OPEL: VIVARO JAKO ELEKTRYK JUŻ W PRZYSZŁYM ROKU

Opel Vivaro-e

Już w 2020 roku Opel Vivaro będzie oferowany także w wersji z napędem elektrycznym. Można będzie wybrać spośród dwóch pojemności akumulatora.

Nowy model będzie dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh zapewniającym zasięg do 200 kilometrów oraz z baterią 75 kWh, która pozwoli na przejechanie 300 kilometrów na jednym ładowaniu (wg WLTP).


Zobacz relacje:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

W ślad za coraz większym zapotrzebowaniem na bezemisyjne dostawy w strefach zurbanizowanych rosnąć będzie także popyt na lekkie pojazdy użytkowe z napędem wyłącznie elektrycznym. Vivaro‑e jest oparty na platformie EMP2, która umożliwia stosowanie zarówno konwencjonalnych, jak i zelektryfikowanych zespołów napędowych.

Wprowadzając nowe auto, Opel poszerza ofertę w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Premierę kolejnego elektrycznego dostawczego modelu – Combo‑e — zaplanowano na 2021 rok.

Opel Vivaro-e

– Opel stawia na elektryczność. Do 2024 roku wszystkie modele naszej marki będą oferowane w wersjach zelektryfikowanych. Każdy samochód będzie można zamówić również w takiej odmianie. Zelektryfikowane lekkie pojazdy użytkowe będą miały szczególne znaczenie na ostatnim odcinku trasy w strefie miejskiej, zarówno w przewozie osób, jak i towarów. Dlatego bardzo się cieszę, że Vivaro‑e będzie dostępny już w przyszłym roku, a zelektryfikowane wersje Opli Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life pojawią się w 2021 roku — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny marki.

Dzięki nowemu Vivaro‑e producent kontynuować będzie historię, która zaczęła się od pierwszej generacji modelu w 2001 roku. Vivaro A był oferowany do 2014 roku, głównie jako kombi, furgon oraz platforma do zabudowy. Przez ten czas sprzedano ponad 650 000 egzemplarzy. W 2014 wprowadzono drugą generację — do połowy bieżącego roku nabywców znalazło około 310 000 tych samochodów.

Trzecia odsłona Vivaro dotarła do dealerów kilka tygodni temu. Wielofunkcyjny pojazd jest teraz dostępny w trzech długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). W porównaniu z poprzednikiem ma także o 200 kg większą ładowność (maks. 1400 kg) oraz może holować przyczepę cięższą o pół tony (do 2500 kg). Większość wersji nowego Vivaro ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala na wjazd na podziemne parkingi.

Zwiększył się również komfort kierowcy i pasażerów. Liczne nowoczesne technologie i systemy wspomagające kierowcę — w tym adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip, panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni czy systemy multimedialne — są dostępne jako opcje. W codziennej pracy pomagają też takie rozwiązania, jak elektrycznie sterowane przesuwane drzwi oraz system FlexCargo ułatwiający przewożenie dłuższych przedmiotów.