Podczas Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu europejska publiczność może po raz pierwszy zapoznać się z udoskonaleniami w odświeżonym coupé GT86 na 2017 rok.
Nowa wersja jeszcze lepiej spełnia swoje zadanie dzięki sztywniejszemu nadwoziu, poprawionemu zawieszeniu i bardziej aerodynamicznej karoserii.
Zobacz także:
Toyota GT86 to lekkie, dynamiczne coupé z silnikiem umieszczonym z przodu i tylnym napędem. Jego twórcy inspirowali się bogatymi tradycjami Toyoty w dziedzinie konstrukcji samochodów sportowych. W wersji na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.
Większa dynamika
Główny projektant, Tetsuya Tada, za swój cel przyjął dalszą poprawę parametrów. Uzyskano większą stabilność, poprawiono szybkość reakcji dzięki usztywnieniu nadwozia, wprowadzono zmodyfikowane elementy zawieszenia, zoptymalizowano własności aerodynamiczne. W tylnej części nadwozia wzrost sztywności uzyskano poprzez dodatkowe zgrzewanie punktowe przy słupkach oraz zwiększenie grubości niektórych elementów tylnego panelu i wsporników.
Poprawę stabilności i komfortu jazdy udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowych sprężyn zawieszenia i odpowiednio dostrojonych amortyzatorów marki Showa. Klienci, którzy preferują bardziej sportową jazdę, będą mogli skorzystać z opcji zainstalowania amortyzatorów Sachs (pakiet Sport).
Zmiany aerodynamiki obejmują niższy przód pojazdu, modyfikacje przedniego i tylnego zderzaka oraz dodanie z przodu i po bokach karoserii opływowych elementów w celu zoptymalizowania przepływu powietrza.
Auto napędza kompaktowy, umieszczony z przodu pojazdu silnik wolnossący 2.0 l o mocy 200 KM typu bokser z przeciwsobnym układem cylindrów w płaszczyźnie poziomej. 6-biegowa przekładnia manualna lub automatyczna skrzynia biegów ECT przenosi napęd na tylną oś.
Stylistyka nadwozia
Zmiany w stylistyce nadwozia GT86 pozwoliły poprawić parametry aerodynamiczne pojazdu. Sportowe coupé wygląda jeszcze nowocześniej i bardziej wyróżnia się na drodze. Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i wyraźnie zaznaczoną dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Zmodernizowany przód pojazdu podkreśla jego nisko zawieszoną sylwetkę i zapowiada dynamiczną jazdę.
Auto prezentowane na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show otrzymało także nowy profil aerodynamiczny na przodzie nadwozia i nowe osłony świateł przeciwmgielnych: trzy poprzeczne pasy mają opływowy kształt. Zmodyfikowano także reflektory – w stylistyce podkreślono linie poziome, a ponadto zastosowano nowe lampy typu bi-LED (światła mijania i drogowe). Kierunkowskazy stanowią teraz rzędy pojedynczych diod LED pod ukośnymi liniami białych diod tworzących światła do jazdy dziennej.
Ozdobne elementy na szczycie przednich błotników również wyposażono w aerodynamiczne profile. W przypadku modelu 2017 dostępne są nowe, 17-calowe obręcze kół z cienkimi szprychami wykonane z lekkich stopów, w kolorze ciemnoszarym, o polerowanej powierzchni. Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy wyraźny trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik.
Dodatkowo poprawiono aerodynamikę tylnego spojlera i zmodyfikowano tylne reflektory LED, w których wyraźniej podkreślono linie poziome i zastosowano światłowody zwiększające widoczność auta. W nowych kierunkowskazach również wykorzystano technologię LED.
Wyższa jakość wnętrza
Nowe są także elementy wyposażenia i sposób wykończenia wnętrza. Nowa trójramienna kierownica ma średnicę zaledwie 362 mm. Zaprojektowano ją w taki sposób, by zagwarantować kierowcy możliwie najwygodniejszy chwyt. Pośrodku znajduje się posrebrzane logo modelu 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na kierownicy znajdują się dodatkowe kontrolki do sterowania nowym systemem audio i wielofunkcyjnym wyświetlaczem TFT o przekątnej 4,2 cala.
Wyświetlacz TFT znajduje się na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej z trzema zegarami. Na ekranie można sprawdzić informacje o zużyciu paliwa i przejechanej trasie, a także dane związane ze sportową jazdą, np. monitor przeciążenia, wykresy mocy i momentu obrotowego oraz stoper. Obrotomierz zmodyfikowano w taki sposób, że wartość 7000 obr./min., przy której auto osiąga największą moc, znajduje się na górze wskaźnika.
Nowy, przełączany tryb Track pozwala określić stopień elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy i przyczepności. Dostępna jest także opcja całkowitego wyłączenia kontroli. Czarna deska rozdzielcza o jednolitej fakturze ogranicza powstawanie odblasków i odbić. Na konsoli centralnej pojawiły się elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą, co stanowi uzupełnienie nowych wariantów tapicerki: połączenia czarnej skóry i perforowanej alcantary lub połączenia czerni z czerwoną skórą.
Tapicerka materiałowa została również przeprojektowana i zapewnia kierowcy i pasażerowi wygodniejszą jazdę. Na konsoli centralnej znajduje się nowy wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala obsługujący system audio. Zaktualizowana nawigacja Toyota Touch 2 with Go ma bardziej intuicyjny interfejs użytkownika, oferuje 3-letnią aktualizację map i dostęp do usług internetowych, w tym bieżących informacji o natężeniu ruchu oraz wyszukiwarki Google i serwisu Twitter.