Światowa premiera Kia Rio czwartej generacji odbędzie się 29 września w Paryżu z okazji salonu samochodowego Mondial de l’Automobile 2016.
Koreański producent, podobnie jak to zrobiły inne koncerny, zdecydował się wcześniej opublikować pierwsze zdjęcia najmłodszego członka rodziny (wcześniej prezentowaliśmy już wizualizację auta).
Zobacz także:
Za design nowej Kia Rio odpowiedzialne są ośrodki projektowe w Niemczech i Kalifornii, ściśle współpracujące z globalną centralą designu w koreańskim Namyang. Bryłę Rio wyznaczają linie proste i gładkie powierzchnie, nadając aut wyrazistego i zdecydowanego wyglądu.
Patrząc z przodu nie sposób przeoczyć najnowszej wersji charakterystycznej dla marki Kia atrapy chłodnicy w kształcie „tygrysiego nosa”. Zintegrowane, dwufunkcyjne soczewkowe lampy główne – węższe i ciekawsze w formie niż poprzednio podkreślone są nową listwą świetlną LED, zbliżoną kształtem do litery „U”. Zmiany te, w tym rozsunięcie gniazd lamp przeciwmgielnych w zderzaku przednim mają na celu optyczne poszerzenie pojazdu.
Efekt ten potęguje zwiększona o 5 mm szerokość nowego Rio (do 1725 mm). Sylwetka Rio czwartej generacji jest smuklejsza, a jej lepsze wizualne wyważenie wynika z wydłużenia maski silnika i zwisu przedniego, zwiększenia rozstawu osi o 10 mm (do 2580 mm), wysmuklenia i wyprostowania słupka tylnego oraz skrócenia zwisu tylnego. Nowy model ma większe wymiary – jest dłuższy o 15 mm od poprzednika (obecnie to 4065 mm) i niższy o 5 mm (teraz to 1450 mm). Proste i wyraziste linie wzdłuż błotników i drzwi jeszcze bardziej ‘rozciągają’ sylwetkę samochodu, nadając jej pewnej przysadzistości na drodze.
Nowoczesny kokpit zorientowany na kierowcę
Nabywcy Kia Rio docenią nowy wystrój wnętrza, który w porównaniu z poprzednikiem został zmodernizowany w zakresie wzornictwa i ergonomii użytkowania.
Tak jak na zewnątrz, biegnące wzdłuż tablicy przyrządów linie proste narzucają charakter całemu wnętrzu i optycznie poszerzają kabinę, podnosząc wrażenie jej obszerności. Deska rozdzielcza odchylona jest ku kierowcy, a jej centrum zajmuje nowy system infotainment z interfejsem HMI (human-machine interface) i ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości (HD) dla obsługi systemów audio, nawigacji i łączności ze światem. Dzięki interfejsowi HMI można było ograniczyć liczbę przycisków w konsoli centralnej.
Nowa Kia Rio dostępna będzie z tapicerką materiałową albo ze skóry ekologicznej w kolorze czarnym lub szarym. W pakiecie „Red Pack” nabywca otrzyma tapicerkę ze skóry ekologicznej w kolorze czarno- czerwonym. Akcentem modernistycznego wystroju są elementy wykończenia metalizowane lub w „fortepianowej” czerni.
Początek produkcji pod koniec 2016 roku
Funkcjonalność, bezpieczeństwo, najnowsze technologie łączności ze światem oraz wysoki komfort jazdy w połączeniu z pewnością prowadzenia to bez wątpienia najważniejsze cechy nowej Kia Rio. Ze światową sprzedażą ponad 473 000 samochodów w roku 2015, Rio jest globalnym bestsellerem swego koreańskiego producenta.
Nowa generacja pokazana na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show wejdzie do produkcji pod koniec roku 2016 a pierwsze egzemplarze Rio trafią do polskich salonów w marcu 2017.