PARYŻ 2016: SUZUKI IGNIS – KOMPAKTOWY SUV W SALONACH W STYCZNIU

suigni-pa1

Suzuki Motor Corporation podczas salonu samochodowego Paris Motor Show prezentuje swój najnowszy model – Ignis. Samochód ten łączy stylowe nadwozie z komfortowym i wszechstronnym wnętrzem, prezentując całkowicie nowy design.

Kompaktowy SUV oferuje dobre osiągi i napęd na cztery koła ALLGRIP Auto. Sprzedaż Ignisa rozpocznie się w styczniu 2017 roku w Europie, a w następnej kolejności na pozostałych rynkach świata.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Nadwozie modelu Ignis prezentowanego na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile zachęca nowoczesnymi, a jednocześnie zdecydowanymi liniami. W przednim pasie znalazły się reflektory LED otaczające osłonę chłodnicy. Wydatne nadkola świadczą o sile modelu, natomiast dolna część nadwozia podkreśla dynamikę. Design przywodzi na myśl inne modele Suzuki, jak na przykład Cervo pierwszej generacji, do którego nawiązują charakterystyczne słupki C, czy Swift, który również miał przyciemnione słupki A i B.

Z kolei boczne wloty powietrza oraz pokrywa silnika to nawiązanie do SUV-ów Suzuki. W ten sposób marka wprowadza dziedzictwo swoich SUV-ów w nową erę.

98.6%

Auto oferowane jest w 14 kolorach (pięć dwutonowych z czarnym dachem) nadwozia w tym nowych: Flame Orange Pearl Metallic (mocny i jasny, nawiązujący do koloru rozgrzanego metalu), Neon Blue Metallic (jasny, niebieski przywodzący na myśl podświetlenie neonowe) oraz Helios Gold Pearl Metallic (barwa tworząca obraz słońca świecącego na niebie).

WNĘTRZE

Jego futurystyczny wygląd to zasługa zastosowania zaokrąglonego panelu systemu klimatyzacji oraz ciekawie zaprojektowanej tablicy przyrządów. Deska rozdzielcza o płynnych liniach i bogatej teksturze optycznie poszerza wnętrze, potęgując wrażenie przestronności. Wysoka jakość wykończenia przejawia się także w atrakcyjnych akcentach kolorystycznych Orange i Titanium, które idealnie odzwierciedlają aktywny styl crossovera.

Dwa akcenty kolorystyczne – na konsoli podłogowej i uchwytach paneli drzwiowych – odpowiadają wybranemu kolorowi nadwozia, podkreślając elegancki styl dwutonowego, czarno- białego wnętrza: akcent Orange i akcent Titanium.

Zastosowanie płyty podłogowej nowej generacji pozwoliło zredukować rozmiar komory silnika przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni w przedziale pasażerskim i bagażowym. Bagażnik ma pojemność 267 litrów (227 litrów w modelu wyposażonym w układ ALLGRIP). Wyposażenie obejmuje również przesuwane tylne siedzenia, co w połączeniu z możliwością złożenia ich oparć pozwala przewozić przedmioty o różnych gabarytach.

suigni-pa5

Oprócz dwupoziomowego schowka przed pasażerem siedzącym z przodu, na pokładzie modelu Ignis znalazły się uchwyty na napoje w centralnej i tylnej konsoli oraz w przednich i tylnych drzwiach. Dzięki prześwitowi wynoszącemu minimum 180 mm, Ignis doskonale radzi sobie w wyboistym terenie, oferując wysoką pozycję za kierownicą, która pozwala na lepszą obserwację drogi i ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

System audio zawiera panel dotykowy, który jest intuicyjny w obsłudze. Można też przyłączyć swój smartfon do systemu za pomocą łącza Bluetooth lub wejścia USB i korzystać z kompatybilnych aplikacji za pośrednictwem pokładowego wyświetlacza. MirrorLink pozwala przedstawić na pokładowym wyświetlaczu dotykowym różne aplikacje zainstalowane w pamięci smartfona.

SILNIKI

Suzuki Ignis napędzany jest silnikiem benzynowym 1,2 DUALJET (K12C), który może współpracować z układem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) typu „mild hybrid”. Układ hybrydowy wykorzystuje zintegrowany rozrusznik z alternatorem (ISG), silnik elektryczny oraz zestaw akumulatorów litowo- jonowych. Auto zapewnia wysoki moment obrotowy i niższe zużycie paliwa.

Pięciobiegowa skrzynia manualna sprawdza się w ruchu – zastosowanie zoptymalizowanych dróg prowadzenia dźwigni zmiany biegów poprawiło lekkość i precyzję pracy przekładni. Natomiast pięciobiegowa skrzynia AGS (Auto Gear Shift) to zautomatyzowana przekładnia manualna, która automatycznie steruje sprzęgłem i wyręcza kierowcę w zmianie poszczególnych przełożeń.

suigni-pa3

NAPĘD ALLGRIP AUTO I ZAWIESZENIE

Model Ignis został wyposażony w opracowany przez Suzuki system napędu na cztery koła ALLGRIP Auto ze sprzęgłem wiskotycznym. System dba o zachowanie niskiego zużycia paliwa i dobrych osiągów, przenosząc automatycznie moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi w momencie wykrycia uślizgu kół z przodu. System ALLGRIP AUTO sprawdza sie w codziennej eksploatacji, szczególnie na śliskich i ośnieżonych nawierzchniach.

Podwozie modelu Ignis zostało opracowane od podstaw w celu wydobycia pełnego potencjału z nowo opracowanej płyty podłogowej. Oprócz zastosowania lżejszych i bardziej wytrzymałych komponentów zawieszenia, pod kątem wyższej sztywności dopracowano również mocowania zawieszenia, które mają duży wpływ na osiągi dynamiczne.

BEZPIECZEŃSTWO I SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE

Ignis powstał zgodnie z opracowaną przez Suzuki koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology), zapewniając wysoki poziom ochrony podczas zderzenia. Wzmocnione nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu i sztywną strukturą kabiny w sposób progresywny pochłania energię ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów.

W wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa znalazł się również system stabilizacji toru jazdy ESP, a także zestaw czołowych, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych, które chronią podróżujących podczas ewentualnej kolizji czołowej lub bocznej.

106.95%

Ponadto, na pokładzie modelu Ignis znalazły się również kamery stereo, które działają podobnie do ludzkich oczu, wykrywając linie na jezdni, jak również obiekty znajdujące się w obrębie toru jazdy samochodu. W oparciu o rozmiar i kształt wykrytych obiektów, kamery ustalają następnie, czy jest to pieszy czy inny pojazd.

Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie trzech zaawansowanych funkcjonalności systemu:

system zapobiegania kolizjom pracujący w oparciu o kamerę stereo Dual Camera Brake Support (DCBS) – podczas jazdy z prędkością 5 km/h lub wyższą, kamery stereo wykrywają pieszych i pojazdy znajdujące się z przodu, pozwalając zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki poprzez emitowanie ostrzeżeń i rozpoczęcie automatycznego hamowania;

system ostrzegania o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu – jeśli samochód porusza się z prędkością około 60 km/h lub wyższą i opuszcza swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system aktywuje wibracje na kole kierownicy i wyświetli ostrzeżenie wizualne w panelu wskaźników, aby zwrócić uwagę kierowcy na fakt, iż samochód zmienia wybrany pas ruchu, co może być spowodowane nieuwagą prowadzącego;

system ostrzegania o niekontrolowanych ruchach samochodu – jeśli samochód porusza się z prędkością około 60 km/h lub wyższą i przemieszcza się od jednej krawędzi swojego pasa ruchu do drugiej, system wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe, wyświetlając jednocześnie ostrzeżenie wizualne w panelu wskaźników; to zwróci uwagę kierowcy na fakt, iż samochód porusza się w sposób niekontrolowany, co może być spowodowane zmęczeniem prowadzącego, brakiem koncentracji lub innymi czynnikami.

suigni-pa5

DANE TECHNICZNE

* Silnik
– liczba zaworów: 16;
– pojemność skokowa (cm3): 1 242;
– średnica cylindra x skok tłoka (mm): 73,0 x 74,2;
– stopień sprężania: 12,5;
– moc maksymalna (kW/obr.min.): 66/ 6 000;
– maksymalny moment obrotowy (Nm/obr.min.): 120/ 4 400;
– prędkość maksymalna (km/h): 165 – 170 ;
– przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 11,5 – 12,2;
– zużycie paliwa (miasto – poza miastem – średnie w l/100 km): 4,9 do 5,9 – 4,0 do 4,5 – 4,3 do 5,0;
– emisja CO2: od 97 do 114;
– pojemność zbiornika paliwa (l): 30 – 32;
– pojemność bagażnika (l): od 227 – do 1 097.

* Wymiary
– długość całkowita (mm): 3 700;
– szerokość całkowita (mm): bez nakładek na nadkola 1 660; z nakładkami – 1 690;
– wysokość całkowita (mm): 1 595;
– rozstaw osi (mm): 2 435;
– rozstaw kół (przód – tył w mm): 1 460 – 1 470;
– minimalny promień skrętu (m): 4,7.