Sportowe, ekonomiczne, ekscytujące: podczas Salonu Samochodowego Paris Motor Show firma Opel przedstawi aż cztery światowe premiery. Publiczności po raz pierwszy zaprezentują się nowa Corsa, elegancki i sportowy ADAM S, Mokka z nowym turbodieslem 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM oraz Insignia i Zafira Tourer z silnikami 2.0 CDTI.
– To konsekwentna kontynuacja naszej ofensywy modeli i zespołów napędowych. Nowa Corsa i ADAM S są atrakcyjnym uzupełnieniem naszego portfolio, a nowe, zaawansowane technicznie silniki plasują się w ścisłej czołówce jednostek wysokoprężnych pod względem zastosowanych rozwiązań — powiedział Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group.
Zobacz także:
PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT
Całkowicie nowe wnętrze Corsy potęguje wrażenie przestronności i najwyższej jakości. Samochód jest wyposażony w system multimedialny IntelliLink, zapewniający doskonałą komunikację, i ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę. Przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, asystent świateł drogowych, układ monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową podnoszą bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu.
Nowe, dopracowane i oszczędne trzycylindrowe turbodoładowane silniki o pojemności 1 litra, płynnie pracujące przekładnie oraz nowe zawieszenie i zoptymalizowany układ kierowniczy zapewniają najwyższy komfort i precyzję prowadzenia w tej kategorii samochodów.
Nowa, kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obydwa oferują 170 Nm momentu obrotowego już od 1800 obr./min. Projektanci połączyli dynamiczną sylwetkę Corsy z opływowymi i muskularnymi liniami oraz precyzyjnymi detalami charakterystycznymi dla uznanej stylistyki Opla.
Nowa Corsa kontynuuje 32‑letnią tradycję w konkurencyjnym segmencie małych samochodów. Produkcja modelu rozpocznie się pod koniec bieżącego roku w zakładach w Eisenach i Saragossie.
OPEL ADAM S
Nowoczesny styl, dynamiczny układ napędowy i liczne możliwości indywidualizacji to główne cechy najnowszej wersji modelu ADAM o sportowym zacięciu. Kierowcy, którzy preferują jazdę sportową, pod maską znajdą silnik 1.4 Turbo ECOTEC o mocy 110 kW/150 KM. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną nowy turbodoładowany motor oferuje świetne osiągi. ADAM S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,5 sekundy. Zastosowany silnik pozwala osiągnąć prędkość maksymalną powyżej 200 km/h.
Sportowy charakter podkreśla ponadto specjalnie przystosowane podwozie oraz bezpośredni, czuły układ kierowniczy. Duże hamulce OPC S przystosowane są do różnych rozmiarów kół. Model jest wyposażony system IntelliLink.
Zamówienia na ten model będzie można składać od listopada, a pierwsze egzemplarze dotrą do europejskich dealerów w 2015 r.
MOKKA 1.6 CDTI
Na początku 2015 r. Opel Mokka otrzyma całkiem nowy turbodoładowany silnik wysokoprężny 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM. Kompaktowy 4‑cylindrowy silnik, zbudowany w całości z aluminium, już określany jako supercichy diesel (whisper diesel), zastąpi stosowany obecnie w modelu wysokoprężny 1.7. Moc będzie wyższa o 6 KM, a moment obrotowy o 20 Nm.
Maksymalna prędkość wynosi ponad 190 km/h. Dzięki 6-stopniowej przekładni manualnej oraz standardowemu systemowi Start/Stop, model Mokka 1.6 CDTI zużywa tylko 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Nowy silnik diesla spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Osiągi to również zasługa turbosprężarki VTG (ze zmienną geometrią kierownicy turbiny) oraz wysokociśnieniowego układu wtrysku paliwa typu common rai.
SILNIK 2.0 CDTI
Nowa generacja dwulitrowego turbodiesla firmy Opel będzie dostępna od 2015 r. Jednostka dysponująca mocą 125 kW/170 KM i imponującym momentem obrotowym 400 Nm (zastąpi silniki o mocy 120 kW/163 KM lub 121 kW/165 KM, montowane odpowiednio w Insignii i Zafirze Tourer). Oszczędna jednostka spełnia wymagania normy Euro.
Nowa aluminiowa głowica cylindrów, wraz z odseparowaną od niej za pomocą specjalnych mocowań i uszczelek plastikową osłoną wałków rozrządu, skuteczniej tłumi hałas. Układ BlueInjection to system oczyszczania spalin usuwający z nich tlenki azotu (NOx).
Wszystkie nowości zobaczyć będzie można na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile.