PARYŻ 2016: NOWY MERCEDES GLC 43 4MATIC COUPE – OSIĄGI AMG

merc-amg-pa1

Mercedes- AMG rozszerza swoje portfolio o kolejny model o wysokich osiągach. GLC 43 4MATIC Coupé łączy sportowy design i typową dla maszyn AMG dynamikę z zaletami SUV-ów: wyższą pozycją za kierownicą, funkcjonalną kabiną oraz walorami trakcyjnymi poza utwardzonym szlakiem.

Premiera nowego modelu odbędzie się podczas Podczas salonu samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM), przekładnia automatyczna 9G-TRONIC ze skróconym czasem zmiany przełożeń i napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC rozdzielający moment obrotowy z preferencją tylnej osi zapewniają emocjonujące wrażenia z jazdy po asfalcie.

Znaczny wkład ma tu również sportowe zawieszenie oparte na wielokomorowym układzie pneumatycznym Air Body Control z adaptacyjną kontrolą tłumienia. Co więcej, GLC 43 4MATIC Coupé pozwala okazjonalnie zapuszczać się w teren – jego prześwit można zwiększyć za naciśnięciem przycisku, a funkcja samopoziomowania przez cały czas zapewnia stałą wysokość pojazdu.

Nowe auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 sek. Maksymalną prędkość samochodu została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé 2016

Design

W porównaniu z GLC 43 4MATIC przedni słupek jest bardziej pochylony, a płaszczyzna dachu, niczym w coupé, płynnie opada w kierunku tylnego spojlera. Zestawienie wysoko poprowadzonej linii szyb i masywnych tylnych błotników tylko podkreśla dynamiczne proporcje nadwozia – podobnie jak czarne, 19-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami. Z przodu zastosowano opony i felgi w rozmiarze, odpowiednio, 235/55 R 19 i 8,0 J x 19, a z tyłu – 255/50 R 19 i 9,0 J 19. Na życzenie dostępne są inne wzory i rozmiary kół, aż po 21-calowe obręcze z bichromatycznym wykończeniem.

Również tylny pas natychmiast zdradza rasowy charakter nowego modelu AMG – uwagę zwracają tu cztery chromowane końcówki układu wydechowego, sportowy zderzak ze srebrnymi elementami oraz wyrazisty spojler.

Również wystrój kabiny żywo nawiązuje do świata wyścigów – jej wizytówką jest charakterystyczna kombinacja czarnych okładzin z czerwonymi akcentami. Wielofunkcyjna kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem i czerwonym obszyciem perfekcyjnie sprawdza się przy agresywnym stylu jazdy. Sportowe przednie fotele o wydatniejszym podparciu bocznym zapewniają bezpieczną pozycję.

Kierowca ma przed oczami dwa okrągłe wskaźniki rozdzielone kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 5,5″. Wskaźniki ECO pomagają w utrzymaniu zrównoważonego stylu jazdy na co dzień. Bagażnik ma pojemność od 491 do 1400 l. Składane, dzielone w proporcji 40:20:40 oparcie kanapy pozwala wykorzystać przestrzeń bagażową na różne sposoby.

Standardowe wyposażenie obejmuje system multimedialny Audio 20 CD z 7-calowym ekranem, nagłośnienie z technologią Frontbass, dwa porty USB oraz Bluetooth z funkcją zestawu głośnomówiącego i streaming muzyki. Opcjonalnie dostępna jest nawigacja Garmin MAP PILOT z funkcją Life Traffic.

merc-amg-pa3

System Comand Online współpracuje z 8,4-calowym wyświetlaczem\, a na życzenie oferuje cyfrowy odbiór TV/radia i szereg dodatkowych funkcji, takich jak szybka nawigacja z dyskiem twardym, funkcja automatycznego omijania korków dzięki informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, zintegrowany hotspot WLAN oraz sterowanie głosowe Linguatronic. Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester ma z 9-kanałowy wzmacniacz DSP i 13 głośników. Jego łączna moc wynosi 590 watów.

Silnik AMG V6 biturbo

3-litrowa jednostka V6 biturbo służy już do napędu kilku modeli AMG Performance – osiąga moc 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dwie zamontowane tuż obok silnika turbosprężarki odznaczają się wyjątkowo spontanicznymi reakcjami.

Nowy Mercedes jest wyposażony w skrzynię auomatyczną 9G-TRONIC. Dzięki zmianom w oprogramowaniu skrzyni projektanci skrócili czas zmiany poszczególnych przełożeń. Funkcja podwójnego wysprzęglenia jest aktywna w trybach Sport, Sport Plus i Manual. Ręczny tryb Manual aktywuje się osobnym przyciskiem na konsoli centralnej.

Sportowe zawieszenie
Sportowe zawieszenie jest oparte na wielokomorowym układzie pneumatycznym Air Body Control. Czterodrążkowa przednia oś otrzymała specjalne zwrotnice i sworznie, usztywniono elastokinematykę wielowahaczowej osi tylnej, a wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem wyższej sztywności. Trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne ze sportowym zestrojeniem amortyzatorów i sprężyn oraz aktywną kontrolą tłumienia łączy wyśmienitą dynamikę z wysokim komfortem jazdy.

W programie Comfort charakterystyka prowadzenia jest neutralna, z objawami lekkiej podsterowności. W trybie Sport, za sprawą sztywniejszego zestrojenia sprężyn, auto mniej się przechyla i prowadzi znacznie dynamiczniej. Jeszcze większą zwinność w zakrętach zapewnia ustawienie Sport Plus – to zasługa różnego stopnia sztywności sprężyn przedniej i tylnej osi.

merc-amg-pa4

Podczas nagłych zmian obciążenia, w szybko pokonywanych zakrętach oraz w trakcie gwałtownego przyspieszenia i ostrego hamowania charakterystyka sprężyn automatycznie się usztywnia – z przodu lub z tyłu. Zmiany objęły również zestrojenie aktywnych amortyzatorów z trzema trybami tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport Plus.

Za naciśnięciem przycisku wysokość pojazdu można zwiększyć – nawet podczas jazdy. O jego terenowych zdolnościach świadczy głębokość brodzenia równa 300 mm, kąt natarcia 19,8 st. i kąt zjazdu 20,8 st. Jednocześnie to samochód odpowiednio przystosowany do holowania: maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wynosi 2460 kg.

Układ AMG Performance 4MATIC

Standardowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC łączy trakcję z dynamiką. Układ faworyzuje koła tylnej osi – rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną osią wynosi 31:69. Sprzęgło wielotarczowe z efektem blokującym 50 Nm gwarantuje pełne wykorzystanie potencjału napędu, zwłaszcza na śniegu i lodzie. Aby zapewnić optymalną przyczepność na nawierzchniach o różnej przyczepności, napęd 4×4 posiłkuje się wówczas przyhamowywaniem jednego z kół.

Kierowca GLC 43 4MATIC Coupé za naciśnięciem przycisku może dostosować charakter pojazdu do własnych preferencji. Do wyboru ma pięć trybów jazdy, od wydajnego i komfortowego do zdecydowanie sportowego: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual. W każdym z nich modyfikowane są kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika i przekładni, ustawienia zawieszenia oraz układu kierowniczego.

Sportowy, progresywny układ kierowniczy GLC 43 4MATIC Coupé z przekładnią o zmiennym przełożeniu imponuje precyzją komunikacji z przednimi kołami i autentycznym wyczuciem drogi. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy wspomagania: komfortowy lub sportowy, połączone z systemem wyboru trybów jazdy Dynamic Select albo uruchamiane osobno w ramach programu Individual.

merc-amg-pa5

W ukłazied hamulcowym z przodu zamontowano perforowane tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z i 4-tłoczkowe, stałe zaciski z oznaczeniem AMG, a z tyłu – tarcze o wymiarach 320 x 24 mm oraz stałe zaciski 1-tłoczkowe.

Bezpieczeństwo i komfort jazdy zwiększa szeroka gama systemów wspomagających. Już w standardzie GLC 43 4MATIC Coupé oferuje układ antykolizyjny Active Brake Assist, asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist, asystenta oświetlenia Headlamp Assist, system monitorowania zmęczenia kierowcy Attantion Assist czy wspomagający stabilność w zakrętach ESP Curve Dynamic Assist. Kolejne zaawansowane układy wspomagające dostępne są na życzenie.

Osobisty asystent: Mercedes me connect

GLC 43 4MATIC Coupé jest dostępny również z pakietem usług mobilnych Mercedes me connect. Poza standardowymi funkcjami takimi jak telefon alarmowy, pomoc w razie wypadku lub awarii, obsługa posprzedażna czy usługi zdalne (standardowe z Comand Online) oferuje on szereg wygodnych usług.

Światowy debiut nowego Mercedesa-AMG GLC 43 4MATIC Coupé odbędzie się 28 września 2016 roku, podczas otwarcia targów motoryzacyjnych Paris Motor Show. Sprzedaż modelu ruszy 6 października, a pierwsze egzemplarze dotrą do salonów w grudniu br.

merc-amg-pa6

Dane techniczne

* Silnik 3.0 V6 biturbo, bezpośredni wtrysk benzyny;
– pojemność: 2996 ccm;
– moc maks.: 270 kW (367 KM) przy 5500- 6000 obr./min.;
– maks. moment obr.: 520 Nm przy 2500- 4500 obr./min.;
– zużycie paliwa w cyklu NEDC: 10,9/ 7,0/ 8,4 l/100 km;
– średnica emisja CO2: 192 g/km;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 sek.;
– prędkość maks.: ograniczona do 250 km/h;
– masa własna wg EC: 1780 kg (bez kierowcy) / 1855 kg (z kierowcą).

* Układ napędowy
– napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC z rozdziałem momentu w stosunku 31:69 (przód: tył);
– przekładnia automatyczna, 9G-TRONIC, ze skróconym czasem zmiany biegów;