Firma OSRAM wprowadziła niedawno do oferty jump starter BATTERYstart PRO 1000, przeznaczony dla profesjonalistów.
Urządzenie, dzięki któremu można uruchomić pojazd z rozładowanym akumulatorem, świetnie sprawdzi się w warsztacie czy samochodzie pomocy drogowej. Zastąpiło ono oferowany wcześniej model BATTERYstart PRO 700.
Zobacz także:
VOLVO: SZWEDZKI i SZWEDZKI POKOLORUJĄ ULICE ŚLĄSKA
OSRAM BATTERYstart PRO 1000 to kompaktowy booster (jump starter), przeznaczony przede wszystkim dla warsztatów i profesjonalistów. Liczba w nazwie oznacza maksymalny prąd rozruchu – 1000 A, a prąd szczytowy to 1500 A. Urządzenie zaprojektowano do wielu zastosowań, umożliwia rozruch pojazdów z silnikami benzynowymi o dowolnej pojemności i pojazdów z silnikami wysokoprężnymi do 10 l. W porównaniu z tradycyjnymi rozrusznikami kwasowo-ołowiowymi BATTERYstart PRO 1000 jest o 75% lżejszy i znacznie mniejszy, ma przy tym lepsze parametry. Nowy profesjonalny booster waży 2 kg, a jego gabaryty to 227x190x74 mm. Solidna i trwała konstrukcja z poliwęglanu sprawia, że BATTERYstart PRO 1000 świetnie się sprawdzi w warsztatach.
Nowy Booster BATTERYstart PRO 1000 ma wbudowany akumulator litowo-jonowy kobaltowy (LiCoO2) o pojemności 118,4 Wh – to o połowę więcej niż w modelu BATTERYstart PRO 700. Urządzenie można ładować przy pomocy opcjonalnej ładowarki PD60W (ładowanie trwa ok. 1,5 godziny) lub przez gniazdo USB C. Oznacza to, że można go doładować korzystając np. z gniazda zapalniczki w samochodzie. Dzięki złączu USB C nowy profesjonalny booster OSRAM można wykorzystać także do ładowania telefonów czy laptopów w czasie podróży. Urządzenie pozwala uniknąć zwarcia przy odwrotnym podłączeniu biegunów, ma także zabezpieczenie przez zbyt wysokim lub za niskim napięciem akumulatora, a także nadmierną temperaturą.
Nowy booster BATTERYstart PRO 1000 ma wbudowany kolorowy wyświetlacz LED, dzięki czemu jego obsługa jest bardzo łatwa, a ponadto wbudowaną lampę, która przyda się przy podłączaniu urządzenia po zmroku. Lampa ma cztery tryby pracy – może świecić z pełną lub zmniejszoną mocą, a także emitować sygnał SOS i czerwone, stroboskopowe światło.