Seria OSRAM Truckstar Pro to nowa propozycja w dziedzinie oświetlenia motoryzacyjnego stworzona, by sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających odbiorców.
Kierowcy ciężarówek, którzy pokonują tysiące kilometrów dróg, często w nocy i podczas złych warunków, potrzebują pewności, że pojazd, którym jadą wyposażony jest w niezawodne światła.
Zobacz także:
– Tworząc rozwiązania oświetleniowe dla ciężarówek, braliśmy pod uwagę trzy najważniejsze wymagania kierowców – ilość wytwarzanego światła, trwałość i odporność na wstrząsy. Chcieliśmy stworzyć produkt, który byłby odpowiedzią na wszystkie te potrzeby – wyjaśnia Magdalena Bogusz, menedżer ds. komunikacji i marketingu w segmencie oświetlenia motoryzacyjnego marki OSRAM.
I tak powstała grupa produktów Truckstar Pro, które dzięki patentowi osiągnęły to, co do tej pory było niemożliwe. Udało się opracować rozwiązanie, które daje do 100 proc. więcej światła i ma ponad 2,5-krotnie dłuższą trwałość w porównaniu ze standardową żarówką, a do tego cechuje się wyjątkową odpornością na wstrząsy.
Dzięki tym zaletom droga jest aż do 40 metrów dalej oświetlona, a do tego kierowcy unikają awarii na wyboistych trasach i nie muszą już obawiać się nieprzewidzianych przestojów w pracy, koniecznych podczas wymiany zwykłego oświetlenia.
– Nasi inżynierowie dokonali prawdziwego przełomu w rozwoju oświetlenia samochodowego 24 V. Osiągnęliśmy to, co wydawało się do tej pory niemożliwe – żarówki są nie tylko trwalsze i bardziej odporne na wstrząsy, ale i wytwarzają więcej światła! – podkreśla Magdalena Bogusz.
A to wszystko dzięki opatentowanej przez OSRAM technologii jednoskrętki (single-coil), która pozwala unikać tak zwanych „gorących punktów” i osiągać równomierną dystrybucję temperatury na skrętce. W efekcie żarówki mają o 100 proc. dłuższą trwałość i wytwarzają bardziej jednorodne światło. Skupiona wiązka znacznie lepiej oświetla nawierzchnię, minimalizując zmęczenie kierowców.
Firma OSRAM stale pracuje nad tym, by produkty z rodziny Truckstar Pro były jeszcze lepsze. Ostatnio analizie poddano różnice pomiędzy standardowym testem wibracji WBR według IEC 60810, a tym, czego wymagają surowi producenci samochodów ciężarowych. Okazuje się, że w rzeczywistości żarówki w samochodach ciężarowych są o wiele bardziej narażone na wstrząsy niż wskazują na to normy.
– I na tę sytuację odpowiada Truckstar Pro. Bardziej stabilna pojedyncza skrętka minimalizuje wrażliwość na drgania. Dzięki temu żarówki są bardziej wytrzymałe i oferują znaczące oszczędności w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami 24 V – o połowę mniej przestojów serwisowych. W stosunku do żarówek Truckstar Pro standardem w firmie OSRAM są już nie tylko normy, ale także surowe wymagania producentów samochodów. To właśnie do nich dopasowujemy produkty stale udoskonalając naszą ofertę – mówi Magdalena Bogusz.