PARYŻ 2016: INFINITI ODSŁONIŁO NOWY SILNIK VC-TURBO

infi-silni1

Jednym z wydarzeń salonu samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu jest zaprezentowana przez firmę Infiniti nowa, przełomowa technologia silnikowa.

Nowy motor marki VC-Turbo (Variable Compression Turbo) to pierwszy na świecie gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

To jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie silników spalania wewnętrznego, jaki kiedykolwiek powstał, a zastosowana w nim technologia VC-Turbo pozwala połączyć moc wyczynowego silnika benzynowego 2.0 turbo z momentem obrotowym i ekonomiką nowoczesnego silnika wysokoprężnego, ale bez jego emisji spalin.

infi-silni2

– Pionierska technologia silnikowa VC-Turbo to wielki skok naprzód w dziedzinie konstrukcji silników. Inżynierowie motoryzacyjni uważają, że prawdziwym przełomem w technologii spalania wewnętrznego będzie opanowanie zmiennego stopnia sprężania. Infiniti jako pierwsze wprowadzi tę technologię na rynek masowy już w 2018 roku – powiedział Roland Krueger, Prezydent Infiniti Motor Company komentując przełomowy debiut.

Technologia VC-Turbo Infiniti ma zdolność do ciągłego transformowania, wykorzystuje bowiem zaawansowany układ wielodźwigniowy, by bezstopniowo zwiększać lub zmniejszać wielkość komory spalania i natychmiast – w oparciu o wykrywane obciążenie silnika i polecenia kierowcy – wybrać najbardziej odpowiedni stopień sprężania. Silnik jest w stanie zrealizować każdy stopień sprężania w zakresie od 8:1 (typowego dla silników wyczynowych) aż po 14:1 (wykorzystywany przez wielu producentów dla najlepszej ekonomiki spalania).

infi-silni3

Rozwijający maksymalną moc na poziomie około 200 kW (272 KM) oraz moment obrotowy 390 Nm, nowy silnik VC-Turbo jest porównywalny pod względem osiągów z benzynowymi silnikami sześciocylindrowymi, a jest przy tym zdecydowanie od nich oszczędniejszy. Czterocylindrowy motor pracuje o wiele ciszej i z o wiele mniejszymi wibracjami niż konwencjonalne silniki spalania wewnętrznego, szczególnie diesle. Jest też lżejszy i ma bardziej zwartą budowę niż silniki V6 o porównywalnych parametrach mocy.

Zaprezentowana na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show technologia Infiniti VC-Turbo to ogromny krok naprzód w dziedzinie konstruowania silników spalania wewnętrznego, porównywalny z innymi największymi innowacjami, takimi jak chłodzenie cieczą, wtrysk paliwa, katalizator czy turbodoładowanie. Skonstruowanie silnika o zmiennym stopniu sprężania ustanowi nowe wzorce mocy, wydajności i klasy emisji.