Międzynarodowy Salon Samochodowy Mondial de l’Automobile w Paryżu jest miejscem prezentacji zmian w modelu Outlander PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle).
Po roku od gruntownej modernizacji i kilku miesiącach od przekroczenia bariery 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, auto zostało ulepszone, aby umocnić swoją pozycję w segmencie samochodów elektrycznych z zasilaniem zewnętrznym.
Zobacz także:
Do nowych elementów wyposażenia modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2017 należą (dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia):
– przełącznik priorytetu EV – powstrzymuje sterownik układu napędowego przed przełączaniem w tryb hybrydowy, co pozwala na jazdę z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej na żądanie kierowcy;
– elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold.
Funkcja łączności systemu pokładowego Smartphone Link Display Audio to wsparcie dla Apple CarPlay – bezpieczniejszy sposób na używanie iPhone’a w samochodzie. Pozwala on kierowcy na wykonywanie połączeń, słuchanie muzyki i dostęp do wiadomości, optymalizuje wskazówki nawigacji w zależności od natężenia ruchu. Funkcja współpracuje z Android Auto, co pozwala wykorzystać system Android tak, jakby został on stworzony z myślą o jeździe samochodem.
Kierowcę wspierają teraz:
– system ostrzegania o pojazdach w martwym polu (Blind Spot Warning) oraz system ostrzegania o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z tyłu (Rear Cross Traffic Alert (RCTA);
– system zapobiegający kolizjom (Forward Collision Mitigation) uzupełniony o funkcję wykrywania pieszych (Pedestrian Detection Function);
– asystent świateł drogowych;
– przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED.
Gniazdo prądu zmiennego o maksymalnej mocy 1500 W do zasilania urządzeń zewnętrznych umożliwia zasilanie sprzętu elektrycznego podczas pikniku czy w sytuacjach awaryjnych przez około 4 godziny wyłącznie na akumulatorze trakcyjnym – po tym czasie energia będzie płynnie dostarcza przez generator.
Równolegle, Outlander (napędzany silnikiem benzynowym lub Diesla) podobnie jak jego krewniak spod znaku PHEV również będzie dostępny z nowymi elementami wyposażenia (dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia):
– jednolita konsola środkowa zbliżona do tej z modelu Outlander PHEV z elektrycznym hamulcem postojowym i funkcją Auto Hold;
– funkcje łączności systemu pokładowego Smartphone Link Display Audio (podobnie jak w modelu Outlander PHEV);
– system ostrzegania o pojazdach w martwym polu (Blind Spot Warning) oraz system ostrzegania o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z tyłu (Rear Cross Traffic Alert (RCTA);
– system zapobiegający kolizjom (Forward Collision Mitigation) uzupełniony o funkcję wykrywania pieszych (Pedestrian Detection Function);
– ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System czyli UMS), zapobiegający wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału gazu;
– kamera z widokiem dookoła pojazdu;
– podświetlenie przestrzeni na nogi z przodu i schowka na konsoli środkowej;
– antena dachowa w kształcie płetwy rekina (podobna do tej w modelu PHEV);
– przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED;
– podgrzewana kierownica;
– odgrzewana przednia szyba (dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia).
Ultradźwiękowy asystent ruszania USM działa w ten sposób, że jeśli kierowca nieumyślnie wciśnie pedał gazu w sytuacji, w której czujnik ultradźwiękowy wykryje przeszkodę znajdującą się w odległości 4 metrów na torze ruchu auta, które jest zaparkowane lub porusza się (dźwignia kierunku jazdy w pozycji R lub D) z prędkością około 10 km/h, układ wyemituje dźwiękowe ostrzeżenie oraz pokaże informację ostrzegawczą. UMS steruje również momentem obrotowym, aby zredukować uszkodzenia wywołane kolizją.
Pokazywane na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show nowe Mitsubishi Outlander 2017 pojawi się na europejskim rynku w ostatnim kwartale 2016 roku.