Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu światową premierę będzie miało Mitsubishi GT-PHEV Concept.
To samochód SUV nowej generacji – koncepcyjny model napędzany jest własnym, opracowanym przez MMC zaawansowanym systemem napędu hybrydowego z zewnętrznym ładowaniem EV (PHEV), wykorzystującym trzy silniki elektryczne.
Zobacz także:
Główny motyw stoiska Mitsubishi Motors Corporation na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show będzie oparty na koncepcji przemierzania wielkich odległości. GT-PHEV Concept, wraz z wieloma innymi ładowanymi z zewnątrz pojazdami hybrydowymi (PHEV) oraz z pojazdami całkowicie elektrycznymi (EV), będzie ilustracją hasła przewodniego stoiska MMC „Sięgając za horyzont: Kolejny milowy krok w świecie SUV-ów i napędów elektrycznych” (“Driving Beyond: Another Step Forward with SUVs and Electric Power”).
Oprócz Mitsubishi GT-PHEV Concept, na stoisku MMC pojawi się eX Concept, kompaktowy SUV z elektrycznym układem napędowym EV nowej generacji, a także wersje modelowe 2017 przeznaczonych na europejskie rynki modeli Outlander i Outlander PHEV – wszystkie te samochody będą pokazane publicznie po raz pierwszy.
Mitsubishi Outlander 2017 wyróżnia się nową konsolą między fotelami i nowym wykończeniem wnętrza wyższej jakości. Dodano także system ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek oraz unowocześnioną wersję systemu łagodzenia skutków kolizji czołowych, który obecnie wykrywa także potencjalne kolizje z pieszymi a także kilka innych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Z kolei Outlander PHEV oprócz tych samych systemów bezpieczeństwa, co spalinowy Outlander, otrzymał tak zwany EV Priority Mode, czyli system nadający wyższy priorytet działaniu w trybie całkowicie elektrycznym.
MITSUBISHI GT-PHEV CONCEPT
To wysokiej klasy SUV nowej generacji, który łatwo radzi sobie na różnych nawierzchniach. Jego wygląd jest najnowszą interpretacją języka stylistycznego MMC, a od strony technicznej samochód oferuje wiele zaawansowanych rozwiązań technicznych firmy, obejmujących napęd elektryczny i kontrolę przenoszenia tego napędu na wszystkie koła.
W swojej ogólnej koncepcji koncept jest odzwierciedleniem pojęcia “ground tourer” – samochodu stworzonego do pokonywania wielkich odległości – a w większym zbliżeniu można go opisać pojęciami takimi, jak funkcjonalne piękno, poszerzone możliwości, dynamiczna rzeźba i japoński kunszt rzemieślniczy.
Szczególnie solidnie wyglądający i trudny do przeoczenia przód samochodu wykorzystuje koncepcję stylistyczną tak zwanej „dynamicznej tarczy”, której funkcjonalną rolą jest ochrona zarówno ludzi, jak i samochodu. Oglądany z boku zwraca uwagę poziomymi liniami nadwozia podkreślającymi stylistykę należną samochodowi SUV z górnej półki, a także nadającymi mu optycznej stabilności.
Wewnątrz nowy pojazd otrzymał poziomą deskę rozdzielczą, która tworzy atmosferę przestronności, ułatwiając też kierowcy wyczuwanie zmian w przechyłach pojazdu. Wraz z deską rozdzielczą z wysoką konsolą środkową, wnętrze przypominające kokpit „owija się” wokół pasażerów, zapewniając poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Obfite wyłożenie wnętrza wysokiej jakości skórą Burgundy, kolorystycznie zgraną z barwą dachu, jest kolejnym akcentem tworzącym elegancką i komfortową przestrzeń wnętrza.
Zaawansowany system PHEV z trzema silnikami charakteryzuje się nie tylko świetnymi parametrami ekologicznymi, ale też wyjątkowymi osiągami i własnościami, zachęcając kierowców o dowolnym poziomie umiejętności do śmiałego podążania nowymi ścieżkami.
System PHEV oferuje akumulatory nowej generacji, o dużej pojemności, trzy wysokiej mocy i wysokiej sprawności silniki elektryczne i silnik spalinowy zaprojektowany specjalnie do współpracy z systemem PHEV, którego charakterystykę ulepszono pod kątem wytwarzania energii elektrycznej i sprawności napędowej. Taka kombinacja zapewnia dynamikę, idealną dla koncepcji “ground tourer” i pozwala na komfort jazdy na długich trasach, z czysto elektrycznym zasięgiem 120 km i połączonym zasięgiem hybrydowym przekraczającym 1200 km.
Układ napędowy z trzema silnikami, jednym z przodu i dwoma z tyłu, zapewnia znaczną poprawę parametrów trakcyjnych układu stałego napędu czterech kół, dając pełne pole do popisu zintegrowanemu systemowi sterowania dynamiką pojazdu Super All Wheel Control (S-AWC), co zapewnia nowy poziom stabilności prowadzenia samochodu.
Nowe Mitsubishi wyróżnia się również technologią łączności samochodowej, pozwalającą na pełne wykorzystanie osiągów i możliwości samochodu. Zastosowane rozwiązania umożliwiają zasilanie układów sterowania informacjami z systemu nawigacji samochodowej, danymi o pogodzie i nawierzchni uzyskanymi z sieci informacyjnych oraz z czujników pokładowych i kamer, co pozwala na precyzyjne zarządzanie zużyciem energii, zarówno elektrycznej, jak i zużyciem paliwa, a także na wykorzystanie tych informacji w celu zapewnienia optymalnego sterowania napędem wszystkich kół w dowolnych warunkach drogowych i pogodowych.