O tym, że na salonie samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu Honda pokazuje model Civic Hatchback w wersji na Europę (światowa premiera), pisaliśmy już na naszych łamach.
Nas stoisku marki obejrzeć także można Civica sedan dziesiątej generacji. To nowy, sportowy, czterodrzwiowy model segmentu C. Jednocześnie jest to najbardziej zaawansowana konstrukcja w historii firmy.
Zobacz także:
Civic sedan wprowadza nową jakość w segmencie samochodów kompaktowych.
– Stworzenie Civica dziesiątej generacji było najbardziej ambitnym zadaniem, jakiego podjął się zespół Hondy. Oprócz zakrojonych na szeroką skalę prac badawczo-rozwojowych, proces ten wymagał wdrożenia wielu operacji sprzedażowych i marketingowych na całym świecie, od Ameryki Północnej i Japonii, poprzez Europe, po Amerykę Południową i Azję. Nasz nowy model, będący najbardziej sportową wersją Civica w historii, wyznacza nowe standardy w klasie kompaktowej w zakresie dynamicznych osiągów, ekonomiki eksploatacji, przestrzeni wewnątrz, bezpieczeństwa i jakości wykonania – powiedział Mitsuru Kariya, główny inżynier i lider globalnych projektów.
Nadwozie Hondy Civic sedan jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji, co pozwoliło uwypuklić sportowe cechy nowej konstrukcji. Nowe auto ma też krótsze zwisy zwracające uwagę na dobre właściwości aerodynamiczne samochodu. Uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia, z którym komponują się wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.
Auto zostało zaprojektowana od podstaw w celu osiągnięcia dobrych właściwości jezdnych. Lekka, bardzo sztywna karoseria – stworzona z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych oraz nowoczesnych technik konstrukcyjnych – pozwala uzyskać niski środek ciężkości, natomiast nowe, wyrafinowane zawieszenie zapewnia bardzo dobre prowadzenie samochodu.
Dzięki zastosowaniu szerszej i dłuższej płyty podłogowej, prezentowany na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show sedan jest przestronny. Całkowicie przeprojektowane wnętrze wyróżnia się prostym designem, rozwiązaniami technicznymi, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami. Ponadto pojazd oferuje obszerny przedział pasażerski, pojemny bagażnik oraz praktyczne rozwiązania konstrukcyjne. System informacji, rozrywki i łączności Connect drugiej generacji zapewnia integrację z Apple CarPlay i Android Auto.
W nowej Hondzie debiutuje silnik benzynowy VTEC Turbo, który został opracowany pod kątem wydajności i wysokich osiągów, zapewniających prawdziwą przyjemność z jazdy. Do wyboru dwie przekładnie. Pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę Honda Sensing sprawia, że model ten jest bezpieczny. Samochód ma napęd na przednie koła.
Specyfikacja techniczna
* Silnik: 4-cylindrowy, benzynowy, 4 zawory na cylinder
– pojemność skokowa (cm3): 1498
– moc: 182 KM (134 kW) przy 5500 obr./min. (przekładnia 6-biegowa, manualna) lub 182 KM (134 kW) przy 6000 obr./min. (CVT);
– moment obrotowy: 240 Nm przy 1900 – 5000 obr./min. lub 220 Nm przy 1700 – 5500 obr./min. (CVT).
* Zawieszenie: Kolumny MacPhersona m(przód), wielowahaczowe (tył).
* Wymiary
– długość: 4630 mm;
– szerokość całkowita: 1800 mm;
– wysokość całkowita: 1416 mm;
– pojemność bagażnika: 519 l;
– masa własna (zbiornik paliwa wypełniony w 100%): 1279 – 1321 lub 1307 – 1348 (CTV).