OPEL VIVARO: WSZECHSTRONNY I NOWOCZESNY TRANSPORTER

Opel Vivaro

Wszechstronność, wydajność i wielki sukces. Kilka tygodni temu z linii produkcyjnej zjechał 750 000. egzemplarz modelu Vivaro, który swoją premierę miał w 2001 r.

„750 tysięcy to imponująca liczba w przypadku Vivaro, który ma w swoim segmencie ogromną konkurencję” — powiedział Steffen Raschig, dyrektor ds. lekkich pojazdów użytkowych marek Opel i Vauxhall.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Oznacza to, że Vivaro jest najlepiej sprzedającym się lekkim pojazdem użytkowym, a także że ma wszystko, czego można oczekiwać od dużego, rodzinnego, przestronnego samochodu. Model Vivaro odegrał ważną rolę w imponującym powrocie firmy Opel do czołówki, a rok 2015 był dla niego rekordowy: sprzedaż w Europie wzrosła o 38 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, przy najwyższym udziale w rynku i segmencie od czasu wprowadzenia Vivaro do sprzedaży.

Opel Vivaro

Istnieje wiele powodów sukcesu Vivaro, a jednym z nich jest wszechstronność modelu. To uniwersalny lekki pojazd użytkowy, który można konfigurować w wielu wariantach: kombi, furgon, kabina załogowa, kabina z platformą do zabudowy. W modelach użytkowych są dostępne cztery silniki wysokoprężne o różnych poziomach mocy w wersjach od 70 kW (95 KM) do 107 kW/145 KM. BiTurbo CDTI 1.6 to wiodący silnik w gamie. Wersja 107 kW/145 KM może rozpędzić Vivaro do 183 km/h i rozwinąć 340 Nm momentu obrotowego.

Ceny cennikowa modelu Opel Vivaro w odmianie furgon o dopuszczalnej masie całkowitej 2,7 tony zaczynają się od 84 880 zł, a odmiany kombi — od 96 829 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi netto w Polsce).

8

Vivaro Kombi: wygodny transport osób — komfort równy temu w samochodzie osobowym

Opel Vivaro jest zarówno praktycznym pojazdem użytkowym, jak i mobilnym biurem, odznaczający się stylistyką i komfortem, jakich zazwyczaj można spodziewać się wyłącznie w samochodach osobowych. Ponadto odmiana kombi ma praktycznie wszystko, czego może wymagać od przestronnego samochodu duża rodzina. Odmiana ta wyposażona jest w maksymalnie dziewięć siedzeń: regulowany w sześciu kierunkach fotel kierowcy z podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, podwójna kanapa dla dwóch pasażerów z przodu (dostępne również pojedyncze siedzenia) oraz potrójne kanapy w drugim i trzecim rzędzie — z dużą ilością miejsca na nogi. W razie potrzeby trzeci rząd siedzeń można szybko zdemontować. Regulowane zagłówki dostępne są dla wszystkich dziewięciu pasażerów.

6

Odmianę kombi można w ciągu kilku minut przekształcić z przestronnego minibusu dla maksymalnie dziewięciu osób w transporter o pojemności ładunkowej prawie sześciu metrów sześciennych. Jeszcze lepiej: te dwie skrajne funkcje można zaadaptować na wiele innych możliwości. W konfiguracji dla maksymalnie sześciu osób — tj. bez trzeciego rzędu siedzeń — można zmieścić do czterech metrów sześciennych bagażu w zależności od długości pojazdu.

Opel Vivaro w odmianie kombi dostępny jest w dwóch kategoriach ładowności (2,7 t i 2,9 t), w dwóch różnych długościach (5 m i 5,4 m) oraz w wysokości 1,97 m. Wsiadanie i wysiadanie lub załadunek i rozładunek odbywają się przez dwoje przednich drzwi, jedne drzwi przesuwne po stronie pasażera oraz dwoje dwuskrzydłowych drzwi tylnych. Wariant kombi można zamówić w opcji z drugimi przesuwnymi drzwiami bocznymi po stronie kierowcy oraz z otwieraną do góry pokrywą bagażnika.

4

Opel Vivaro Kombi to atrakcyjne wyposażenie standardowe, począwszy od radia ze zintegrowanym głośnomówiącym systemem telefonicznym, przez komputer pokładowy, aż po wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, klimatyzację oraz zamek centralny z pilotem. Duże paraboliczne lusterko można ustawić w pozycji, która pozwoli zobaczyć, co dzieje się w „martwym polu”, oraz zapewni ogólnie lepszą widoczność otoczenia pojazdu. Opcje takie jak podgrzewane przednie fotele kierowcy i pasażera oraz bezkluczykowy system otwierania pojazdu Keyless Open zapewniają dodatkowy komfort.

Vivaro oferuje optymalną pokładową łączność za pośrednictwem systemów multimedialnych IntelliLink firmy Opel, którymi można łatwo sterować za pomocą 7-calowego kolorowego ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy lub poleceniami głosowymi. Nowość w ofercie stanowi Navi 80 IntelliLink podający w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym. Dzięki łączności cyfrowej system nawigacji zapewnia aktualizację w czasie rzeczywistym informacji o ruchu drogowym i sugeruje alternatywne trasy, zanim kierowca utknie w korku. Interesującą funkcją wyświetlacza jest pokazywanie obiektów usługowych, takich jak sklepy i restauracje, które można odwiedzić w czasie postoju.

3

Dla tych kierowców, którzy chcą, aby pasażerowie Vivaro kombi poczuli odrobinę luksusu powstał pakiet Tourer Pack, przygotowany we współpracy z firmą Irmscher. Opcjonalny pakiet obejmuje szlachetne obszycia z czarnej skóry na panelach bocznych, wykończeniach deski rozdzielczej i dźwigni zmiany biegów. Zarówno podłogi, jak i nadkola są pokryte wysokiej jakości dywanikami welurowymi, które nie tylko dobrze wyglądają, ale również redukują poziom hałasu we wnętrzu.


Vivaro wkracza w świat luksusu

Ubiegłej jesieni firma Opel zaprezentowała, jak Vivaro może zmienić się w modnego vana. Ta elegancka wersja osobowa – Vivaro Surf Concept – jest idealna dla użytkowników uprawiających sport. Opel Vivaro Surf Concept oferuje miejsce dla 5 lub 6 osób (w zależności od konfiguracji foteli), które mogą zabrać ze sobą sprzęt sportowo-rekreacyjny. Osobny przedział ładunkowy ma kubaturę 3,2 m3, a w wersji z długim rozstawem osi — nawet 4 m3. Opel Vivaro Surf Concept doskonale nadaje się więc do transportu mokrego lub zabrudzonego sprzętu po wyprawie na plażę lub w góry, i to bez uszczerbku na wygodzie pasażerów.

2

Fot.: MARCIN KARACZUN