PARYŻ 2016: SSANGYONG POKAZAŁ KONCEPCYJNEGO SUV-A LIV-2

pary-ssy-l1

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu SsangYong zaprezentował nowy, koncepcyjny model luksusowego SUV-a o nazwie LIV-2 (Limitless Interface Vehicle), znany wcześniej jako projekt rozwojowy Y400.

W swoim kolejnym wcieleniu po modelu LIV-1 zaprezentowanym podczas targów motoryzacyjnych w Seulu w 2013 r., nowa odsłona serii prezentuje bardziej zaawansowany język projektowy i pełniejsze ucieleśnienie koncepcji „Dignified Motion”.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Będąc kontynuacją wcześniejszej filozofii projektowej „Robust, Specialty, Premium” (Krzepki, Wyspecjalizowany, Najlepszy), nowy koncepcyjny SUV ma w przyszłości stać się strategicznym modelem marki.

pary-ssy-l2

LIV-2 z napędem 4×4 ucieleśnia koncepcję „Dignified Motion”, zainspirowaną filozofią projektową SsangYonga „Nature- born 3Motion”. Oprócz silnej konstrukcji ramowej oraz oryginalnego napędu na cztery koła SsangYonga, LIV-2 posiada tzw. inteligentny interfejs, który ułatwia komunikację między kierowcą a pojazdem. Pojazd może jechać po niemal każdym terenie, a jednocześnie oferuje komfort i prowadzenie charakterystyczne dla luksusowej limuzyny, z obfitością miejsca w drugim rzędzie foteli i wyposażeniem zapewniającym maksimum relaksu.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Tak jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości w segmencie D i dużej wielkości w segmencie E.

Efekt nowoczesności zapewniony jest przez matowo- białe wykończenia nadwozia i odcienie bieli we wnętrzu kabiny. Siatka maskownicy przywodzi na myśl rozpięte skrzydła ptaka. Po raz pierwszy podobny wzór zastosowano w modelu Tivoli. Silnie zarysowane linie boczne, szczególnie w tylnych rejonach samochodu, wznoszą się wzwyż ku tylnemu zderzakowi.

pary-ssy-l3

Nowe charakterystyczne elementy wyglądu obejmują m.in. elektryczne stopnie umieszczone po obu stronach pojazdu, jak również zaawansowane technologie, które podświetlają ścieżkę dla pasażerów zmierzających do lub z samochodu. Opony mają zapewnić komfort nawet w najtrudniejszych warunkach. Zróżnicowany kąt i wielowarstwowy bieżnik redukują szum powstający podczas jazdy na nierównej powierzchni. Znacząco zmniejszono także ryzyko tzw. akwaplanacji.

WNĘTRZE

Koncepcja „limuzyny z kierowcą” kładzie nacisk na komfort pasażerów podróżujących w drugim rzędzie, którym zapewniono indywidualne fotele. Oparcia wychylają się do tyłu, a fotele posiadają funkcję masażu wibracyjnego.

Doskonała skóra, prawdziwe drewno i błyszczące, czarne wykończenia paneli składają się na harmonijne, nowoczesne wnętrze. W pełni regulowane podświetlenie umieszczone subtelnie w konsoli i paneli drzwiach zapewnia futurystyczną i wytworną atmosferę.

pary-ssy-l4

Zintegrowany system komunikacji z trzema ekranami – 9,2-calowy monitor w tablicy rozdzielczej oraz 10,1-calowe monitory w zagłówkach, sygnał wi-fi dla urządzeń przenośnych, Apple CarPlay i Google Android oferują maksimum łączności ze światem podczas podróży. W środkowej konsoli drugiego rzędu znajdują się kontrolki zawiadujące wszystkimi tymi funkcjami. Pasażerowie z tyłu mogą sterować całym systemem rozrywkowym posługując się dotykowym panelem kontrolnym i cieszyć się dźwiękiem „surround”, a gniazdka z zasilaniem zapewniają ciągłą możliwość ładowania telefonów i zestawów słuchawkowych.

SILNIK

LIV-2 napędzany jest własnym silnikiem SsangYonga o pojemności 2,2 litra, spełniającym normę Euro 6, w którym zastosowano wspólną szynę bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra pod ciśnieniem 2000 barów. Elektronicznie sterowana turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek piątej generacji (E-VGT, Electronic-Variable Geometry Turbocharger) umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 420 Nm w przedziale 1500- 2500 obrotów na minutę (rpm).

pary-ssy-l5

Zwiększono wydajność paliwową redukując tarcie w silniku. Natomiast dzięki zastosowaniu LP-EGR (układ niskociśnieniowej recyrkulacji spalin), na który składają się zawór EGR (recyrkulacji spalin), niklowana turbina sprężarki i nowa chłodnica EGR, emisja tlenków azotu została zredukowana przy wysokich obrotach i momencie obrotowym. Do silnika dopasowano 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedes- Benz, która zapewnia zarówno wysoki komfort jazdy, jak i opytmalną wydajność.

Dostępny jest także zupełnie nowy silnik benzynowy GDi turbo o pojemności 2,0 litrów.

silni-ss1

BEZPIECZEŃSTWO

Pokazywany na salonie Paris Motor Show nowy LIV-2 wyposażony jest w aż dziewięć poduszek powietrznych: przednie, boczne z przodu i z tyłu, kurtyny i poduszkę chroniąca kolana kierowcy. W samochodzie znajduje się zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS), który wykrywa przy pomocy skanu radarowego i laserowego oraz czujnika umieszczonego na szczycie przedniej szyby przeszkody znajdujące się przed samochodem (takie jak inny pojazd, czy pieszy). W niektórych sytuacjach AEBS może także aktywować autonomiczny system hamowania awaryjnego, co dodatkowo zwiększa ochronę podróżujących.

LIV-2 potrafi także aktywnie unikać kolizji w martwych punktach oraz na skrzyżowaniach, korzystając z asystenta bezpieczeństwa ruchu (TSA) i asystenta świateł drogowych (HBA), który poprawia widoczność podczas jazdy nocą.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu minimalizuje ryzyko zajścia wypadku podczas jazdy autostradą, zaś wykrywanie martwego punktu i asystent zmiany pasa ruchu używając dwóch radarów zmniejszają niebezpieczeństwo zderzenia z niewidocznym obiektem. System ostrzegający o bocznym ruchu z tyłu chroni tył pojazdu przed kolizją podczas wyjeżdżania tyłem z zatoczki parkingowej.

pary-ssy-l6