Na salonie samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu Mercedes- Benz prezentuje nowy model Klasy E All-Terrain z silnikiem o mocy 194 KM.
Rynkowy debiut modelu zaplanowano na wiosnę 2017 roku. Samochód posiada zwiększony prześwit i seryjny napęd na obie osie 4MATIC.
Zobacz także:
Od nieutwardzonych, leśnych szlaków przez górskie serpentyny aż po ośnieżone podjazdy do ośrodków narciarskich – nowa Klasa E All-Terrain wjedzie wszędzie tam, gdzie tradycyjne kombi często musiałyby się poddać. Wszechstronny charakter modelu podkreśla „off- roadowa” stylizacja z ochronnymi nakładkami nadkoli i typową dla SUV-ów Mercedesa osłoną chłodnicy.
„Terenowe” elementy stylizacji podkreślają wytrzymałość nowego auta, a jednocześnie skutecznie odróżniają ją od tradycyjnych wersji kombi. Nabywcy mają do wyboru trzy specjalne wzory obręczy o średnicy 19 lub 20 cali, a jedną z chareaktarystycznych cech designu jest trzyczęściowy, częściowo lakierowany tylny zderzak z listwą ochronną progu załadunku i dolną osłoną z chromowanym wykończeniem.
W kabinie uwagę zwracają specjalne, aluminiowo- karbonowe elementy ozdobne wykończenia kokpitu, dywaniki podłogowe z nazwą modelu, a także nakładki na pedały ze szczotkowanej stali z gumowymi wypustkami. Specyfikacja wyposażenia bazuje na linii wykończenia wnętrza Avantgarde. Na życzenie dostępne są elementy z linii Exclisive oraz designo. Nowy model psiada oparcia kanapy ustawiane w pozycji cargo i składane w proporcji 40:20:40. Dostępne są także wszelkie innowacje z dziedziny bezpieczeństwa i komfortu oferowane w Klasie E.
Model All-Terrain zadebiutuje w wersji E 220 d 4MATIC (143 kW/194 KM) napędzanej nowym, 4-cylindrowym silnikiem Diesla. Niedługo po debiucie dołączy do niej odmiana z jednostką 6-cylindrową, również wysokoprężną. Oba warianty standardowo otrzymają nową, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.
Dane techniczne (osiągi) w skrócie:
– liczba/ układ cylindrów: 4/R;
– pojemność (ccm): 1950;
– moc maks. (kW/KM przy obr./min.): 143/194 przy 3800;
– maks. moment obr. (Nm przy obr./min.): 400 przy 1600- 2800;
– średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC (l/100 km): 5,1;
– średnia emisja CO2 (g/km): 137;
– przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 8,0;
– prędkość maksymalna (km/h): 232.
Klasa E All-Terrain jest seryjnie wyposażona w system Dynamic Select. Pozwala on na wybór jednego z pięciu trybów jazdy, różniących się ustawieniami silnika, przekładni, ESP oraz układu kierowniczego. Wśród nich jest specjalny program pochodzący z modelu GLE. Został on zestrojony pod kątem jazdy terenowej.
Po wybraniu trybu All- Terrain, podczas jazdy z prędkością 35 km/h, seryjnie montowane zawieszenie pneumatyczne Air Body Control podnosi się o 20 mm. Odpowiednio zmodyfikowane zostają wówczas progi aktywności systemu ESP, aktywnej kontroli przechyłów i kontroli trakcji (ASR). Program współpracuje ze specjalnym interfejsem systemu multimedialnego, gdzie wskazuje aktualny kąt skrętu przednich kół, prześwit pojazdu (pozycję pneumatycznego zawieszenia), kąt nachylenia zbocza, kąt przechyłu bocznego, pozycję pedału gazu i hamulca oraz kompas.
Zawieszenie pneumatyczne pozwala na wybór jednej z trzech pozycji, od standardowej do podniesionej o 35 mm. Zależnie od trybu jazdy, najwyższy poziom można wybrać ręcznie, przyciskiem na konsoli środkowej. Klasa E All-Terrain jest o 29 mm wyższa od Klasy E Kombi – 14 mm przypada na większy profil opon, a kolejne 15 mm na bazowe podwyższenie pneumatycznego zawieszenia. Prześwit waha się od 121 do 156 mm.