PARYŻ 2014: FORD – PREMIERY I DEBIUTY NOWYCH MODELI

Ford Paris 2014 FOCUS ST

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego Paris Motor Show, Ford prezentuje nowego Forda S-MAX – nowoczesnego, stylowego następcę siedmioosobowego modelu klasy SAV – oraz inne odświeżone modele z gamy Ford Motor Company.

Po raz pierwszy marka pokazuje również nowe modele C-MAX i Grand C-MAX, oferujące bardziej oszczędne silniki i wyższy komfort jazdy, a także nowego Forda Mustanga w europejskiej specyfikacji, który wejdzie do sprzedaży w Europie po ponad 50 latach produkcji.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


 

Swój europejski debiut na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile świętuje również nowy, zaawansowany technologicznie duży SUV o nazwie Edge, który pojawi się na rynkach Starego Kontynentu w 2015 roku. Oprócz tego, w Paryżu Ford zademonstrował nowego Forda Focusa ST. Ten zwinny i wyrafinowany model będzie po raz pierwszy w dziejach oferowany w dwóch wersjach – z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym.

– Opracowany przez Forda plan transformacji produktowej 2012 zakłada wprowadzenie na rynek przynajmniej 25 nowych samochodów w ciągu pięciu lat, przy czym wiemy już, że do końca 2015 roku zaprezentujemy aż 30 nowych modeli. Nowy Ford C-MAX i nowy Ford Focus ST zaoferują klientom najnowsze rozwiązania stylizacyjne i technologiczne, a nowy Ford S-MAX i nowy Ford Edge przekonają do siebie nowatorskimi rozwiązaniami. W Europie pojawi się również wyczekiwany Ford Mustang – powiedział Stephen Odell, wiceprezes Ford of Europe, Middle East and Africa.

Ford Paris 2014 SMAX

Ford S-MAX

S-MAX oferuje atrakcyjną stylistykę, doznania z jazdy, zaawansowane rozwiązania technologiczne, przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz bardzo niskie zużycie paliwa. W 2015 roku wraz z modelem zadebiutuje adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwi jazdę po krętych drogach. System optymalizuje reakcje układu kierowniczego, nieustannie zmieniając jego przełożenie w zależności od prędkości jazdy.

W uzyskaniu optymalnych własności jezdnych pomaga wielowahaczowe zawieszenie tylne, w którym zastosowano aluminiowe komponenty o obniżonej masie własnej. Układ zapewnia dynamiczne osiągi, a jednocześnie zwiększa komfort podróżowania. Nowoczesne jednostki napędowe, w tym silniki benzynowe EcoBoost o mocy 160 KM i pojemności 1,5 litra oraz 240 KM i pojemności 2 litrów zużywają mniej paliwa. W silnikach Diesla, w gamie znajdzie się wariant 2,0 litra TDCi o mocy 120 KM oraz zmodernizowana odmiana 2,0 litra TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Po raz pierwszy oferowany będzie też inteligentny układ napędu na cztery koła.

Ford S-MAX będzie również pierwszym na skalę globalną modelem Forda wyposażonym w diodowe reflektory adaptacyjne ze światami drogowymi zapewniającymi maksymalne doświetlenie drogi bez ryzyka oślepiania Glare-Free Highbeam. Natomiast zaawansowany system Pre-Collision Assist wspomoże kierowcę nawet podczas jazdy z prędkościami autostradowymi.

Kabina pasażerska oferuje wysoki komfort podróżowania, co jest w głównej mierze zasługą foteli Multi-Contour Seats oraz osobnego systemu klimatyzacji dla pasażerów siedzących z tyłu. Kabina oferuje też znakomite właściwości adaptacyjne (32 kombinacje ustawienia foteli i aranżacji przedziału bagażowego) oraz system składania drugiego i trzeciego rzędu foteli Easy-Fold. Nowy Ford oferuje ponadto zaawansowany system komunikacji SYNC 2, drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo oraz liczne schowki.

Ford Paris 2014 CMAX

Ford C-MAX

Nowy Ford C-MAX odznacza się elegancką stylizacją nadwozia z trapezoidalną osłoną chłodnicy, wyprofilowanymi reflektorami oraz bardziej prostokątnymi i wydłużonymi lampami przeciwmgielnymi. We wnętrzu dominuje deska rozdzielcza z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowy schowek w centralnej konsoli oferuje większą pojemność i jest wyposażony w nowy, przesuwany podłokietnik.

Oprócz tego, w ofercie znalazły się nowe, zaawansowane technologie, w tym drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo oraz system SYNC 2. C-MAX będzie po raz pierwszy dostępny z nowym silnikiem benzynowym 1,5 litra EcoBoost oraz jednostką wysokoprężną 1,5 litra TDCi o mocy 105 KM.

Ford Paris 2014 MUSTANG

Ford Mustang w wersji na Europę

Nowy Ford Mustang w wersji fastback i cabrio oferuje światowej klasy osiągi oraz wysoką jakość. Podczas targów samochodowych w Paryżu zadebiutuje model w europejskiej specyfikacji, wyróżniający się przeprojektowanymi tylnymi lampami, zmienionymi lusterkami bocznymi i zmienionym przednim pasem.

Obok silnika V8 o pojemności 5 litrów – rozwijającego ponad 418 KM i 524 Nm momentu obrotowego – Ford oferuje nową, zaawansowaną technologicznie jednostkę 2,3 litra EcoBoost o mocy 314 KM i maksymalnym momencie obrotowym 434 Nm. Mustang otrzymał nowe zawieszenie z przodu i z tyłu oraz standardowy pakiet Performance Pack. Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym umożliwiły zastosowanie większych i wydajniejszych hamulców. Ford Mustang GT wyposażony zarówno w jednostkę 2,3 litra EcoBoost, jak i w silnik V8 otrzyma wyczynowy układ hamulcowy oferowany w Europie ze standardowymi obręczami aluminiowymi o średnicy 19 cali.

Ford Paris 2014 EDGE

Ford Edge

Edge oferuje nowe, zaawansowane technologie. Podobnie, jak S-MAX będzie wyposażony w adaptacyjny układ kierowniczy, a także technologię aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Cancellation). W Europie nowy Ford Edge będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym Duratorq TDCi o pojemności 2 litrów w dwóch wersjach do wyboru: o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, współpracującą z 6-biegową skrzynią manualną oraz o mocy 210 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm, współpracującą z 6-biegową skrzynią automatyczną PowerShift wyposażoną w dźwigienki do ręcznej zmiany biegów (szacowana emisja CO2 na poziomie 159 g/km).

Ford Focus ST

Focus ST jest wyposażony w nowe technologie zastosowane w podwoziu, przeprojektowane zawieszenie, zmodernizowany układ kierowniczy, a także specjalnie dobrane ogumienie. Model ten będzie po raz pierwszy w historii oferowany w dwóch wersjach – z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym.

Ford Paris 2014 FOCUS ST

To pierwszy w historii Focus ST z silnikiem Diesel. Pod maską pracuje 185-konny motor TDCi o pojemności 2 litrów, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,2 l/100. Benzynowa wersja posiada 250-konny silnik EcoBoost o pojemności 2 litrów, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy i średnie zużycie paliwa wynoszące 6,8 l/100. Nowością w obu modelach jest układ Auto-Start-Stop, który w przypadku odmiany benzynowej przyczynia się do obniżenia spalania o 6 procent, czyniąc tę wersję najbardziej ekonomicznym Fordem Focus ST w dziejach.

– Mam nadzieję, że te wspaniałe samochody pozwolą firmie Ford wkroczyć w nowy, doskonały rok w Europie. W roku 2015 będziemy realizować założenia planu transformacji produktowej europejskiego oddziału Forda, czyniąc kolejne postępy – powiedział Odell.