Podczas Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile Citroen po raz kolejny potwierdza swój unikalny charakter oferując komfort. Od prezentowanych pojazdów, poprzez relacje z klientem, po najnowsze technologie, marka demonstruje nowe pozycjonowanie.
Ma to służyć promocji nowego model relacji użytkownika i jego samochodu. Tę nowoczesną i optymistyczną wizję samochodu ilustrują produkty marki oferowane w przystępnej cenie.
Zobacz także:
PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT
André Citroen budował swoją markę wokół spektakularnych kampanii komunikacyjnych i prawdziwego poczucia misji. Dziś marka stawia przed sobą nowe wyzwania, w swojej sieci dystrybucji oferuje oryginalne rozwiązania handlowe i innowacyjne usługi.
Stoisko marki podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2014 obrazuje jej nowe pozycjonowanie pokazując:
– ofensywę produktową (na przestrzeni roku zaprezentował cztery nowe modele: C4 Cactus, nowy C1, C4 Picasso i c4 Grand Picasso – wszystkie obecnie oczywiście na Pris Motor Show);
– użyteczne technologie (koncepcyjny C4 Cactus Airflow 2l, Techno Room, nowa generacje silników benzynowych PureTech i wysokoprężnych BlueHDi, technologie pokładowe, Citroen Connect, napęd HybridAir);
– bardziej przejrzyste i wolne od stresu relacje marki i jej klientów (Citroen & You, program Advisor, rozwiązania zakupowe SimplyDrive & FlexiDrive);
– ekspansje międzynarodową (model C-ELYSEE WTCC, sportowe plany Citroen Racing w wyścigach oraz WRC, handlowy sukces marki w Chinach oraz premiera w tym kraju modelu C3-XR w C-42).
Pozycjonowanie jest wyraźnie widoczne w ofercie marki podczas targów samochodowych w Paryżu. Celem jest np. zachowanie tylko tych elementów i technologii, które są na co dzień użyteczne dla pasażera. Przykładem jest w pełni cyfrowy, dotykowy interfejs, z poziomu którego możliwe jest zarządzanie wieloma funkcjami samochodu.
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu C4 Cactus przyjmie nowy kolor nadwozia Blue Lagoon i jest wyposażony w funkcje asystenta parkowania i ruszania pod górę, innowacyjną funkcję Magic Wash czy dostęp do usług Multicity Connect. Najnowsza generacja małych silników (benzynowy PureTech i wysokoprężny Blue HDi) jest wyposażona w technologię Stop & Start i wypełnia normę Euro 6, która zacznie obowiązywać dopiero w przyszłości.
Po koncepcyjnej wersji Swiss & Me zaprezentowanej podczas Salonu w Genewie, w Paryżu zobaczyć można kolejną nowość. Samochód koncepcyjny C1 Urban Ride to nowy miejski samochód, który jest dostępny w wersjach 3- i 5-drzwiowych oraz dwóch typach nadwodzia: hatchback i kabriolet (Airscape). Dwubarwne wersje mają wnętrza wykończone w jaskrawych kolorach podkreślających styl samochodu i radość życia. Auto waży zaledwie 840 kg i wyposażono go w nową generację silników benzynowych (zuzycie paliwa 3,8 l/100 km).
W kwietniu tego roku dołączył do stawki FIA Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Dziś C-Elysée WTCC jest liderem Klasyfikacji Konstruktorów. Mistrzostwa cieszą się dużą popularnością.
C-Elysée, sedan z segmentu C, okazał się dużym rynkowym sukcesem. Firma zanotowała 120 000 zamówień na przestrzeni roku. Pod maską modelu pracuje turbodoładowany silnik o bezpośrednim wtrysku i pojemności 1,6 litra. Dzięki wysokiemu ciśnieniu doładowania moc samochodu to niemal 380 KM, przekazywanych na przednią oś za pomocą sekwencyjnej, sześciobiegowej skrzyni biegów.
Chiny to największy rynek dla Citroena. Marka sprzedaje tam sprzedaje jeden na cztery ze swoich samochodów. Aby uczcić 50-lecie przyjaźni pomiędzy Francją i Chinami, oraz podkreślić rangę Salonu Samochodowego w Paryżu, ma zaplanowała światową premierę modelu C3-XR w pawilonie C 42 na Polach Elizejskich w Paryżu. Odbyła się ona tuz przed Paris Motor Show.
Nowy SUV C3-XR, wyróżniający się komfortem, początkowo będzie sprzedawany wyłącznie w Chinach.