PARYŻ 2012: WIELE INNOWACJI NA STOISKU RENAULT

Międzynarodowy Salon Samochodowy Paryż 2012 – Mondial de l’Automobile 2012, który zakończył się 14 października, był miejscem oficjalnego wyprowadzenia do sprzedaży nowych modeli Nowe Renault Clio i Renault ZOE. Renault pokazuje też publiczności nowe Clio Grandtour i nowe Clio R.S. 200 EDC, które wzbogacą gamę samochodów koncernu na wiosnę 2013 roku.

Stoisko koncernu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2012 miało całkowicie odmienną koncepcję, wyrażającą ducha innowacji i nowoczesności marki, a zarazem podkreślającą bliskość i przyjazne nastawienie do klienta. Odnowienie gamy Renault polega również na wprowadzeniu nowych silników: dwóch silników Energy i dwóch nowych silników benzynowych turbo z bezpośrednim wtryskiem i skrzynią biegów EDC.

Clio to pierwszy samochód seryjny, w którym w pełni zastosowano nową koncepcję stylistyczną Renault, wprowadzoną pod kierownictwem L. van den Ackera. Jest ucieleśnieniem obietnicy przeniesienia stylistyki i budzącej żywe emocje idei samochodów koncepcyjnych marki do pojazdów produkowanych seryjnie. Logo Renault, umieszczone w pozycji bardziej pionowej i dzięki czarnemu tłu bardziej uwydatnione, jest pierwszym znakiem tej przemiany.

Renault Clio jest niskie (1,448 m). Niższe o 45 mm od Renault Clio III, ma też mniejszy prześwit – o 10 mm. Rozstaw kół jest natomiast duży większy (o 34–36 mm). Obniżone podwozie daje uczucie stabilności i poprawia aerodynamikę.

Nowe Clio pojawi się w europejskich salonach już w najbliższym czasie.

Nowe Renault Clio Grandtour ma takie same dynamiczne cechy co wersja 5-drzwiowa, ale wyróżnia się odrębną tożsamością. Ma nadwozie, stworzone przez projektanta Yohanna Ory’ego, pojawi się w salonach koncesjonerów w I kwartale 2013 r. (w zależności od rynku).

Miłośnicy samochodów sportowych doczekali się światowej premiery Renault Clio R.S. 200 EDC. Dzięki silnikowi o pojemności 1,6 l z turbosprężarką i skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC nowy model stanowi odpowiedź na coraz bardziej wymagające oczekiwania miłośników małych samochodów sportowych.

Wewnątrz panuje sportowa atmosfera, przesycona czerwienią. Kierownica z przyciskami zmiany biegów i innymi przyrządami oraz aluminiowe pedały to elementy wyróżniające pojazd. Renault Sport jest wyposażony we wszystkie udogodnienia, jakich oczekuje się w samochodzie najwyższej klasy: ma system multimedialny, nawigację z ekranem dotykowym, radio samochodowe Bluetooth z portem USB, kartę Hands Free i system wspomagania jazdy. Są też dodatkowe opcje wyposażenia, takie jak regulowana automatycznie klimatyzacja czy czujnik parkowania.

Renault ZOE, zaprezentowane po raz pierwszy na salonie w marcu w Genewie ma swoją premierę na salonie paryskim. Flagowy przedstawiciel gamy Renault Z.E. jest kompaktowym autem o płynnych, oszczędnych liniach, zaprojektowanym od początku jako pojazd elektryczny. Podobnie jak Twingo, Twizy i nowe Renault Clio, Renault ZOE reprezentuje nową stylistykę marki – zdobią go wydłużone reflektory, duża czarna osłona chłodnicy, na tle której zwraca uwagę kontrastujące z nią, bardziej uwydatnione logo Renault. Logo można obrócić, odsłaniając bardzo ważny element Renault ZOE – gniazdo elektryczne.

Elektryczny charakter samochodu można rozpoznać po niebieskawym zabarwieniu rombu Renault, reflektorów przednich i tylnych oraz przyciemnionych szybach (w całej gamie). Paleta kolorów nadwozia jest utrzymana w pastelowych odcieniach. Nietypowe dla samochodu seryjnego są tylne światła, przezroczyste z koncentrycznymi niebieskimi pierścieniami, które stają się czerwone dopiero w trakcie hamowania. Renault ZOE ma też światła dzienne z diodami LED.

Energy TCe 90, 3-cylindrowy benzynowy silnik turbo Renault pod maską Clio o pojemności 898 cm3 jest rezultatem zastosowania najnowszych technologii i zwieńczeniem odnowionej gamy silników benzynowych koncernu. Posiada moc 90 KM przy 5250 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 135 Nm (90 proc. dostępne od 1650 obr./min do 5200 obr./min.). Przy zużyciu 3,2 l paliwa na 100 km model w segmencie B może konkurować z pojazdami hybrydowymi!

Nowe Renault Clio inauguruje też nowy silnik Renault TCe 120 ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem Renault EDC (dostępne od pierwszego kwartału 2013 r.). Ma on zastąpić silnik 1.6 16V z automatyczną skrzynią. Dysponuje mocą 120 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm od 1500 obr./min. (całkowity moment – między 2000 a 4000 obr./min.).

W wersji R.S. zastosowano natomiast także nowy 4-cylindrowy, 16 zaworowy silnik Renault Sport 1.6 T 200 o mocy 200 KM przy 6000 obr./min. Jego wysoki moment obrotowy 240 Nm (zwiększony o 25 Nm w stosunku do Renault Clio III R.S.) osiągany jest w zakresie od 1750 do 5600 obr./min. (dzięki turbosprężarce).