PARYŻ 2014: TOYOTA C-HR CONCEPT – INNOWACYJNY DESIGN

TOYOTA_C-HR_1

Podczas Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu ma miejsce światowa premiera pojazdu koncepcyjnego Toyota C-HR, który łączy przyjemność z prowadzenia z zupełnie nową stylistyką japońskiego koncernu.

Jest to zarazem pierwsza interpretacja crossovera segmentu C Toyoty, który niebawem zadebiutuje na rynku. 20 lat temu firma pokazała światu pierwszego w historii SUV-a, model RAV4.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


 

Całkowicie różniąc się od tradycyjnych samochodów terenowych, RAV4 zaskakiwał w swoim czasie niemal wszystkim: niewielkim, 2 litrowym silnikiem, zamontowanym poprzecznie w nadwoziu samonośnym o długości zaledwie 3,69 m, niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, oraz niespotykaną stylistyką zewnętrzną. W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek Priusa, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy. Napęd Toyota Hybrid System był przełomem, stając się punktem odniesienia dla wszystkich pozostałych producentów.

TOYOTA_C-HR_2

W 2012 roku zadebiutował model sportowy GT86, będąc jedynym na świecie pojazdem z silnikiem typu bokser umieszczonym z przodu i napędem na tylną oś. GT86 daje świetną precyzję prowadzenia, w której każdy najmniejszy ruch kierowcy natychmiast przekłada się na reakcję samochodu.

Po 20 latach przełomowych osiągnięć Toyoty, zadebiutował model koncepcyjny C-HR, który łączy innowacyjność projektu pierwszej generacji Toyoty RAV4, zaawansowanie technologiczne kolejnej odsłony systemu hybrydowego, zapoczątkowanego przez Priusa, oraz zwinność, dynamikę i precyzję prowadzenia znaną z GT86.

C-HR już na pierwszy rzut oka wyróżnia się spośród wszystkich dostępnych do tej pory crossoverów segmentu C. Jest kolejnym z zapowiadanych przez Akio Toyodę przełomowych projektów marki, które budzą emocje i dają prawdziwą radość z jazdy. Powstał w oparciu o nową platformę, zaprojektowaną z myślą o najwyższej precyzji prowadzenia. W połączeniu z pełnym napędem hybrydowym kolejnej generacji, będzie dawać wyjątkowe wrażenia z jazdy przy niespotykanie niskich kosztach eksploatacji.

TOYOTA_C-HR_3

C-HR Concept prezentuje nowe podejście do projektowania pojazdów tego typu. Kompaktowa i smukła kabina kontrastuje z masywną dolną częścią nadwozia i wyraźnie narysowanymi błotnikami. Przednia część pojazdu jest nie tylko rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych Toyoty Under Priority i Keen Look, ale także zapowiedzią, jak będą wyglądały nowe modele koncernu. Uzupełnieniem innowacyjnego wyglądu nadwozia jest oryginalny projekt tylnej części pojazdu, z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika.

Projekt globalny z korzeniami w Europie

C-HR Concept jest kolejnym przykładem realizacji strategii „Toyota New Global Vision“, ogłoszonej przez Akio Toyodę w 2011 roku. Uznając, że Europa jest miejscem o największej konkurencji w klasie samochodów małych i średnich, Toyota nadała swoim europejskim strukturom wiodącą rolę w ramach koncernu w planowaniu modeli segmentów A, B i C. Dlatego też w przypadku rozwoju projektu C-HR, kluczowa okazała się współpraca między centralą w Japonii a Toyota Motor Europe, dzięki której powstał pojazd trafiający w oczekiwania klientów w Europie. Wiodącą rolę w projektowaniu nadwozia C-HR miało europejskie centrum projektowe Toyoty ED2.

TOYOTA_C-HR_4

Model C-HR Concept otrzymał zupełnie nową platformę o rozstawie osi 2640 mm. Wymiary: całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Za nowe doznania z prowadzenia odpowiada nisko położony środek ciężkości i wyraźnie zwiększona sztywność nadwozia. Pod maską będzie pracował system hybrydowy nowej generacji, o jeszcze lepszych niż dotychczas parametrach spalania, płynności i kulturze pracy.

Oferując rekordowo niskie zużycie paliwa i parametry środowiskowe, samochody hybrydowe są dziś realną alternatywą dla tradycyjnych pojazdów spalinowych. Potwierdzeniem tego stanu jest liczba ponad 7 milionów hybryd sprzedanych do tej pory na świecie przez Toyotę. W Europie, dzięki sukcesowi Yarisa Hybrid i Aurisa Hybrid, Toyota sprzedała od 2000 roku, kiedy w europejskiej dystrybucji pojawił się Prius, ponad 780 tys. samochodów hybrydowych, co daje ponad 10-procentowy udział w sprzedaży globalnej.

W pierwszych ośmiu miesiącach 2014 roku Europejczycy kupili 107 tys. hybryd Toyoty i Lexusa, czyli 28 proc.całkowitej sprzedaży koncernu w Europie Zachodniej. Czy wkrótce zakopią pokazywany na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show model, który z concept cara stanie się wersja produkcyjną?

TOYOTA_C-HR_5