Modele Citroëna wyeksponowane w czasie Salonu Samochodowego w Paryżu są one dowodem woli i dążenia marki do dalszego rozwoju, podnoszenia prestiżu całej gamy oferowanych pojazdów, przyspieszenia globalizacji i ciągłego proponowania technologii i innowacji odzwierciedlających nowe podejście do mobilności.
Podążanie w kierunku wyższych segmentów odbywa się między innymi w oparciu o coraz bardziej dynamiczną i atrakcyjną linię DS. Linia ta liczy już przeszło 250 000 sprzedanych na całym świecie samochodów i właśnie się rozszerza wraz z prezentacją modelu Citroën DS3 Cabrio. Ta otwarta wersja łączy w sobie wszystkie zalety modelu DS3 (styl, wrażenia z jazdy i przestrzenność) z przyjemnością jazdy z otwartym dachem przy słonecznej pogodzie. Dach można rozkładać w czasie jazdy do prędkości 120 km/h!
Inne propozycje to nowości w modelach DS4 i DS5 – limitowane serie Pure Pearl, w bardzo eleganckiej stylizacji. Co więcej, w gamie modelu DS4 pojawia się nowa wersja z silnikiem HDi 160 BVA6.
Citroën proponuje swoim klientom nowe ekskluzywne usługi w ramach klubu Citroën DS Privilège. Wzrost prestiżu marki opiera się również na gamie C – przykładem jest tu zaprezentowany w kwietniu ubiegłego roku Citroën C4 AIRCROSS, czy też nowy Citroën C3 PICASSO. Od światowej premiery, sprzedało się już przeszło 320 000 tych samochodów, które nadal wyróżniają się na rynku odważnym designem i innowacyjną konstrukcją.
Marka przedstawiła dwa sedany – Citroën C4 L i C-ELYSÉE. Samochody zostały zaprojektowane we Francji, w oparciu o doświadczenia zespołów Citroëna z całego świata. Przy ich budowie wykorzystano najlepsze doświadczenia i umiejętnościw zakresie stylizacji, technologii i jakości wykonania. Citroën wzmacnia swój wizerunek marki globalnej poprzez wprowadzenie linii DS na rynki Chin, Ameryki Łacińskiej i Rosji.
Citroën idzie jeszcze dalej w kierunku zapewnienia mobilności z poszanowaniem dla środowiska naturalnego, zapewniając wszystkim użytkownikom swoich samochodów dostęp do innowacyjnych technologii. Marka dysponuje szeroką gamą nieustannie usprawnianych silników, takich jak na przykład e-HDi 70 Airdream BMP w modelu Citroën C3, którego emisja dwutlenku węgla wynosi zaledwie 87 g CO2/km czy też nowe silniki benzynowe linii PureTech.
Kolejnym atutem jest dostępność najnowocześniejszych technologii napędu hybrydowego z silnikiem Diesla – Hybrid4 w modelu Citroën DS5 – wersja hybrydowa stanowi aż 20 proc. sprzedaży tego modelu. Kolejnym przykładem jest technologia Full Electric w modelu Citroën C-ZERO.
Citroën nie poprzestaje na tych innowacjach i pokazuje nowy model koncepcyjny DS3 Electrum wyposażony w technologię Full Electric i oparty na całkowicie innowacyjnej architekturze. Marka opracowała też zupełnie nową koncepcję mobilności – portal Citroën Multicity. Program został wdrożony w tym roku w Niemczech.
Nowy system car sharing został wdrożony w Berlinie, z wykorzystaniem modelu C-ZERO. Platforma Citroën Multicity rozwinęła się również we Francji i oferuje nowatorskie usługi : wynajem samochodów wśród użytkowników prywatnych i carpooling.
Aby jeszcze lepiej zilustrować te trzy główne kierunki rozwoju, stworzony został model koncepcyjny Numéro 9. Pokazany na Salonie Motoryzacyjnym w Pekinie koncepcyjny model nie tylko odzwierciedla globalne ambicje marki, ale też wytycza kierunki jej przyszłego rozwoju w zakresie designu i technologii, które są po raz pierwszy prezentowane w czasie Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu.
Numéro 9 zapowiada przyszłość linii DS i stylistykę jej trzech kolejnych modeli: samochodu sedan w segmencie C Premium Sedan, SUV’a i luksusowej limuzyny w segmencie D.
Dzięki technologii Full-hybrid Plug-in, ten koncepcyjny model zapewnia osiągi (50 km zasięgu w trybie napędu elektrycznego, 295 KM, 39 g/km CO2). To również zasługa nowej generacji obręczy kół Airflow – ich wbudowane łopatki zapewniają lepszy przepływ powietrza w obrębie wnęk kół, zmniejszając tym samym zużycie paliwa.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.