PARYŻ 2012: NOWA DACIA LOGAN ROBI FURORĘ

Wraz z pojawieniem się nowej stylistyki marki Dacia wygląd zewnętrzny nowego Logana zmienił się na bardziej dynamiczny, a profil przodu stał się bardziej płynny. Ten nowy wizerunek wyraża się przede wszystkim w odświeżonym wyglądzie okratowania chłodnicy i reflektorów, dopracowanych i wspólnych dla wszystkich trzech nowości (także Sandero i Sandero Stepway).

Tył nowego Logana, z nowymi światłami i nową linią, pokazującą przestronność samochodu, szczególnie jego bagażnika, podkreśla bardziej niż kiedykolwiek solidność pojazdu. Ostateczny wygląd całości jest harmonijny i nowa Dacia zyskuje na elegancji.

Logan pozostaje autentycznym samochodem rodzinnym, zapewniającym komfort i wygodę 5 dorosłym osobom. I wszystko to dzieje się nadal przy korzystnym stosunku ceny do przestronności: 177 mm miejsca na wysokości kolan w drugim rzędzie oraz pojemność bagażnika 510 dm3 VDA w pozycji standardowej pozostają bez konkurencji w tym segmencie. Nowość w stosunku do poprzedniczki − składane siedzenie tylne w proporcjach 1/3–2/3 jest dostępne (w zależności od wersji).

Wewnątrz przygotowano nową deską rozdzielczą w kolorze ciemnografitowym, lub w dwóch odcieniach (w zależności od modelu i wersji), z pełnym oprzyrządowaniem i nowoczesną estetyką, z chromowanymi tarczami i wyjątkowo funkcjonalnymi przełącznikami najnowszej generacji. Obramowania dysz nawiewu powietrza, logo na kierownicy oraz wstawka w gałce dźwigni zmiany biegów są chromowane (w zależności od poziomu wyposażenia). Konsola centralna zaakcentowana została obiciem w kolorze (w zależności od poziomu wyposażenia) harmonizującym z uchwytami drzwi oraz z ozdobną wstawką na kierownicy. Wrażenie jakości zostało dopracowane i wzmocnione dzięki zastosowanym materiałom.

Nowe silniki

Wraz z wejściem na rynek Logana wzbogaceniu ulega oferta motorów.

TCe 90 łączy w sobie przyjemność i komfort jazdy z niskim zużyciem paliwa (5,2l/100 km) oraz niewysoką emisją spalin (120 g/km). Jest trzycylindrowym silnikiem benzynowym turbo, o pojemności skokowej 898 cm3 (0,9 l). Dzięki zastosowaniu turbo-kolektora o bardzo małej bezwładności, połączonego ze zmiennymi fazami rozrządu w układzie dolotowym (VVT), osiąga moc 66 kW (90 KM) przy 5250 obr./min. Dzięki momentowi obrotowemu wielkości 135 Nm, dostępnemu już przy niskich obrotach (90 proc.
od 1650 obr./min.), jest on dynamiczny, reaktywny i umożliwia elastyczną jazdę.

16V 75 Euro 5 o pojemności skokowej 1149 cm3 rozwija moc 55 kW (75 KM). Wszechstronny pod względem zadaniowym, sprawdza się zarówno w mieście, jak i w trasie. Wykazuje umiarkowane zużycie paliwa, 5,9l/100 km i emisję spalin wielkości 137 g. Jest dostępny również w wersji GPL, ograniczającej koszty eksploatacji i emisję spalin do 125 g.

Diesel: dCi 75 i 90 Euro 5 zapewnia, osiągi, niezawodność oraz ograniczenie zanieczyszczenia środowiska. Dostępny jest w wersjach 55 kW (75 KM) i 66 kW (90 KM). Oferując moment obrotowy wyższy o 20 Nm w stosunku do poprzednika, czyli wielkości 200 Nm przy 1750 obr./min. dla wersji 75 KM oraz 220 Nm przy 1750 obr./min. dla wersji 90 KM, silnik 1.5 dCi jest jednostką dynamiczną już przy niskich obrotach i umożliwia lepsze przyspieszenie. Wszystko to przy zużyciu paliwa 3,8 l/100 km oraz średniej emisji spalin wielkości 99 g/km, w cyklu mieszanym, czyli o 5 g mniej w stosunku do wersji poprzednich. Tak korzystne wskaźniki ekologiczne zagwarantowały obydwu silnikom znak Dacia eco².

Wyposażenie

Zgodnie z filozofią marki Dacia, rodzaje wyposażenia są w sposób czytelny i prosty powiązane z poszczególnymi gamami i oferują to, co najistotniejsze, aby maksymalnie odpowiedzieć na oczekiwania klientów.

Nowy Logan dysponuje rozwiązaniem multimedialnym – Dacia Plug&Radio. Składa się na nie radio z dużym ekranem oraz czytnik CD kompatybilny z formatem MP3. Całość uzupełnia technologia Bluetooth, złącze USB/jack w konsoli oraz przełączniki umieszczone przy kierownicy. Technologia Bluetooth pełni z jednej strony rolę zestawu głośnomówiącego, umożliwiając bezpieczne prowadzenie rozmów telefonicznych z dostępem do książki telefonicznej i historii połączeń, z drugiej zaś pozwala słuchać ulubionej muzyki z urządzeń przenośnych, w audiostreamingu, z głośników pojazdu.

Znany już z Dacii Lodgy i Dokker, system MEDIA NAV zyskał już uznanie użytkowników. Ekran dotykowy 7″ (18 cm) jest doskonale wkomponowany w konsolę centralną deski rozdzielczej. Prosty w obsłudze, intuicyjny, mieści w sobie nawigację oraz radio z wbudowanym zestawem głośnomówiącym Bluetooth i funkcję audiostreamingu. Zakładka „Menu” pozwala na łatwe poruszanie się po poszczególnych funkcjach MEDIA NAV. Istnieje także możliwość podłączenia przenośnych urządzeń do odsłuchiwania muzyki za pomocą złącza USB/jack, dostępnego na konsoli i obsługiwania ich z ekranu dotykowego lub przełączników znajdujących się przy kierownicy.

Dotykowy i intuicyjny ekran nawigacji wyposażony jest w dwa tryby wyświetlania: 2D i Birdview (3D). Dzięki złączu USB oraz stronie internetowej Naviextra użytkownicy mogą aktualizować i uzupełniać zawartość map.

Regulator prędkości, nowość w gamie Dacii, będzie dostępny w zależności od wersji, podobnie jak system wspomagania parkowania tyłem.

Bezpieczeństwo

W celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkownikom w nowej Dacii Logan zastosowano rozwiązania bezpieczeństwa inżynierów z Grupy Renault.

Pasy bezpieczeństwa wyposażone zostały w ograniczniki siły napięcia chroniące klatkę piersiową w przypadku uderzenia. Wszystkie trzy nowe modele wyposażone są również w system mocowania Isofix na dwóch tylnych miejscach bocznych, służący do łatwego i stabilnego montażu fotelików dziecięcych. Już najprostsze warianty wyposażenia oferują przednie i poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki z przodu oraz układ dynamicznej kontroli toru jazdy ESP.

Akcesoria

W celu nadania poszczególnym modelom indywidualnego charakteru Dacia proponuje szeroką paletę praktycznych akcesoriów, takich jak boczne listwy ochronne, dywaniki, wieszak w zagłówku czy siatki do bagażnika. Podczas wyjazdów weekendowych i wakacyjnych życie ułatwi natomiast bagażnik dachowy, bagażnik na narty, hak, czy przenośna lodówka. Klienci mogą nadawać indywidualne cechy swym modelom Dacia dzięki naklejkom, ekskluzywnym felgom lub osłonom ozdobnym świateł przeciwmgłowych.

Gwarancja producenta obejmuje 3 lata lub 100 000 km. Logan będzie produkowany w fabryce w Pitesti, w Rumunii oraz w Somaca (Casablanca – z przeznaczeniem na rynki lokalne: Maroko, Tunezja, itp.).

Podczas salonu samochodowego w Paryżu nowa Dacia cieszy się wielkim zainteresowaniem!