PARYŻ 2014: DACIA SANDERO I DUSTER – LIMITOWANE SERIE

Dacia_pa0

Podczas salonu samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu Dacia zaprezentuje dwie limitowane serie swoich samochodów.

Wersja Sandero Blackline, bardziej elegancka i z bogatszym wyposażeniem jest dostępna już od 38 500 złotych. Natomiast Duster Blackstorm – zainspirowana światem lotnictwa – będzie kosztowała od 54 400 złotych w wersji 4×2, natomiast ceny wersji 4×4 zaczynają się od 61 900 złotych.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


 

Zamówienia na obie limitowane serie można już składać w salonach Dacia w naszym kraju.

Podobnie jak pozostała gama samochodów Dacia, Sandero Blackline i Duster Blackstorm mają gwarancję na 3 lata lub 100 000 kilometrów. Serie te występują na rynku francuskim pod nazwami Sandero Black Touch i Duster Air.

 

Dacia Sandero Blackline

Limitowana seria Sandero Blackline to bardziej elegancki i lepiej wyposażony kompaktowy sedan marki Dacia, oferowany za rozsądna cenę.

Blackline, bazująca na wersji Laureate, dostępna jest w ośmiu odcieniach, w tym w nowym metalicznym Comete Grey. Samochód wyposażony jest w 15-calowe koła w kolorze Dark Metal (aluminiowe kołpaki lub obręcze), a obudowa lusterek i słupki B w kolorze czarnej perły nadają mu pełen elegancji. Na polskim rynku stalowe obręcze kół występują w wyposażeniu seryjnym, natomiast obręcze kół ze stopu metali lekkich w kolorze ciemnoszarego metalu są dostępne jako opcja.

W limitowanej serii starannie wykończone wnętrze posiada elementy w kolorze czarnej perły, nawiązującym do zewnętrznego wyglądu pojazdu – odcień ten znajdziemy na osłonie konsoli centralnej oraz na uchwytach i plakietce na kierownicy, natomiast klamki do drzwi są chromowane.

 

Wyposażenie pojazdów obejmuje także wiele praktycznych elementów technologicznych: dotykowy system nawigacji i multimediów MEDIA NAV, ogranicznik i regulator prędkości oraz klimatyzację (seryjnie lub opcjonalnie w zależności od rynku). Oferta na polski rynek zawiera: seryjny ogranicznik–regulator prędkości oraz kierownicę i gałkę dźwigni biegów pokryte skórą, opcjonalnie występuje natomiast Dacia Plug & Radio MEDIA NAV.

Sandero Blackline oferuje cztery wersje silnikowe: dwie benzynowe (w tym jedna wersja LPG) oraz dwie wysokoprężne. Jednostka benzynowa TCe 90 umożliwia połączenie przyjemności z jazdy, kontroli zużycia paliwa (5 l/100 km) i emisji CO2 obniżonej do 116 g/km. Auto występuje także w wersji z silnikiem benzynowym 1.2 16V 75 KM, który zużywa 5,8 l/100 km i emituje 138 g CO2 na km. Jednostka ta dostępna jest też w wersji dwupaliwowej na benzynę i gaz, która pozwala ograniczyć koszty zużycia, a w wersji z LPG – emisję CO2 obniża do 120 g/km.

W wersji z jednostką wysokoprężną Sandero Blackline wyposażono w silnik 1.5 dCi o mocy od 75 do 90 KM. Jednostka ta zapewnia niski poziom zużycia paliwa wynoszący
w cyklu mieszanym w graniach 3,8 l/100 km.

Dacia Duster Blackstorm

W ślad za nowym Dusterem, który pojawił się we wrześniu 2013 r. oraz Dusterem Aventure, zaprezentowanym w tym samym roku na Salonie Samochodowym w Genewie, Dacia oferuje limitowaną serię Duster Blackstorm w wersjach 4×2 oraz 4×4. Podczas gdy wygląd wersji Duster Aventure nawiązywał do świata poszukiwaczy przygód i podkreślał terenowy charakter samochodu, Blackstorm czerpie inspirację ze świata lotnictwa.

 

Duster Blackstorm wyróżnia się między innymi poprzez obudowę lusterek w odcieniu cesarskiej żółci. Nawiązaniem do lotnictwa są przedstawiające wysokościomierz grafiki widniejące na masce, po bokach nadwozia i z tyłu pojazdu. Auto stworzono na podstawie najbogatszej wersji (w zależności od kraju). Dostępny jest w czterech różnych odcieniach: Platine Grey, Pearlescent Black, Comete Grey i Glacier White.

Kolory wykorzystane w aranżacji wnętrza to charakterystyczny, noszący nazwę Soft Black odcień skórzanej tapicerki, którą ozdobiono ponadto żółtymi akcentami, jak również zabarwione na Titan Black elementy wyposażenia wnętrza: obudowa konsoli centralnej, uchwyty i plakietka na kierownicy.

W nawiązaniu do elementów zewnętrznych grafiki przedstawiające wysokościomierz umieszczono również wewnątrz samochodu – na górnej części oparć siedzeń (poniżej nazwy „Duster”) oraz na znajdującej się na kierownicy plakietce.

Wyposażenie wnętrza najbogatszej wersji Dustera (w zależności od kraju) obejmuje między innymi dotykowy system nawigacji i multimediów MEDIA NAV, ogranicznik i regulator prędkości, system wspomagania parkowania tyłem, klimatyzację oraz wspomaganie ruszania na wzniesieniu.

 

Limitowana seria dostępna jest w dwóch wersjach z silnikiem benzynowym i w dwóch wersjach z silnikiem wysokoprężnym. Blackstorm proponuje jednostkę benzynową TCe 125 (wyłącznie w wersji 4×2). Jest to silnik wydajny i ekonomiczny, o obniżonych kosztach użytkowania – zużycie paliwa wynosi jedynie 6,3 l/100 km. W przypadku tej jednostki, połączonej z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów i dostępnej w wersji 4×2, emisja CO2 wynosi 145 g/km.

Silnik benzynowy 1.6 16V 105 KM dostępny jest zarówno w wersji 4×2, jak i 4×4 (w zależności od kraju). W przypadku tej jednostki zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,1 l/100 km5 w wersji 4×2 i 8 l/100 km5 w wersji 4×4, natomiast emisja CO2 wynosi odpowiednio 165 g/km5 i 185 g/km5. W wersji 4×4 silnik ten połączono ponadto z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów.

W przypadku wersji z silnikami wysokoprężnymi oferta koncentruje się na jednostkach 1.5 dCi o mocy 90 lub 110 KM. Za sprawą tych silników poprawiają się właściwości jezdne: zrywność i przyspieszenie, częściowo dzięki połączeniu z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów. Dostępna w wersji 4×2 jednostka 1.5 dCi 90 charakteryzuje się zużyciem paliwa wynoszącym 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym i emisją CO2 na poziomie 123 g/km.

Natomiast silnik 1.5 dCi 110 emituje w cyklu mieszanym 127 g CO2/km w wersji 4×2 i 135 g/km w wersji 4×4, a zużycie paliwa w takim cyklu wynosi odpowiednio 4,8 l/100 km i 5,2 l/100 km.

Obie serie są pokazane na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show, a zamówienia w salonach już trwają.