dynamiczny zarys nadwozia Sports Tourera. Sportową aparycję Klasy B podkreślają stosunkowo przysadzisty, progresywny przedni pas wraz z płynnym przejściem pokrywy silnika w słupek A oraz muskularne przetłoczenia po bokach.

To samo dotyczy smukłych przednich lamp, które nawet w bazowym wydaniu z reflektorami H7 i LED-owymi światłami do jazdy dziennej mają wysokiej jakości moduły. Szczególnie sportowy wygląd mają opcjonalne reflektory Multibeam LED z elektronicznie sterowaną diodową matrycą.

mercedes-b3

Z tyłu optyczną szerokość samochodu akcentują dwuczęściowe lampy, umieszczone w zderzaku światła odblaskowe i charakterystyczna czarna nakładka w kształcie dyfuzora, z chromowaną listwą, w dolnej części zderzaka. Duży spojler dachowy w połączeniu z lakierowanymi na czarno, wykończonymi na wysoki połysk spojlerami po bokach tylnej szyby poprawiają efektywność aerodynamiczną pojazdu, a przy okazji dodatkowo podkreślają jego dynamiczny design.

Współczynnik oporu powietrza Cd nowej Klasy B wynosi od 0,24.

Wnętrze

Kierowca siedzi o 90 mm wyżej niż w Klasie A. Wnętrze ma swój własny charakter: deska rozdzielcza tworzy jeden wspólny korpus z „wycięciami” na miejsca kierowcy i pasażera z przodu. Prowadzący ma przed sobą wolnostojący moduł wyświetlaczy, oferowany w trzech wersjach: z dwoma ekranami o przekątnej 7 cali, z jednym ekranem o przekątnej 7 cali i drugim 10,25 cala lub – w odmianie z panoramicznym kokpitem – z dwoma ekranami o przekątnej 10,25 cala. Na życzenie dostępny jest wyświetlacz przezierny (head- up).

W linii wyposażenia Style oprawa otworów wentylacyjnych zyskuje kolorową iluminację, nadającą wrażenie łuny świetlnej. Nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach oraz 10 „światów” kolorystycznych –pozwala nadawać kabinie indywidualny nastrój.

mercedes-b4

Fotele oferują bardziej płaską, a zatem wygodniejszą pozycję siedzącą oraz większy zakres regulacji – w tym większą maksymalną przestrzeń nad głową. Więcej miejsca jest także na szerokość – 1456 mm (+33 mm) na wysokości łokci z przodu.

Kinetyka fotela Energizing

Siedzenia z przodu są podgrzewane i wentylowane. Nowa kinetyka fotela Energizing zapewnia ulgę plecom kierowcy i pasażera – poprzez regularne dokonywanie drobnych korekt kąta nachylenia siedziska i oparcia wspomaga korzystne z ortopedycznego punktu widzenia zmiany pozycji siedzącej.

Zmiany w architekturze tunelu środkowego pozwalają na łatwiejsze zajmowanie środkowego miejsca z tyłu. Tylne oparcia są standardowo składane i dzielone w proporcji 40:20:40. Zależnie od wersji, od połowy 2019 r., kanapa zyska możliwość przesuwania (regulacji wzdłużnej) w zakresie 14 cm oraz bardziej pionowego ustawienia oparcia.

W rezultacie pojemność bagażnika będzie można zwiększyć z 455 do 705 l. Bagażnik jest bardziej użyteczny i ustawny. Po złożeniu tylnych oparć jego pojemność (liczona do dachu) wynosi do 1540 l. Co istotne, dzięki regulowanej podłodze powstaje wtedy płaska powierzchnia. Składane oparcie przedniego prawego fotela (opcja, spodziewana dostępność w połowie 2019 r.) pozwala na przewóz wyjątkowo długich przedmiotów.

mercedes-b5

Na życzenie dostępna jest tylna klapa Easy- Pack z możliwością wygodnego, automatycznego otwierania i zamykania przyciskiem, a nawet bezdotykowo, ruchem stopy pod zderzakiem – w połączeniu z opcjonalną funkcją Hands-Free Acces.

Nowe auto wyposażono w system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Lista nowych lub rozbudowanych usług Mercedes me connect dla MBUX obejmuje funkcje nawigacji bazującej na komunikacji Car-to-X wraz ze śledzeniem pojazdu, a także funkcję powiadamiania o uszkodzeniu albo odholowaniu zaparkowanego auta. Wygodny dostęp aplikacji Mercedes me zapewnia ikona na ekranie lub swobodnie konfigurowana lista w głównym menu.

Nowe usługi Mercedes me connect – On-Street Prediction, Real-Time Information oraz Off-Street Information – mogą oszczędzać cenny czas kierowców.

Intelligent Drive

Klasa B została wyposażona w systemy wspomagające – po raz pierwszy model w określonych sytuacjach jest zdolny do jazdy częściowo autonomicznej. W tym celu korzysta z udoskonalonych systemów kamery i czujników, które śledzą ruch drogowy na dystansie do 500 m przed autem, a jednocześnie do realizacji funkcji wspomagających używają danych map i nawigacji. Aktywna kontrola odległości Active Distance Assist Distronic przewiduje ograniczenia i wygodnie reguluje prędkość np. przed zakrętami, skrzyżowaniami czy zakrętami.

mercedes-b6

Na pokładzie dostępne są także funkcje Active Emergency Assist (asystent awaryjnego zatrzymania) oraz intuicyjny w działaniu, aktywny asystent zmiany pasa ruchu Active Lane Change Assist. Standardowo jest montowany układ antykolizyjny Active Brake Assist.

W połączeniu z systemem PRE-SAFE (opcja) przednie siedzenia są dodatkowo wyposażone w elektrycznie odwracalne naprężenie pasów. Standardowo Klasa B jest oferowana z czołowymi poduszkami powietrznymi dla kierowcy oraz pasażera z przodu, poduszką kolanową dla kierowcy, a także kurtynami powietrznymi i poduszkami bocznymi. Na życzenie dostępne są boczne poduszki dla tylnych siedzeń.

Nowy 2-litrowy diesel, nowa 8-biegowa skrzynia dwusprzęgowa

Samochód otrzymuje nowy, efektywny silnik, zgodny ze standardem Euro 6d-TEMP. Pod maską modelu debiutuje ustawiona poprzecznie odmiana 2-litrowej jednostki wysokoprężnej OM 654 o mocy 110 kW (150 KM – 320 Nm) oraz 140 kW (190 KM – 400 Nm). Poza mocnym silnikiem Diesla do wyboru będzie 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra (85 kW – 116 KM; 260 Nm maks. momentu obrotowego).

Oferta obejmie też dwa 4-cylindrowe motory benzynowe o pojemności 1,33 l i mocy 100 kW (136 KM – 200 Nm) oraz 120 kW (163 KM – 250 Nm). W tym przypadku zakres innowacji obejmuje zarządzanie pracą cylindrów (w połączeniu z przekładnią 7G-DCT), głowicę typu delta oraz filtr cząstek. Zużycie paliwa silników benzynowych to ok. 5,5 l/100 km, wysokoprężnych – 4,1 do 4,5 l/100 km.

mercedes-b7

Początkowo nowa Klasa B będzie oferowana wyłącznie ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Nowością jest 8-biegowa przekładnia 8G-DCT. Po premierze paletę uzupełnią kolejne jednostki, a także warianty z napędem na cztery koła 4MATIC. Standardowe wyposażenie obejmuje zbiornik paliwa o pojemności 43 l; na życzenie, zależnie od silnika, dostępny jest zbiornik o pojemności 51 l.

Zawieszenie

Zależnie od wersji nabywcy mają do wyboru kilka opcji konfiguracji podwozia, w tym obniżone komfortowe zawieszenie oraz zawieszenie z adaptacyjną regulacją tłumienia, która pozwala kierowcy wybierać pomiędzy zestrojeniem amortyzatorów (Dynamic Select). W oparciu o dane na temat jazdy system – za pomocą elektronicznego zaworu – optymalizuje stopień resorowania osobno dla każdego koła.

Przednie zawieszenie opiera się na kolumnach MacPhersona oraz kutych wahaczach z aluminium, mocowanych do odlewanych aluminiowych zwrotnic. Z tyłu warianty z bazowymi silnikami otrzymują belkę skrętną, a mocniejsze (lub jeśli nabywca zamówi jeden z opcjonalnych układów zawieszenia) – wyrafinowaną oś czterodrążkową. Cztery wahacze przy każdym z kół, w tym jeden prowadzący, zamontowano na ramie pomocniczej. Zarówno w przypadku belki skrętnej, jak i osi wielowahaczowej stosowane są jednorurowe amortyzatory oraz osobne sprężyny śrubowe.

Niedługo po prezentacji na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show rozpoczną się zapisy na nowe auto.