Rodzinny samochód elektryczny, luksusowa limuzyna z apetytem modelu kompaktowego, perfekcyjne auta do miasta oraz rasowe wozy sportowe.
Oto wyjątkowa gama nowości marek Mercedes-Benz (Klasy B i S), Mercedes-AMG (C 63 oraz GT) i smart debiutujących właśnie podczas Mondial de l’Automobile 2014 – największego salonu samochodowego na świecie.
Zobacz także:
PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT
Zamiast podążać za chwilowymi modami, wynalazca automobilu woli ustanawiać długoterminowe trendy w kategoriach nowoczesnego luksusu i zrównoważonego transportu. Najlepszym tego przykładem jest S 500 PLUG-IN HYBRID, pierwsza luksusowa limuzyna zużywająca średnio mniej niż 3 l/100 km, elektryczna Klasa B, a także C 63 z najbardziej wydajnym na świecie silnikiem V8.
– Przyjazny dla rodziny, gotowy na tor – nasz nowy C 63 po raz kolejny demonstruje, że te sprzeczne na pozór cechy można połączyć – powiedział podczas konferencji w Paryżu Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef oddziału aut osobowych Mercedes-Benz.
Najmocniejsza Klasa C debiutuje nad Sekwaną w dwóch wersjach nadwoziowych: jako limuzyna oraz kombi. Model napędza 4-litrowy silnik V8 biturbo, blisko spokrewniony z jednostką stosowaną w sportowym modelu Mercedes-AMG GT.
– Potencjał tego silnika najlepiej opisują trzy liczby: 4 litry pojemności, 2 wersje mocy i średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 8,2 l/100 km. Niewiarygodna wydajność zapewnia jednostce C 63 tytuł najwydajniejszej V-ósemki na świecie – mówi Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój samochodów osobowych Mercedes-Benz.
Nowy Mercedes-AMG C 63 występuje w dwóch wersjach mocy: 476 lub 510 KM, a jego seryjne wyposażenie obejmuje m.in. sportowe zawieszenie AMG Ride Control z dynamiczną kontrolą tłumienia, mechaniczną blokadę dyferencjału oraz system trybów jazdy AMG Dynamic Select.
Gama paryskich nowości Mercedesa obejmuje też najnowszy sportowy wóz AMG – GT, należący do zupełnie nowego dla marki segmentu. Zamontowany z przodu silnik AMG V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM, skrzynia biegów umieszczona w układzie transaxle oraz inteligentna, lekka konstrukcja (nadwozie w 93 proc. wykonano z aluminium, a jego przednią część – z magnezu) zapewniają podstawę dla wyśmienitej dynamiki jazdy.
W Paryżu swoją globalną premierę świętuje także inny samochód marzeń Mercedes-AMG – S 65 AMG Coupé, zasilany mocarnym, 6-litrowym silnikiem V12 o mocy 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Mercedes prezentuje na targach również odnowioną Klasę B, w tym – po raz pierwszy – elektryczną odmianę Electric Drive. Za sprawą jednostki o mocy 180 KM i 340 Nm momentu obrotowego model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 7,9 sek., a energia zgromadzona w akumulatorach litowo- jonowych pozwala przejechać mu 200 lub 230 km, zależnie od wersji. Dzięki kanapkowej architekturze kabina Klasy B Electric Drive zachowała swoją ponadprzeciętną przestronność z miejscem dla 5 osób oraz bagażnik o rekordowej na tle konkurencji pojemności od 501 do 1456 l.
Kolejna nowość Mercedes-Benz to hybrydowa Klasa S 500 PLUG-IN HYBRID, łącząca osiągi limuzyny z silnikiem V8 ze zużyciem paliwa na poziomie auta kompaktowego – średnio jedynie 2,8 l/100 km. Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorach pozwala na przejechanie do 33 km bez użycia benzynowej jednostki V6.
– Do 2017 roku wprowadzimy jeszcze dziewięć modeli Mercedesa z wydajnym napędem hybrydowym typu plug-in (z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka – przyp. tłum.). A to oznacza, że będziemy prezentować nową hybrydę średnio co 4 miesiące – powiedział na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show, Dieter Zetsche.
We Francji po raz pierwszy szerokiej publiczności objawia się wreszcie nowy smart – i to w dwóch wersjach nadwoziowych, 2- oraz 4-drzwiowej, czyli fortwo oraz forfour. Dotychczasowe znaki rozpoznawcze modelu – atrakcyjny design, wyjątkowa zwrotność i wydajność czy wreszcie doskonałe wykorzystanie przestrzeni – uzupełnia bogatsza gama wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa i multimediów, a także dojrzalszy układ jezdny z poszerzonym o 10 cm rozstawem kół oraz nowoczesne zespoły napędowe z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną.