Wszechstronność, wydajność i wielki sukces. Kilka tygodni temu z linii produkcyjnej zjechał 750 000. egzemplarz modelu Vivaro, który swoją premierę miał w 2001 r.
„750 tysięcy to imponująca liczba w przypadku Vivaro, który ma w swoim segmencie ogromną konkurencję” — powiedział Steffen Raschig, dyrektor ds. lekkich pojazdów użytkowych marek Opel i Vauxhall.
Zobacz także:
Oznacza to, że Vivaro jest najlepiej sprzedającym się lekkim pojazdem użytkowym, a także że ma wszystko, czego można oczekiwać od dużego, rodzinnego, przestronnego samochodu. Model Vivaro odegrał ważną rolę w imponującym powrocie firmy Opel do czołówki, a rok 2015 był dla niego rekordowy: sprzedaż w Europie wzrosła o 38 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, przy najwyższym udziale w rynku i segmencie od czasu wprowadzenia Vivaro do sprzedaży.
Istnieje wiele powodów sukcesu Vivaro, a jednym z nich jest wszechstronność modelu. To uniwersalny lekki pojazd użytkowy, który można konfigurować w wielu wariantach: kombi, furgon, kabina załogowa, kabina z platformą do zabudowy. W modelach użytkowych są dostępne cztery silniki wysokoprężne o różnych poziomach mocy w wersjach od 70 kW (95 KM) do 107 kW/145 KM. BiTurbo CDTI 1.6 to wiodący silnik w gamie. Wersja 107 kW/145 KM może rozpędzić Vivaro do 183 km/h i rozwinąć 340 Nm momentu obrotowego.
Ceny cennikowa modelu Opel Vivaro w odmianie furgon o dopuszczalnej masie całkowitej 2,7 tony zaczynają się od 84 880 zł, a odmiany kombi — od 96 829 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi netto w Polsce).
Vivaro Kombi: wygodny transport osób — komfort równy temu w samochodzie osobowym
Opel Vivaro jest zarówno praktycznym pojazdem użytkowym, jak i mobilnym biurem, odznaczający się stylistyką i komfortem, jakich zazwyczaj można spodziewać się wyłącznie w samochodach osobowych. Ponadto odmiana kombi ma praktycznie wszystko, czego może wymagać od przestronnego samochodu duża rodzina. Odmiana ta wyposażona jest w maksymalnie dziewięć siedzeń: regulowany w sześciu kierunkach fotel kierowcy z podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, podwójna kanapa dla dwóch pasażerów z przodu (dostępne również pojedyncze siedzenia) oraz potrójne kanapy w drugim i trzecim rzędzie — z dużą ilością miejsca na nogi. W razie potrzeby trzeci rząd siedzeń można szybko zdemontować. Regulowane zagłówki dostępne są dla wszystkich dziewięciu pasażerów.
Odmianę kombi można w ciągu kilku minut przekształcić z przestronnego minibusu dla maksymalnie dziewięciu osób w transporter o pojemności ładunkowej prawie sześciu metrów sześciennych. Jeszcze lepiej: te dwie skrajne funkcje można zaadaptować na wiele innych możliwości. W konfiguracji dla maksymalnie sześciu osób — tj. bez trzeciego rzędu siedzeń — można zmieścić do czterech metrów sześciennych bagażu w zależności od długości pojazdu.
Opel Vivaro w odmianie kombi dostępny jest w dwóch kategoriach ładowności (2,7 t i 2,9 t), w dwóch różnych długościach (5 m i 5,4 m) oraz w wysokości 1,97 m. Wsiadanie i wysiadanie lub załadunek i rozładunek odbywają się przez dwoje przednich drzwi, jedne drzwi przesuwne po stronie pasażera oraz dwoje dwuskrzydłowych drzwi tylnych. Wariant kombi można zamówić w opcji z drugimi przesuwnymi drzwiami bocznymi po stronie kierowcy oraz z otwieraną do góry pokrywą bagażnika.
Opel Vivaro Kombi to atrakcyjne wyposażenie standardowe, począwszy od radia ze zintegrowanym głośnomówiącym systemem telefonicznym, przez komputer pokładowy, aż po wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, klimatyzację oraz zamek centralny z pilotem. Duże paraboliczne lusterko można ustawić w pozycji, która pozwoli zobaczyć, co dzieje się w „martwym polu”, oraz zapewni ogólnie lepszą widoczność otoczenia pojazdu. Opcje takie jak podgrzewane przednie fotele kierowcy i pasażera oraz bezkluczykowy system otwierania pojazdu Keyless Open zapewniają dodatkowy komfort.
Vivaro oferuje optymalną pokładową łączność za pośrednictwem systemów multimedialnych IntelliLink firmy Opel, którymi można łatwo sterować za pomocą 7-calowego kolorowego ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy lub poleceniami głosowymi. Nowość w ofercie stanowi Navi 80 IntelliLink podający w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym. Dzięki łączności cyfrowej system nawigacji zapewnia aktualizację w czasie rzeczywistym informacji o ruchu drogowym i sugeruje alternatywne trasy, zanim kierowca utknie w korku. Interesującą funkcją wyświetlacza jest pokazywanie obiektów usługowych, takich jak sklepy i restauracje, które można odwiedzić w czasie postoju.
Dla tych kierowców, którzy chcą, aby pasażerowie Vivaro kombi poczuli odrobinę luksusu powstał pakiet Tourer Pack, przygotowany we współpracy z firmą Irmscher. Opcjonalny pakiet obejmuje szlachetne obszycia z czarnej skóry na panelach bocznych, wykończeniach deski rozdzielczej i dźwigni zmiany biegów. Zarówno podłogi, jak i nadkola są pokryte wysokiej jakości dywanikami welurowymi, które nie tylko dobrze wyglądają, ale również redukują poziom hałasu we wnętrzu.
Vivaro wkracza w świat luksusu
Ubiegłej jesieni firma Opel zaprezentowała, jak Vivaro może zmienić się w modnego vana. Ta elegancka wersja osobowa – Vivaro Surf Concept – jest idealna dla użytkowników uprawiających sport. Opel Vivaro Surf Concept oferuje miejsce dla 5 lub 6 osób (w zależności od konfiguracji foteli), które mogą zabrać ze sobą sprzęt sportowo-rekreacyjny. Osobny przedział ładunkowy ma kubaturę 3,2 m3, a w wersji z długim rozstawem osi — nawet 4 m3. Opel Vivaro Surf Concept doskonale nadaje się więc do transportu mokrego lub zabrudzonego sprzętu po wyprawie na plażę lub w góry, i to bez uszczerbku na wygodzie pasażerów.
Fot.: MARCIN KARACZUN