Nowy model Fabii jest gwiazdą na stoisku Škody podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych Paris Motor Show. Trzecia generacja modelu została wyposażona w innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu.
Posiada też wyposażenie przynależne do tej pory dla samochodów wyższych klas. Pojemność bagażnika osiąga 330 litrów. Nowa Fabia w wersji hatchback będzie dostępna w Europie już w listopadzie, kombi dołączy do oferty na początku 2015 roku.
Zobacz także:
PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT
Podwójny hit czeskiego producenta zapowiada największą kampanię modelową w historii firmy.
Po modelu Octavia, Fabia jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii czeskiej marki, z wynikiem przekraczającym 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy od 1999 roku. Wraz z nadejściem całkowicie nowej, trzeciej generacji, samochód jest jeszcze bardziej nowoczesny.
– To doskonały samochód zarówno dla serca, jak i rozumu, idealnie odpowiadający na potrzeby współczesnej mobilności miejskiej. Jesteśmy przekonani, że nowa Fabia napisze kolejny rozdział na kartach pełnej sukcesów historii modelu, zdobędzie nowych Klientów i jako filar naszej strategii wzrostu, wzmocni wizerunek marki na międzynarodowych rynkach – mówi Winfried Vahland, prezes zarządu Škody.
Nowe auto jest pierwszym modelem prezentującym nową, bardziej ekspresywną linię stylistyczną marki. Po raz pierwszy w seryjnej produkcji projektanci wykorzystali elementy z modelu koncepcyjnego ‘VisionC’. Jednocześnie widoczne są też inspiracje dokonaniami zespołu Motorsport.
Bardziej wyrazisty wygląd wersji hatchback i kombi podkreślają ostro zaznaczone kontury i dbałość o szczegóły. Prezentowane na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile nowe modele posiadają wyważone, wysmuklone proporcje – są 90 mm szersze i 31 mm niższe od swoich poprzedniczek. Dodatkowo, charakteryzują się szerokimi możliwościami personalizacji – zarówno nadwozia, jak i wnętrza.
W modelu debiutują technologia MirrorLink i funkcja SmartGate, pozwalające łatwo połączyć i obsługiwać smartfony z poziomu samochodu. Dzięki nowym silnikom (cztery silniki benzynowe i trzy diesle), poprawionej aerodynamice i wadze obniżonej do 980 kilogramów, wyniki zużycia paliwa i emisji spalin są niższe niż u swojej poprzedniczki.