Goodyear ogłosił, że opona Eagle F1 SuperSport RS została homologowana do Porsche 911 GT2 RS i 911 GT3 RS i będzie dostępna w rozmiarach 265/35 ZR 20 (99Y) XL i 325/30 ZR 21 (108Y) XL.
Nowa seria ogumienia zadebiutowała na rynku zaledwie kilka tygodni temu.
Zobacz także:
Ustalenie czasów okrążenia na testowym torze Porsche we włoskim Nardò było ostatnim etapem rozwoju nowego modelu.
– Nowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport RS dowiodła, że zapewnia bardzo wysoki poziom osiągów, którego wymaga Porsche. Goodyear zaprojektował dla nas świetną oponę, która idealnie pasuje do ekstremalnych wymagań naszego 911 GT2 RS – ocenia Jan Frank, główny inżynier Porsche Motorsport.
Goodyear powraca do segmentu opon Ultra Ultra High Performance (UUHP).
– Opona UUHP została zaprojektowana tak, aby poprawić osiągi i właściwości jezdne najbardziej specjalistycznych pojazdów już jeżdżących po drogach, a także będących w przygotowaniu przez producentów – stwierdził Nick Harley, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OE w regionie EMEA.
Wyposażony w opony 265/35ZR20 (99Y) XL (przód) i 325/30ZR21 (108Y) XL (tył) GT2 RS był szczególnie wymagający. Porsche Motorsport oczekiwało ogumienia zdolnego do przewidywalnego i wydajnego przenoszenia mocy 700 KM i 750 Nm na tylne koła. Dodatkowym wyzwaniem był szczytowy moment obrotowy, który jest osiągany już przy 2500 obr./min. i przenosi moc na prostych oraz zakrętach, dając znakomite czasy okrążeń.
Homologacja oznacza, że Porsche będzie oferować opony Goodyear Eagle F1 SuperSport RS N0 poprzez sieć dealerską właścicielom poszukującym osiągów i precyzji kierowania na sucho.
Informacje techniczne
Goodyear opracował Eagle F1 SuperSport RS specjalnie dla Porsche Motorsport, z instrukcjami ułatwiającymi osiąganie rekordów, na torze w Centrum Rozwojowym Hanau w Niemczech. Ściśle wyścigowa mieszanka gumowa maksymalizuje przyczepność na suchej nawierzchni, łącząc bardzo sztywne elementy bieżnika z jego zmniejszoną głębokością. Konstrukcja opony wykorzystuje doświadczenie płynące ze sportów motorowych i nadaje oponie zoptymalizowany profil, co pozwala osiągnąć zwiększoną powierzchnię styku.
Dodatkowo, w połączeniu z mocnymi zwojami aramidowymi, pozwala utrzymać stały rozkład ciśnienia w różnych warunkach jazdy i przy różnych prędkościach. Wreszcie, wzór bieżnika posiada masywny bark zewnętrzny, który został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować przenoszenie wszystkich sił poprzecznych i ułatwić nadzwyczajną stabilność na zakrętach.