PARYŻ 2016: EDYCJA SPECJALNA AUDI TT S LINE COMPETITION

audi-tt-spec1

Podczas salonu samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu obejrzeć można nowy model Audi – TT S line competition – ukoronowanie sportowego charakteru Audi TT Coupé i TT Roadster.

Samochód edycji specjalnej charakteryzuje się wieloma detalami: od ruchomego spojlera tylnego, aż do Audi virtual cockpit ze sportowym ekranem.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


W salonach Audi TT S line competition będzie dostępne z końcem roku 2016.

Audi TT to sportowa stylistyka i dynamiczne właściwości jezdne. Osłona chłodnicy singleframe, „blade” z przodu pojazdu, obudowy lusterek zewnętrznych oraz dyfuzor mają kolor błyszczącej czerni – to wszystko wzmacnia efektowny, mocny wygląd samochodu serii S line competition. Sportowy charakter ma też błyszczący czernią regulowany, tylny spojler. Osłony końcówek rur układu wydechowego są w kolorze czarnego chromu.

audi-tt-spec2

Sportowe zawieszenie o sztywnym zestrojeniu amortyzatorów sprawia, że TT S line competition jest zawieszone dziesięć milimetrów niżej niż wersja bazowa modelu TT. Seryjnie montowany system wyboru dynamiki jazdy Audi drive podnosi dynamikę jazdy, jeśli tylko kierowca o tym zdecyduje. Prowadzący pojazd może zmieniać charakterystykę jazdy w trybach auto, comfort, dynamic, efficiency oraz indywidual.

Model specjalny wyposażony jest w 19-calowe, pięcioramienne, błyszczące czernią felgi, na które założono opony w rozmiarze 245/35. Za kołami wyraźnie widać pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe. Samochód może być polakierowany na jeden z następujących kolorów: biały Gletscher, szary Nano, czerwony Tango lub nowy, błękitny Ara. Składany dach modelu TT Roadster S line competition jest czarny.

Sportowe fotele S, z wytłaczanym na oparciach wzorem, są symbolem dynamicznego charakteru linii. Ich zwieńczone mocnymi konturami boki – na życzenie ustawiane – dają kierowcy i pasażerowi optymalne podparcie boczne. Elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego, należy do wyposażenia standardowego. Na spłaszczonej u dołu, trójramiennej, sportowej kierownicy, znajdziemy wielofunkcyjne przyciski łatwej i szybkiej obsługi nawigacji, mediów, telefonu i systemu dialogu słownego.

audi-tt-spec3

Audi virtual cockpit jest elementem wyposażenia seryjnego. Przy pomocy umieszczonego na kierownicy przycisku widoku „View” kierowca może przełączać pomiędzy trzema widokami ekranu kokpitu. Oprócz widoku klasycznego i widoku progresywnego, model specjalny oferuje ekran sportowy, w którym dominuje centralny obrotomierz z zintegrowanym wyświetlaczem prędkości.

Fotele i podłokietniki w drzwiach pokryte są kombinacją skóry i Alcantary. Opcjonalne można wybrać skórę Feinnappa – w obydwu przypadkach w czerni. Szare szwy kontrastowe ozdabiają fotele, skórzaną kierownicę, drzwi oraz gałkę dźwigni zmiany biegów. Aplikacje dekoracyjne zrobiono z matowego, szczotkowanego aluminium. Wyloty powietrza, obręcz wokół konsoli środkowej i siedziska foteli utrzymane są w kolorze szarego chromu.

audi-tt-spec4

Podobnie jak w modelu TTS, na powierzchni miękkiej, pokrytej piankowym tworzywem deski rozdzielczej, znajdziemy wytłoczoną strukturę w romboidalnym wzorze plastra miodu. Taka kombinacja daje wrażenie zaawansowanej techniki i sportu. Zagłębienia w kształcie rombów o głębokości dwóch dziesiątych milimetra, powstają w kilku etapach, w wyniku odpowiedniej obróbki laserem. Każde oczko jest precyzyjnie skierowane w stronę stylizowanych brzegów deski rozdzielczej. W ten sposób powstaje przejrzysty i linearny wzór. Dywaniki z czarną lamówką pochodzą z pakietu TTS.

Pokazany przez Audi na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show model specjalny TT S line competition oferowany jest w połączeniu z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 230 KM. Przednionapędowy samochód dostępny jest z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub z automatyczną skrzynią biegów S tronic. Zamówić można również wersję z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią S tronic.