PARYŻ 2016: NOWE OBLICZE MERCEDESA AMG GT – WERSJE ROADSTER

merc-amg-rod1

Krótko po premierze wariantu AMG GT R sportowa marka z Affalterbach na salonie samochodowym Mondial de l’Automobile prezentuje dwie wersje modelu z otwartym nadwoziem.

Obok bazowego AMG GT Roadstera debiutuje mocniejsza odmiana AMG GT C Roadster, z silnikiem o mocy 410 kW (557 KM) i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz wybranymi elementami z „erki”.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Ich lista obejmuje skrętne tylne koła i elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału. W połączeniu ze sportowym zawieszeniem AMG Ride Control nowy AMG GT C Roadster gwarantuje najwyższy poziom dynamiki jazdy. Z topowym coupe AMG GT R łączą go też muskularne proporcje: poszerzone tylne błotniki mieszczą szerzej rozstawione tylne koła z szerszymi obręczami, zapewniające wyśmienitą trakcję i jeszcze wyższe prędkości w zakrętach. Emocjonujące brzmienie jednostki V8 potęguje sportowy układ wydechowy z aktywnymi klapami.

merc-amg-rod2

Za kierownicą nowych roadsterów doznanie typowych dla maszyn AMG osiągów jest jeszcze intensywniejsze.

– Poszerzamy rodzinę AMG GT o dwa ekscytujące warianty z nadwoziem typu roadster. W przypadku odmiany AMG GT C Roadster zdecydowaliśmy się na transfer wielu rozwiązań z naszego topowego coupe AMG GT R. Efekt: znakomite osiągi w niezwykle ekskluzywnej atmosferze, połączone z czystą radością z jazdy roadsterem – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Wraz z dwoma nowymi roadsterami gama Mercedesa-AMG GT liczy pięciu członków. Oba otwarte warianty mają miękki, składany dach i zorientowaną na osiągi konstrukcję. Obejmuje ona m.in. lekkie i sztywne nadwozie z aluminium oraz mocny i wydajny silnik V8 biturbo. Bazowy AMG GT Roadster legitymuje się mocą 350 kW (476 KM). Odmiana GT C Roadster reprezentuje zupełnie nowy poziom mocy – osiąga 410 kW (557 KM).

AMG GT C Roadster

Poza mocniejszym silnikiem AMG GT C Roadster imponuje szeregiem rozwiązań konstrukcyjnych wprost z półwyczynowego AMG GT R. Z zewnątrz model zdradza szeroki, muskularnie wyrzeźbiony tył i szerokie koła o szerszym rozstawie. Specyfikacja modelu obejmuje też aktywną tylną oś skrętną, akumulator litowo- jonowy oraz szerszy zakres elementów ekskluzywnego wyposażenia, takich jak tapicerka ze skóry nappa i mikrofibry Dinamica czy dodatkowy tryb jazdy Race.

Auto obejrzeć będzie można na stoisku podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show.

merc-amg-rod4

DANE TECHNICZNE
(Mercedes-AMG GT Roadster – Mercedes-AMG GT C Roadster)

* Silnik: 4.0 V8, dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk benzyny
– pojemność: 3982 ccm;
– moc maks.: 350 kW (476 KM) przy 6000 – 410 kW (557 KM) przy 5750 do 6750 obr./min.;
– maks. moment obrotowy: 630 Nm przy 1700 do 5000 – 680 Nm przy 1900 do 5750 obr./min.;
– napęd: tylny;
– skrzynia biegów: 7-biegowa, dwusprzęgłowa AMG Speedshift DCT;
– średnie zużycie paliwa: 9,4 – 11,4 l/100 km;
– średnia emisja CO2: 219 – 259 g/km;
– masa własna (DIN/EC): 1595 kg / 1670 – 1660 kg / 1735 kg;
– współczynnik mocy do masy: 3,35 – 2,98 kg/KM;
– przyspieszenie 0 100 km/h: 4,0 – 3,7 sek.;
– prędkość maksymalna: 302 – 316 km/h;
– tylny dyferencjał o zwiększonym tarciu: mechaniczny – sterowany elektronicznie.

AMG GT Roadster

* Zawieszenie
– sportowe zawieszenie AMG – sportowe zawieszenie AMG Ride Control z aktywnym tłumieniem;

* Koła przód/tył: 9,0 J x 19/11,0 J x 19 – 9,0 J x 19/12,0 J x 20;
– pony przód/tył: 255/35 R 19 / 295/35 R 19 – 265/35 R19 / 305/30 R 20.

* Tarcze hamulcowe przód/ tył: 360 mm/360 mm – 390 mm/360 mm.

* Tryby jazdy: cztery: C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus), I (Individual) – pięć: C, S, S+, I, Race.