PARYŻ 2016: NOWY HYUNDAI i10 – ZMIENI SIĘ NA ZEWNĄTRZ I WEWNĄTRZ

hyundai_i10_pa1

Na salonie samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu zadebiutuje nowa wersja Hyundaia i10 drugiej generacji. Auto wyróżnia się nowoczesną stylistyką i jest pierwszym modelem z nowym kaskadowym grillem.

W odświeżonym modelu, skonstruowanym i wyprodukowanym w Europie, znajdzie się nowy system multimedialny i wiele innych rozwiązań dedykowanych kierowcy i pasażerom.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Hyundai i10 w nowej odsłonie wyróżnia się ciekawą stylistyką z firmowym, kaskadowym, przednim grillem.

– Nowy i10 wyróżnia się znakomitą jakością wykonania i dbałością o szczegóły, a także zawiera wiele funkcji znanych z wyższych segmentów. Bardzo korzystna relacja ceny do jakości i wyposażenia sprawiła, że i10 stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie i cieszy się dużą popularnością w całej Europie. To historia sukcesu, który ma szansę być kontynuowany – powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.

hyundai_i10_pa2

Nowoczesna stylistyka i lepsze właściwości jezdne

W nowym i10 wprowadzono wiele zmian stylistycznych, które nadają mu bardziej wyrazisty wygląd. Grill ma naturalnie zaokrąglony, opływowy kształt, który w przyszłości ma stać się cechą charakterystyczną modeli Hyundaia. Z przodu rzuca się w oczy nowy zderzak i światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach kaskadowego grilla, dzięki czemu wygląda on bardziej wyraziście.

Ewolucję stylistyczną przeszedł także tylny zderzak – tylne światła są wykonane z lepszej klasy materiałów, dodano czarną wstawkę, a okrągłe tylne światła przeciwmgielne są dopasowane wyglądem do nowego przodu pojazdu. Listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości uzupełniają odmłodzony wizerunek nowego i10.

We wnętrzu i10 znajduje się nowa tapicerka w czerwonym odcieniu. Klienci mają także do wyboru inne kolory: niebieski, pomarańczowy, beżowy i czarny.

Nowy i10 może być wyposażony w atrakcyjne, nowe 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopów lekkich. Podwozie uległo także wielu zmianom, które poprawiają stabilność i właściwości jezdne. Między innymi zmodyfikowano przełożenie układu kierowniczego.

hyundai_i10_pa3

Podobnie jak jego poprzednik, nowy i10 może być wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l, napędzający przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej (standard) lub czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów (opcja).
W sprzedaży jest także nowy i10 z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową.

Nowy system multimedialny

W aucie znajduje się wiele zaawansowanych rozwiązań, w tym zaawansowane funkcje komunikacyjne. Są one zintegrowane w nowym systemie nawigacyjnym wyposażonym w siedmiocalowy ekran dotykowy. Funkcje Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają bezproblemową integrację, bezpieczną obsługę i spójne działanie urządzeń przenośnych z systemem operacyjnym iOS lub Android.

System nawigacyjny ma także siedmioletnią darmową subskrypcję na aktualizację map i serwisu Live Services. Zapewnia on bieżące informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacje fotoradarów.

Samochód jest także bezpieczniejszy dzięki dwóm nowym funkcjom aktywnie zapobiegającym wypadkom: systemowi ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i systemowi ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS). Oba te systemy są oparte na przedniej kamerze wielofunkcyjnej.

FCWS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie o zagrożeniu zderzeniem z innymi pojazdami na podstawie sygnałów otrzymanych z przedniej kamery. LDWS uaktywnia się jeśli kierowca niekontrolowanie zmienia pas ruchu przy prędkość samochodu powyżej 60 km/h. Alarm akustyczny rozlega się wtedy informując kierowcę o niebezpieczeństwie.

hyundai_i10_pa4

Komfort prowadzenia zapewnia sprawdzone wyposażenie znane z jego poprzedniej wersji, np: automatycznie sterowana klimatyzacja, podgrzewana kierownica i przednie fotele. W przestronnym wnętrzu mieści się pięć osób, a bagażnik o pojemności 252 l pozwala przewieźć dużo bagaży.

Stworzony w Europie dla Europy

Od momentu swojej premiery w 2008 r. i10 cieszy się niesłabnącym powodzeniem na rynku europejskim gdzie do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego modelu.

Pierwsza generacja i10 dzięki korzystnemu stosunkowi jakości do ceny osiągnęła w latach 2008- 2014 poziom sprzedaży ponad 450 000 sztuk. Od momentu wprowadzenia na rynek i10 drugiej generacji pod koniec 2013 r. stał się on prawdziwie europejskim samochodem – zaprojektowanym i skonstruowanym w centrum badawczo- rozwojowym Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim i wyprodukowanym w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit w Turcji.

Przez ostatnie trzy lata model sprzedał się w liczbie 220 000 sztuk. Premiera nowego i10 odbędzie się w trakcie targów motoryzacyjnych Paris Motor Show.