PARYŻ 2016: NOWY HYUNDAI i30 – Z EUROPEJSKA DUSZĄ

hyundai_i30-p1

Podczas salonu samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu zadebiutuje nowy i30. Na tym właśnie modelu zostanie oparty dalszy rozwój aut producenta w Europie.

Hyundai ma być postrzegany przez klientów jako marka z europejską duszą. Wprowadzając do sprzedaży na początku 2017 roku nową generację koreański koncern robi duży krok w stronę klientów, którzy w coraz większym stopniu są nastawieni na udogodnienia oparte na elektronice.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Nowa generacja i30 zaoferuje wiele rozwiązań technologicznych ułatwiających korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego. Najnowocześniejsze systemy takie jak system autonomicznego hamowania (AEB), inteligentny tempomat (SCC), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) czy system monitorowania martwego pola (BSD) zwiększają znacząco bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Hyundai zapowiada szeroką gamę modeli i30, włącznie z pojazdem spoortowym.

hyundai_i30-p4

DESIGN

Hyundai wzbogacił nowego auta design o nowy element: kaskadowy grill, który w przyszłości ma stać się cechą wyróżniającą modele Hyundaia. Zwęża się on mocno na dole. Na grillu znajdują się chromowane plamki. Na wrażenie mocy składają się także trzy projekcyjne reflektory LED (długie i mijania) oraz pionowe światła LED do jazdy dziennej z funkcją kierunkowskazu.

Samochód ma dynamiczną i zwartą sylwetkę. Lekko pochyła linia dachu i czarny tylny spojler sprawiają, że jest jeszcze bardziej dynamiczny i zwarty. Tej smukłej sylwetce zawdzięcza on także znakomite właściwości aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza – 0,30). Aktywna klapa wlotu powietrza z przodu usprawnia chłodzenie i polepsza aerodynamikę.

Ukształtowany 3-wymiarowo tył z charakterystycznymi wysoko umieszczonymi reflektorami i światłami przeciwmgielnymi nadaje masywny wygląd. Samopchód jest dostępny z 16- lub 17-calowymi dwubarwnymi obręczami z lekkich stopów z 10 szprychami albo 15-calowymi obręczami z lekkich stopów.
Do wyboru jest łącznie dwanaście kolorów nadwozia (trzy odcienie perłowe: Stargazing Blue, Micron Gray, Phantom Black, oraz siedem odcieni metalicznych: Demitasse Brown, Intense Copper, Moon Rock, Fiery Red, Platinum Sliver, Ara Blue i White Sand, a także dwa kolory niemetalizowane: Engine Red i Polar White).

Wnętrze zostało zaprojektowane w układzie poziomym. Opcjonalny ośmiocalowy dotykowy ekran nawigacji umożliwia dostęp do wszystkich funkcji nawigacji, sterowania multimediami i komunikacji. Nowa wielofunkcyjna trójramienna, podgrzewana kierownica pozwala na bardzo łatwe i intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami za pomocą odpowiednio rozmieszczonych przycisków.

hyundai_i30-p2

i30 jest wewnątrz przestrzenny, a poczucie przestrzeni wzmacnia opcjonalne panoramiczne szklane okno dachowe. Podczas jazdy podłokietniki można wysunąć do przodu. Pojemność bagażnika to 395 l (VDA 211) z praktyczną dwupoziomową półką bagażową i lukiem na narty w środkowym tylnym siedzeniu.

Do wyboru są trzy kolory wnętrza, a fotel kierowcy jest wyposażony w funkcję pamięci z dwoma programowalnymi ustawieniami.

SILNIKI

W i30 nowej generacji do wyboru są trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Klienci mogą wybrać między nowym czterocylindrowym silnikiem 1,4 T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 140 KM (moment 242 Nm), trzycylindrowym silnikiem 1,0 T-GDI (170 Nm) z turbodoładowaniem o mocy 120 KM, czterocylindrowym silnikiem 1,4 MPI a czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l z turbodoładowaniem, który jest dostępny w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM (275 Nm). Emisja CO2 zaczyna się już od 89 g CO2/km (wartości docelowe).

Do silnika można dobrać sześciobiegową manualną skrzynię biegów (6MT) lub efektywną i szybko reagującą dwusprzęgłową skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach (7DCT). Skrzynia biegów 7DCT składa się z dwóch suchych sprzęgieł, z których każde jest sterowane siłownikiem.

hyundai_i30-p3

JAZDA I PROWADZENIE

Jak twierdzi producent, w porównaniu z poprzednikiem układ kierowniczy jest o 10 proc. bardziej bezpośredni, a czas reakcji pojazdu o 15 ms krótszy. Podwozie zostało skonstruowane od nowa. Wpływa też na to zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia tylnego we wszystkich wersjach z podwójnym wahaczem dolnym i odpowiednimi amortyzatorami. Skuteczność hamowania zoptymalizowano, zwiększając średnicę tarcz hamulcowych z przodu do 288 mm.

Zwiększenie wykorzystania zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości do 53 proc. pozwoliło na zmniejszenie masy nadwozia o 28 proc. i zwiększenie jej sztywności o 22 proc. w porównaniu z poprzednikiem.

KOMUNIKACJA

Użytkownicy mają do wyboru standardowy system audio wysokiej jakości z pięciocalowym pojemnościowym ekranem dotykowym, kamerą cofania, interfejsem Bluetooth i funkcją My Music lub opcjonalny system nawigacyjny nowej generacji z ośmiocalowym pojemnościowym ekranem dotykowym. Kierowcy, którzy chcieliby podłączyć swój smartfon do systemu nawigacji z ośmiocalowym ekranem mogą to zrobić zarówno za pomocą funkcji Apple CarPlay, jak i Android Auto.

hyundai_i30-p5

i30 jest wyposażony w bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego (standard w wersji Qi) do telefonów komórkowych oraz port USB umieszczony w zamkniętej środkowej konsoli. Nowy system nawigacyjny ma siedmioletnią bezpłatną subskrypcję na usługi TomTom LIVE. System nawigacyjny zawiera mapy 3D i może wyświetlać zdjęcia oraz filmy, jeśli podłączy się do niego dysk USB.

BEZPIECZEŃSTWO I SYSTEMY WSPOMAGANIA

Nowy i30 posiada autonomiczny system hamowanie awaryjnego (AEB) z systemem ostrzegania przed kolizją z przodu, inteligentny tempomat (SCC), system wykrywania martwego pola (BSD), system ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA), aktywny asystent pasa ruchu (LKAS), informowanie o ograniczeniu prędkości (SLIF) i asystent świateł drogowych (HBA). Nowością w ofercie Hyundai jest kontrola poziomu uwagi kierowcy (DAA)

Dzięki nowej metodzie tłoczenia na gorąco boczne zewnętrzne wzmocnienie jest produkowane jako jeden element. Dotychczas składało się ono z pięciu elementów. Całkowicie nowa technika produkcji sprawia, że nadwozie jest lżejsze o 4,1 kg, a także sztywniejsze i lepiej pochłania energię zderzenia. Wokół wnętrza i30 Nowej Generacji zamontowano łącznie siedem poduszek bezpieczeństwa, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy.

Nowy samochód obejrzeć będzie można podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show.