OPEL: ZIMA NIE STRASZNA DLA OPLA CZYLI JAK POKONAĆ LÓD I ŚNIEG

Opel-zima1

Noce są coraz dłuższe, temperatura spada coraz częściej poniżej zera, a na drodze bywa ślisko. Czas przyzwyczaić się do mrozów i zimowych warunków jazdy.

Dzięki licznym rozwiązaniom podnoszącym bezpieczeństwo i komfort, samochody Opla pomagają w bezpiecznej i mniej stresującej jeździe zimą.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki adaptacyjnemu napędowi na wszystkie koła (AWD), matrycowym reflektorom IntelliLux LED oraz podgrzewanej kierownicy, Ople są gotowe na najgorsze zimowe wyzwania. Opony zimowe zapewniają lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania na zaśnieżonej nawierzchni. Bieżnik powinien mieć 4 do 5 milimetrów głębokości, a ogumienie zimowe należy wymieniać nie rzadziej niż co sześć sezonów.

Na śliskiej nawierzchni ważne są nie tylko odpowiednie opony, ale także dobre właściwości trakcyjne. W zależności od modelu Opel oferuje różne systemy kontroli trakcji, od IntelliGrip do adaptacyjnego napędu na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W nowym Oplu Grandlandzie X kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów pracy napędu — w tym tryb przeznaczony do jazdy po błocie i śniegu.

Opel-zima2

IntelliGrip dostosowuje podział momentu obrotowego między przednie koła, zezwalając na utratę przyczepności, gdy jest to konieczne oraz zmieniając charakterystykę reakcji na operowanie pedałem przyspieszenia. W połączeniu z przekładnią automatyczną, układ optymalizuje punkt zmiany przełożeń z uwzględnieniem warunków jazdy, co podnosi bezpieczeństwo i komfort prowadzenia.

SUV Mokka X oferuje przyczepność na błotnistym, zaśnieżonym i oblodzonym podłożu. Adaptacyjny napęd na wszystkie koła w ułamku sekundy rozdziela moment obrotowy od 100 procent na przednie koła dla maksymalnej oszczędności do 50:50 na przednią i tylną oś dla maksymalnej przyczepności. Napęd na cztery koła jest załączany również na krótko po uruchomieniu silnika z chwilą wciśnięcia pedału sprzęgła, aby zapobiec obracaniu się kół w miejscu przy ruszaniu.

W czasie jazdy cały moment obrotowy trafia zasadniczo na przednie koła, chyba że warunki drogowe lub zmniejszona przyczepność wymuszają jego rozdzielenie w odpowiednich proporcjach.

Dla zapewnienia najwyższych osiągów i efektywności w nowym Oplu Insignii zastosowano adaptacyjny układ napędu na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego oraz moduł napędu tylnego z układem dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. System może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.

Opel-zima3

W trakcie pokonywania zakrętu wyższa wartość momentu trafia na koło po zewnętrznej stronie łuku, wymuszając obrót pojazdu wokół osi pionowej — Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Inteligentne sterowanie rozdziałem momentu obrotowego — tzw. tłumienie znoszenia — skutkuje neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy.

Włącz matrycowe reflektory IntelliLux LED

Mokre, zaśnieżone lub oblodzone jezdnie, a do tego krótkie i pochmurne zimowe dni. Adaptacyjne w pełni diodowe światła przednie (np. w modelach Mokka X i Grandland X) lub matrycowe reflektory IntelliLux LED w Astrze i nowej Insignii

Adaptacyjne reflektory z matrycami diodowymi (w nowej Insignii: 32 segmenty LED, po 16 z każdej strony) dostosowują się do sytuacji i umożliwiają jazdę na światłach drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. Pozwalają one również dostrzec ludzi lub zwierzęta na poboczu wcześniej niż w przypadku konwencjonalnych świateł mijania.

Rozpocznij jazdę w cieple i komforcie

Zimą trzeba wygospodarować dodatkowy czas na usunięcie śniegu i lodu z samochodu przed rozpoczęciem jazdy. Użytkownicy Opli mają to z głowy, jeżeli ich samochód jest wyposażony w ogrzewanie postojowe. System uruchamiany zdalnie sterowanym timerem lub sygnałem z czujnika temperatury rozgrzewa przedział pasażerski i silnik oraz usuwa lód z szyb.

Opel-zima4

Ogrzewanie postojowe to nie tylko dodatkowa wygoda. Przy rozgrzanym silniku olej i katalizator szybciej osiągają temperaturę roboczą, co zmniejsza zużycie podzespołów i emisję zanieczyszczeń. Opcjonalne, montowane fabrycznie ogrzewanie postojowe jest dostępne w lekkich pojazdach użytkowych Vivaro i Movano oraz w modelach osobowych Cascada, Insignia i Zafira.

Równie pomocne są systemy odladzania, takie jak podgrzewane lusterka boczne i podgrzewana przednia szyba na przykład w modelach Insignia i Grandland X. Wystarczy nacisnąć przycisk, a drobne elementy grzejne zatopione w szkle cicho i skutecznie odmrożą szybę. W większości aut dostępna jest na przykład podgrzewana kierownica.

Podgrzewane i regulowane w szerokim zakresie ergonomiczne fotele z atestem niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) zadbają wygodę i dobre samopoczucie. W opcjonalnych luksusowych fotelach AGR podróż będzie relaksująca dzięki unikatowej kombinacji regulowanego podparcia bocznego, funkcji masażu oraz ogrzewania i chłodzącej wentylacji. Dodatkowym luksusem w modelach Astra, Insignia oraz Grandland X są podgrzewane miejsca skrajne na tylnej kanapie.