PARYŻ 2016: NOWE AUDI TT RS COUPE – JESZCZE MOCNIEJSZE

audi-tt-cou1

Na stoisku Audi na salonie samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu prezentowane jest nowe Audi TT RS, zarówno w wersji z zamkniętą, jak i z otwartą (roadster) karoserią.

Samochód napędza nowy, pięciocylindrowy silnik z aluminium, który generuje moc o 60 KM większą niż poprzednik. Wyróżnikiem są też diodowe światła tylne Matrix OLED.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Posiadający moc 294 kW (400 KM) pięciocylindrowy silnik generuje maksymalny moment obrotowy, 480 Nm, dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia doskonałe przyspieszenie, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 sprawia, że na zmianę pracują zarówno bezpośrednio sąsiadujące ze sobą, jak i znacznie oddalone od siebie cylindry.

audi-cou2

TT RS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. To osiągi właściwe samochodom supersportowym. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie wynosi ona aż 280 km/h. Mimo zwiększonych osiągów, TT RS Coupé zużywa zaledwie 8,2 l paliwa na 100 km.

Moc jednostki 2.5 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro przesyłana jest za pośrednictwem siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło rozdziela moc między osiami. Selektywne sterowanie rozkładem momentów między kołami sprawia, że samochód jest zwrotny.

Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, prowadzący samochód wpływa na pracę stałego napędu na cztery koła quattro oraz innych mechanizmów, takich jak układ kierowniczy, skrzynia S tronic, charakterystyka pracy silnika i ustawienie klap w układzie wydechowym. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic lub individual.

Audi TT RS Coupé

Swoją dynamikę nowy pojazd zawdzięcza zarówno niskiej masie, jak i sportowo wyregulowanemu zawieszeniu. Dostosowany do potrzeb modeli RS został progresywny układ kierowniczy. Na przedniej osi, za 19-calowymi kołami (na życzenie za 20-calowymi), felgami lekkiej konstrukcji, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym.

Przy tylnej osi zastosowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, pokazywane na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show Audi oferuje zawieszenie sportowe RS z adaptacyjnymi amortyzatorami magnetic ride. Technika ta umożliwia wpływanie za pomocą elektroniki na charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest powiązana z systemem wyboru dynamiki jazdy drive select.

Tylne światła Matrix OLED

Po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Audi, na życzenie dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED (OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Diody te emitują wyjątkowo homogeniczne i precyzyjne światło nie rzucające cienia i nie wymagające stosowania klasycznych reflektorów. Na każde ze świateł składają się cztery bardzo cienkie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi.

audi-cou5

Standardowo, Audi TT RS wyposażane jest w diodowe światła tylne i diodowe reflektory. Na życzenie, Audi montuje również inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix LED.

Nadwozie i wnętrze

Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i z emblematem quattro, zamontowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler tylny i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé to ucieleśnienie potężnej mocy. Sportową stylistykę po bokach, podkreślają aerodynamicznie uformowane progi. Auto ma wymiary: długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.

W nowym TT RS wszystkie informacje wyświetlane są standardowo na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu wirtualnego virtual cockpit. Kierowca może wybrać jeden z trzech jego widoków, w tym specjalny widok RS. Obrotomierz jest też wskaźnikiem rekomendującym zmianę biegów. Na krótko przed osiągnięciem przez silnik wartości granicznej, cała skala rozbłyskuje na czerwono.

Audi-cou3

Skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, obok przycisków wielofunkcyjnych, po raz pierwszy w modelu RS wyposażona jest w dwa satelitarne przyciski do włączania i wyłączania silnika oraz do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy drive select.

Audi oferuje szereg najnowszych rozwiązań technicznych, także w obszarze systemów infotainment. Do elementów opcjonalnych należy nawigacja MMI Navigation plus oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi hotspot. Za pomocą Audi phone box można indukcyjnie ładować dostosowane do tego telefony komórkowe oraz sprzęgać je z anteną pokładową. Doskonałej jakości dźwięk na pokładzie zapewnia sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System.

Audi-cou6