Na kilka tygodni przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Paryżu Chevrolet ma powody do entuzjazmu, nie tylko z powodu światowej premiery niewielkiego SUV-a – Traxa. Z 10 nowymi modelami wprowadzonymi na rynek w ciągu zaledwie 18 miesięcy od początku 2011 roku, ta amerykańska marka ma wiele do zaoferowania europejskim klientom.
Marka kontynuuje ofensywę produktową na rynku, wprowadzając jednocześnie zmiany w gamie samochodów już dostępnych w sprzedaży i dążąc tym samym do podniesienia wartości oferowanych produktów.
Ekspresyjny Spark
Chevrolet Spark z założenia jest zadziornym, ekspresyjnym samochodem miejskim, natomiast przeprowadzony face lifting nadwozia dodatkowo potęguje ten wizerunek. Przeprojektowana, dwuczęściowa osłona chłodnicy, nowy przedni zderzak oraz zmienione klosze reflektorów i lamp przeciwmgielnych dodają autu świeżości. Spark otrzymał również przeprojektowane 14- i 15-calowe obręcze aluminiowe, które podkreślają bardziej sportowy, dojrzały charakter samochodu. W tylnej części pojazdu umieszczone wysoko trzecie światło stopu LED zostało zintegrowane ze spoilerem umieszczonym tuż ponad tylną szybą, co zapewnia kierowcy lepszą widoczność.
Zmiany w kabinie pasażerskiej obejmują zastosowanie nowych elementów dekoracyjnych oraz przeprojektowanej konsoli centralnej z dodatkowymi schowkami. Chevrolet Spark jest napędzany silnikiem benzynowym o pojemności 1 litra i mocy 68 KM lub jednostką benzynową 1,2 l produkującą 82 KM. Oba silniki zadowalają się średnio 5 litrami paliwa na 100 kilometrów i wydzielają 118 gramów CO2 na kilometr.
Orlando z turbodoładowaniem
Nabywcy Chevroleta Orlando docenią osiągi turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,4 litra, który uzupełni gamę jednostek napędowych oferowanych obecnie, składającą się z benzynowego silnika 1,8 l oraz wysokoprężnego 2,0 l. Ta nowa jednostka generuje 140 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 850 do 4 900 obr./min.
Nowa wersja silnikowa jest dostępna z funkcją Start/Stop oraz manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,2 l/100 km w cyklu mieszanym. Dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) oraz funkcji Start/Stop, dwa sprawdzone warianty Chevroleta Orlando z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym oferowane na wielu rynkach będą bardziej wydajne paliwowo – średnie zużycie paliwa będzie w tym przypadku niższe nawet o 11 procent*.
Nowością w Chevrolecie Orlando 2013 jest również kamera cofania oraz składany na płasko fotel pasażera.
Cruze: trzy uzupełniające się wersje
Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży w Europie modelu Cruze Kombi, Chevrolet oferuje kompaktowy samochód, który szczególnie przypadnie do gustu rodzinom oraz osobom prowadzącym aktywny tryb życia. Wersja kombi, będąca doskonałym uzupełnieniem gamy, składającej się do tej pory z popularnego sedana i hatchbacka, dysponuje przestrzenią bagażową o łącznej pojemności do 1 478 litrów.
Bogatsze wersje wyposażeniowe będą oferowane z multimedialnym systemem MyLink, który wyświetla zawartość smartfona na wysokiej rozdzielczości siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Na początku przyszłego roku częścią pakietu będzie również dedykowana aplikacja nawigacyjna o nazwie Engis Bringo.
Oprócz dostępnych obecnie jednostek benzynowych 1,6 l i 1,8 l ofertę uzupełni turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, silnik wysokoprężny 1,7 l oraz unowocześniona jednostka wysokoprężna 2,0 l. Silnik wysokoprężny 1,7 l jest najbardziej oszczędnym silnikiem w gamie modelu Cruze, o średnim spalaniu 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.
Diesel dla Malibu
Malibu jest nowym modelem flagowym Chevroleta w Europie i wyróżnia się amerykańską stylistyką nadwozia, przestronnym wnętrzem oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, ocenionym na pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Wariant z silnikiem wysokoprężnym jest już dostępny w salonach sprzedaży Chevroleta.
Ten niezawodny i mocny silnik wysokoprężny wyposażony został we wtrysk common rail pracujący pod wysokim ciśnieniem, dwa wałki rozrządu w głowicy oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii z intercoolerem. Jednostka osiąga maksymalną moc 160 KM przy 4 000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1 750 obr./min.
W odpowiedzi na oczekiwania klientów, zarówno silnik wysokoprężny 2,0 l, jak i jednostka benzynowa 2,4 l będą oferowane z automatyczną skrzynią biegów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.