Podczas oficjalnej konferencji prasowej na salonie samochodowym w Paryżu, Manabu Nishimae, prezes europejskiego oddziału Hondy ogłosił rozszerzenie oferty modelu Civic o kolejną wersję nadwozia oraz potwierdził zaplanowaną na 2015 rok premierę nowej europejskiej Hondy Civic Type R.
Nowy wariant europejskiej wersji modelu Civic to nadwozie typu kombi. Koncept tego auta zostanie zaprezentowany w przyszłym roku.
Sportowe pojazdy to nieodłączna część oferty Hondy. Firma wprowadzi do Europy nie tylko nową odmianę modelu NSX, ale zupełnie nową, europejską Hondę Civic Type R. Nowy model ma po raz kolejny wyznaczać standardy pod względem osiągów i jakości prowadzenia. Przeznaczony specjalnie na europejski rynek pojazd będzie wykorzystywał rozwiązania techniczne opracowane na potrzeby udziału Hondy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) i ma być najszybszą przednionapędówką na torze Nurburgring.
Nowa Honda Civic Type R pojawi się w salonach w 2015 roku.
Silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC
Manabu Nishimae poinformował, że nowy wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC uzupełni ofertę jednostek napędowych dostępnych w najnowszej, europejskiej wersji modelu CR-V. Auto z tym silnikiem wejdzie do sprzedaży w 2013 roku.
Jeszcze pod koniec 2012 roku mały diesel pojawi się w modelu Civic zapewniając mu bardzo dobre osiągi przy rekordowo niskim w tej klasie zużyciu paliwa i emisji CO2 (94 g/km). Ta najlżejsza w swojej kategorii jednostka oferuje 300 Nm momentu obrotowego przy 1500 obr./min. Zapoczątkuje ona serię Earth Dreams Technology – nową generację silników Hondy, które w ciągu trzech kolejnych lat zastąpią obecną ofertę firmy.
Honda Civic wystartuje w Mistrzostwach WTCC
W październiku 2012 roku, przygotowana przez zespół Honda Racing Team JAS, wyścigowa Honda Civic WTCC zadebiutuje na torze Suzuka. Za tegoroczne testy pojazdu odpowiada Gabriele Tarquini, a za kierownicą auta podczas wyścigów usiądzie Tiago Monteiro. Honda cieszy się z powrotu do wyścigów i w 2013 roku planuje zaliczyć pełny sezon z oboma kierowcami.
Nowe hybrydowe układy napędowe
Honda postrzega hybrydowe układy napędowe jako kluczowe rozwiązanie, które w przyszłości przyczyni się do ograniczenia poziomu emisji CO2. Firma wykorzysta zdobytą dotychczas wiedzę i doświadczenie do stworzenia trzech nowych zespołów napędowych, z których każdy ma wyróżniać się unikalną charakterystyką, a ich rozwój ma odzwierciedlać zmieniające się potrzeby klientów.
Po pierwsze, Honda planuje udoskonalić swój lekki, zwarty, jednosilnikowy, hybrydowy układ napędowy. Głównym celem będzie osiągnięcie najniższego poziomu spalania wśród wszystkich modeli hybrydowych na rynku. Zwiększenie zasięgu w elektrycznym, bezemisyjnym trybie jazdy ma umożliwić poprawa osiągów silnika, wydajności akumulatorów oraz zastosowanie nowo opracowanej przekładni.
Firma planuje również stworzenie nowego, dwusilnikowego, hybrydowego układu napędowego dla modeli średniej wielkości.
Osiągi ma zapewniać wydajny i mocny, trójsilnikowy, hybrydowy układ napędu na cztery koła – Sport Hybrid SH-AWD (ang. Super Handling All Wheel Drive), który znajdzie zastosowanie w nowej wersji modelu NSX.
Nowa gama układów zagwarantuje niespotykane dotychczas parametry oraz wyjątkowo niskie zużycie paliwa.
Elektryczny pojazd napędzany ogniwami paliwowymi
Honda uznaje elektryczne pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi za najbardziej przyjazne dla środowiska rozwiązanie i dlatego stara się być liderem branży motoryzacyjnej w dziedzinie badań, rozwoju i sprzedaży tej technologii napędowej. Debiut modelu FCX Clarity w 2008 roku był dowodem postępu, jaki Honda poczyniła na tym polu.
W 2015 roku firma planuje wprowadzenie nowego elektrycznego modelu na ogniwa paliwowe, który zademonstruje nowe rozwiązania techniczne oraz pokaże jak znaczną redukcję kosztów udało się uzyskać w od premiery Hondy FCX Clarity. Nowy model ma się pojawić w salonach Hondy w Japonii, USA i Europie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.