PARYŻ 2014: PREMIERA NOWEGO OPLA CORSA Z CLAUDIĄ SCHIFFER

Opel Press Conference

Podczas salonu samochodowego Mondial de l’Automobile Paris, Opel dokonał światowej premiery nowej generacji modelu Corsa. W hołdzie dla stolicy mody stoisko firmy, zlokalizowane w Hali nr 5, przypomina wybieg dla modelek.

Najpierw na scenę wjechał z gracją nowy model, z Dyrektorem Generalnym Grupy Karlem-Thomasem Neumannem za kierownicą, a następnie pojawiła się na niej ikona mody Claudia Schiffer. Supermodelka będzie również gwiazdą nadchodzącej kampanii reklamowej tego cieszącego się powodzeniem samochodu z Rüsselsheim.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: ZOBACZ GALERIE

PARYŻ 2014


 

– Nowa Corsa to prawdziwa przyjemność jazdy za rozsądną cenę. Precyzja prowadzenia, wyjątkowa wygoda i całkowicie nowy silnik o wysokim momencie obrotowym z turbodoładowaniem to cechy, które zwykle są zastrzeżone dla znacznie droższych samochodów. Dodatkowo, ogromne wrażenie robi wykończenie wnętrza oraz system multimedialny, który zapewnia doskonałą łączność z urządzeniami Apple i Android – stwierdził Neumann.

– Corsa wygląda świetnie i jest bardzo stylowa – tak jak Paryż. Właściwie podoba mi się stylistyka wszystkich nowych samochodów Opla, czyli modeli ADAM, Mokka i, oczywiście, Corsa. Już nie mogę się doczekać zdjęć do reklamy Corsy – powiedziała Claudia Schiffer.

 

Produkcja Corsy piątej generacji rozpocznie się pod koniec bieżącego roku w zakładach w Eisenach i Saragossie.

Nowe podwozie i układ kierowniczy

W podwoziu nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu. Stabilność podczas jazdy wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 mm, sztywniejszej ramie pomocniczej i nowej geometrii zawieszenia z nowymi przegubami z przodu. Ograniczono kołysanie, poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz charakterystykę w zakresie podsterowności. Dzięki zmienionej charakterystyce amortyzatorów Corsa piątej generacji lepiej radzi sobie zarówno z głębokimi ubytkami w nawierzchni, jak i drobnymi nierównościami.

Nowy silnik oraz skrzynia biegów

Pod maską nowej Corsy zamontowano trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Jednostka, która zadebiutowała niedawno w Oplu ADAMie, została zaprojektowana od podstaw. Silnik jest wykonany w całości z aluminium i dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM (zużycie paliwa – 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym) i 85 kW/115 KM. Nowa generacja wyróżnia się niskim poziomem hałasu i świetną reakcją dzięki wysokiej wartości momentu już przy niskich obrotach (obydwie wersje – 170 Nm od 1800 obr./min.).

Gama silników benzynowych obejmuje także 4‑cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4. Nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 74 kW/100 KM, rozwijający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1850–3500 obr./min.

 

Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania — pozwala na zużycie paliwa do 3,2 litra na 100 km w cyklu mieszanym.

Na wzrost efektywności wpływają również nowe przekładnie. Obie wersje silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo współpracują z kompaktową 6-biegową przekładnią manualną, w pozostałych dostępna jest owa sześciostopniowa przekładnia automatyczna. Opel wprowadza też generację zautomatyzowanych skrzyń biegów Easytronic 3.0. Jest to alternatywa dla klientów, którzy chcą połączyć komfort jazdy z atrakcyjną ceną.

Styl i elegancja

Nowy przód to elegancko wyrzeźbione reflektory w kształcie skrzydeł z LED-owymi światłami do jazdy dziennej oraz trapezowaty wlot powietrza z dominującą chromowaną listwą i logo marki. Tył również jest utrzymany w oszczędnej stylistyce: szerokie, dzielone tylne światła optycznie poszerzają samochód i zachodzą na boki nadwozia. Mimo kompaktowej długości (4,02 m) auto zapewnia przestrzeń nawet dla pięciu osób w obu wersjach nadwozia: rodzinnej pięciodrzwiowej oraz trzydrzwiowej.

 

Centralnymi elementami deski rozdzielczej są panel instrumentów oraz zestaw wskaźników. Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink, został umieszczony optymalnie w konsoli centralnej. System jest kompatybilny z urządzeniami zarówno firmy Apple, jak i wyposażonymi w system Android. Kierowca może korzystać z takich aplikacji jak nawigacja BringGo oraz Stitcher i TuneIn, umożliwiających odbiór transmisji radia internetowego.

Systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy

Po naciśnięciu przycisku tryb City, dostępnego w wyposażeniu standardowym (z wyjątkiem wersji z kamerą Opel Eye), można zwiększyć siłę wspomagania układu kierowniczego przy niskich prędkościach, co bardzo ułatwia manewrowanie. Do wyposażenia standardowego należy również system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu.

Wprowadzono wiele systemów wspomagających kierowcę. Zaawansowany asystent parkowania wyposażony jest w czujniki, które mierzą ilość miejsca na parkowanie równoległe lub prostopadłe, obliczają tor ruchu pojazdu i automatycznie wprowadzają Corsę na stanowisko. Asystent obejmuje także systemem ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu. Przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, asystent świateł drogowych, układ monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową podnoszą bezpieczeństwo prowadzenia samochodu.

Corsę można też wyposażyć w biksenonowe reflektory z funkcją poprawy widoczności w łukach i zakrętach.