Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu SsangYong zaprezentował nowy, koncepcyjny model luksusowego SUV-a o nazwie LIV-2 (Limitless Interface Vehicle), znany wcześniej jako projekt rozwojowy Y400.
W swoim kolejnym wcieleniu po modelu LIV-1 zaprezentowanym podczas targów motoryzacyjnych w Seulu w 2013 r., nowa odsłona serii prezentuje bardziej zaawansowany język projektowy i pełniejsze ucieleśnienie koncepcji „Dignified Motion”.
Zobacz także:
Będąc kontynuacją wcześniejszej filozofii projektowej „Robust, Specialty, Premium” (Krzepki, Wyspecjalizowany, Najlepszy), nowy koncepcyjny SUV ma w przyszłości stać się strategicznym modelem marki.
LIV-2 z napędem 4×4 ucieleśnia koncepcję „Dignified Motion”, zainspirowaną filozofią projektową SsangYonga „Nature- born 3Motion”. Oprócz silnej konstrukcji ramowej oraz oryginalnego napędu na cztery koła SsangYonga, LIV-2 posiada tzw. inteligentny interfejs, który ułatwia komunikację między kierowcą a pojazdem. Pojazd może jechać po niemal każdym terenie, a jednocześnie oferuje komfort i prowadzenie charakterystyczne dla luksusowej limuzyny, z obfitością miejsca w drugim rzędzie foteli i wyposażeniem zapewniającym maksimum relaksu.
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.
Efekt nowoczesności zapewniony jest przez matowo- białe wykończenia nadwozia i odcienie bieli we wnętrzu kabiny. Siatka maskownicy przywodzi na myśl rozpięte skrzydła ptaka. Po raz pierwszy podobny wzór zastosowano w modelu Tivoli. Silnie zarysowane linie boczne, szczególnie w tylnych rejonach samochodu, wznoszą się wzwyż ku tylnemu zderzakowi.
Nowe charakterystyczne elementy wyglądu obejmują m.in. elektryczne stopnie umieszczone po obu stronach pojazdu, jak również zaawansowane technologie, które podświetlają ścieżkę dla pasażerów zmierzających do lub z samochodu. Opony mają zapewnić komfort nawet w najtrudniejszych warunkach. Zróżnicowany kąt i wielowarstwowy bieżnik redukują szum powstający podczas jazdy na nierównej powierzchni. Znacząco zmniejszono także ryzyko tzw. akwaplanacji.
WNĘTRZE
Koncepcja „limuzyny z kierowcą” kładzie nacisk na komfort pasażerów podróżujących w drugim rzędzie, którym zapewniono indywidualne fotele. Oparcia wychylają się do tyłu, a fotele posiadają funkcję masażu wibracyjnego.
Doskonała skóra, prawdziwe drewno i błyszczące, czarne wykończenia paneli składają się na harmonijne, nowoczesne wnętrze. W pełni regulowane podświetlenie umieszczone subtelnie w konsoli i paneli drzwiach zapewnia futurystyczną i wytworną atmosferę.
Zintegrowany system komunikacji z trzema ekranami – 9,2-calowy monitor w tablicy rozdzielczej oraz 10,1-calowe monitory w zagłówkach, sygnał wi-fi dla urządzeń przenośnych, Apple CarPlay i Google Android oferują maksimum łączności ze światem podczas podróży. W środkowej konsoli drugiego rzędu znajdują się kontrolki zawiadujące wszystkimi tymi funkcjami. Pasażerowie z tyłu mogą sterować całym systemem rozrywkowym posługując się dotykowym panelem kontrolnym i cieszyć się dźwiękiem „surround”, a gniazdka z zasilaniem zapewniają ciągłą możliwość ładowania telefonów i zestawów słuchawkowych.
SILNIK
LIV-2 napędzany jest własnym silnikiem SsangYonga o pojemności 2,2 litra, spełniającym normę Euro 6, w którym zastosowano wspólną szynę bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra pod ciśnieniem 2000 barów. Elektronicznie sterowana turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek piątej generacji (E-VGT, Electronic-Variable Geometry Turbocharger) umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 420 Nm w przedziale 1500- 2500 obrotów na minutę (rpm).
Zwiększono wydajność paliwową redukując tarcie w silniku. Natomiast dzięki zastosowaniu LP-EGR (układ niskociśnieniowej recyrkulacji spalin), na który składają się zawór EGR (recyrkulacji spalin), niklowana turbina sprężarki i nowa chłodnica EGR, emisja tlenków azotu została zredukowana przy wysokich obrotach i momencie obrotowym. Do silnika dopasowano 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedes- Benz, która zapewnia zarówno wysoki komfort jazdy, jak i opytmalną wydajność.
Dostępny jest także zupełnie nowy silnik benzynowy GDi turbo o pojemności 2,0 litrów.
BEZPIECZEŃSTWO
Pokazywany na salonie Paris Motor Show nowy LIV-2 wyposażony jest w aż dziewięć poduszek powietrznych: przednie, boczne z przodu i z tyłu, kurtyny i poduszkę chroniąca kolana kierowcy. W samochodzie znajduje się zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS), który wykrywa przy pomocy skanu radarowego i laserowego oraz czujnika umieszczonego na szczycie przedniej szyby przeszkody znajdujące się przed samochodem (takie jak inny pojazd, czy pieszy). W niektórych sytuacjach AEBS może także aktywować autonomiczny system hamowania awaryjnego, co dodatkowo zwiększa ochronę podróżujących.
LIV-2 potrafi także aktywnie unikać kolizji w martwych punktach oraz na skrzyżowaniach, korzystając z asystenta bezpieczeństwa ruchu (TSA) i asystenta świateł drogowych (HBA), który poprawia widoczność podczas jazdy nocą.
System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu minimalizuje ryzyko zajścia wypadku podczas jazdy autostradą, zaś wykrywanie martwego punktu i asystent zmiany pasa ruchu używając dwóch radarów zmniejszają niebezpieczeństwo zderzenia z niewidocznym obiektem. System ostrzegający o bocznym ruchu z tyłu chroni tył pojazdu przed kolizją podczas wyjeżdżania tyłem z zatoczki parkingowej.