Produkty oparte na LED marki OSRAM zyskują coraz większą popularność. Są stosowane w domach, do oświetlenia parkingów, ulic czy budynków przemysłowych. Jak się okazuje, sprawdzają się doskonale także w motorsporcie.
Lampy wyposażone w Road-Teq pojawiły się np. na trasie tegorocznego Rajdu Dakar. Korzystały z nich węgierskie załogi, startujące Oplem Mokką i ciężarówką MAN.
Zobacz także:
Lampy zostały wybrane przez załogę ze względu na ich solidną konstrukcję i wysoką odporność na kurz, brud i wodę.
Również w Polsce niedawno można było oglądać samochód rajdowy „uzbrojony” w produkty Road-Teq, oparte na LED firmy OSRAM. Wyposażona w dwie lampy Road-Teq WL72W Honda Civic VTi duetu Rafał Ślęczka i Grzegorz Ślęczka wzbudzała spore zainteresowanie kibiców i innych załóg. Powodem był przede wszystkim dobry wynik, jaki bracia uzyskali na trasie prologu (odcinek nocny) 9. Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w Wieliczce – pierwsze miejsce w klasie oraz nietypowa „elektrownia” na masce, jak zwane są dodatkowe lampy montowane na rozgrywane po zmroku próby.
– W porównaniu do używanych przez nas w ubiegłym sezonie reflektorów ksenonowych różnica jest ogromna. Oczywiście na korzyść lamp LED. Lampy WL72W mają bardzo duży zasięg, a biała, zbliżona do dziennej barwa światła sprawiła, że trasę było widać znakomicie. Dodatkową zaletą lamp LED są ich niewielkie rozmiary – nie zasłaniają drogi jak reflektory dalekosiężne. W tym sezonie będziemy startować w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i oczywiście na nocne odcinki założymy sprawdzone podczas Memoriału lampy Road-Teq – powiedział Grzegorz Ślęczka.
Jeśli lampy robocze z diodami OSRAM sprawdzają się w motorsporcie, z pewnością nie zawiodą także w innych pojazdach – rolniczych, budowlanych, terenowych, a także pojazdach magazynowych, ratowniczych czy komunalnych, do których również są dedykowane.
Photo by: www.85mm.pro