Podczas salonu samochodowego Paris Motor Show obejrzeć będzie odmłodzone A7 Sportback. Dzięki nowej konfiguracji silników, nowym skrzyniom biegów, reflektorom i światłom tylnym oraz systemom infotainment, pięciodrzwiowe coupé jest teraz mocniejsze i bardziej atrakcyjne.
Nowe Audi łączy charakterystyczny wygląd i sportowego ducha coupé z komfortem sedana i funkcjonalnością Avanta. Debiut A7 Sportback miał miejsce w roku 2010.
Zobacz także:
PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT
Długa maska silnika, sportowe, płynnie zarysowane słupki C i ostro zaznaczony tył pojazdu, dają w efekcie imponujący wygląd. Odmłodzona wersja mierzącego 4,97 m pojazdu, zyskała teraz nowe, dodatkowe i bardzo sportowe cechy.
Najistotniejsze zmiany dotyczą pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, zderzaków, rur wydechowych i reflektorów. Technika LED jest tu teraz standardem. Na życzenie, Audi oferuje reflektory diodowe Matrix LED, optymalnie oświetlające drogę i nie oślepiające przy tym innych uczestników ruchu drogowego. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, w pojeździe montowane są także przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu takie kierunkowskazy są standardem.
Karoserię nowego Audi A7 Sportback wykonano głównie z aluminium i najwyższej jakości stopów stali. Jest ona niezmiernie lekka i zapewnia maksymalny komfort akustyczny. Wyjściowa pojemność bagażnika z dużą, otwieraną elektrycznie pokrywą wynosi 535 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się ona do 1390 litrów.
Utrzymany w sportowym stylu wygląd zewnętrzny pojazdu znajduje swą kontynuację w jego wnętrzu. Dominującym elementem jest tu pozioma linia okalająca przestrzeń kierowcy i pasażera. Deska rozdzielcza emanuje przejrzystością i elegancją. Nowe materiały, m.in. listwa dekoracyjna z aluminium i drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona, przykuwają uwagę swym wykonaniem. Paleta barw wykończenia wnętrza jest również nowa. W przypadku samych tylko siedzeń, daje możliwość wyboru jednego z aż pięciu kolorów obić.
A7 Sportback zapewnia bezpieczną i zrelaksowaną jazdę. Przednie siedzenia (do wyboru aż cztery ich wersje) mogą być opcjonalnie wyposażone w wentylację i w funkcję masażu. Radio MMI jest montowane standardowo. Na życzenie może być ono uzupełnione o wyświetlacz pokazujący wszystkie ważne informacje na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy.
Dwa silniki TFSI i trzy jednostki TDI
Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z jednym z pięciu mocnych i wysoce wydajnych silników: dwóch benzynowych i trzech jednostek diesla. Ich moc sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM). Pod względem emisji spalin wszystkie spełniają normę Euro 6.
Wiele elementów silnika 3.0 TDI clean diesel 200 kW (272 KM) zaprojektowano od podstaw. W wersji “ultra” o mocy 160 kW (218 KM) z napędem na przednią oś, ta trzylitrowa jednostka V6 zadowala się średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km. Z kolei najbardziej zaawansowany silnik 4.0 TFSI, dostępny jest w dwóch wariantach. W Audi S7 Sportback ma moc 331 kW (450 KM), a w Audi RS 7 Sportback – 412 kW (560 KM). W obu wersjach zastosowano technikę cylinder on demand (COD).
Jednostka 3.0 TDI biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współdziała z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie inne wersje silnikowe współpracują z siedmiostopniową przekładnią S tronic. W wariantach z napędem tylko na przednią oś, ta zastępująca wcześniejszą skrzynię multitronic dwusprzęgłowa przekładnia, jest także zupełnie przeprojektowana. W przypadku silników o mocy powyżej 200 kW (272 KM), stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić sportowym mechanizmem różnicowym, który aktywnie rozdziela moment napędowy między tylnymi kołami.
A7 Sportback może jeździć na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe są wyposażone w nowe, bardzo lekkie hamulce. Układ kierowniczy ma elektromechaniczny, bardzo wydajny napęd. Standardowym elementem wyposażenia jest system wyboru dynamiki jazdy. Opcjonalnie dostępny jest dynamiczny układ kierowniczy, dwie wersje sportowego zawieszenia i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu S7 Sportback jest ono sztywniej zestrojone.
W najbardziej zaawansowanym rozwiązaniu, nawigacji MMI navigation plus z obrotowym regulatorem reagującym równocześnie na nacisk MMI touch, zastosowano najnowszą generację modułowego systemu infotainment. Na szczególną uwagę zasługuje użyty tu wydajny procesor graficzny firmy Nvidia. Świetnym uzupełnieniem nawigacji MMI navigation plus jest Audi connect. System daje możliwość połączenia z Internetem. Audi phone box umożliwia z kolei podłączenie smartphona do anteny pojazdu, co znacznie poprawia zasięg telefoniczny. Najbardziej zaawansowaną opcją w zakresie sprzętu nagłaśniającego jest Bang & Olufsen Sound System.
Systemy wsparcia – w tym korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją stop & go, ulepszony asystent jazdy nocą i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense, to emanacja najnowszych rozwiązań technicznych spod znaku czterech pierścieni. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist współpracują ze sobą ściśle, tak by zmiana pasa ruchu była jeszcze bezpieczniejsza.
Wszystkie odmiany modelu zobaczymy na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile w Paryżu.