OPEL / VAUXHALL: SZYBKI ROZWÓJ MAREK W GRUPIE PSA

opel-psa1

Już po roku w Grupie PSA Opel/ Vauxhall znów jest na plusie. Marża bieżącego zysku operacyjnego za pierwszą połowę 2018 r. wyniosła 5 procent.

Zysk wyniósł 502 mln euro, a przepływ wolnych środków pieniężnych z działalności operacyjnej wzrósł do poziomu około 1,2 mld euro. Nie ma zatem wątpliwości że PACE! działa.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Konkurencyjność zakładów w całej Europie znacznie się poprawiła. Zarząd firmy Opel zawarł porozumienia z partnerami społecznymi w sprawie wyników i wydajności wszystkich zakładów w Europie. Na tej podstawie podjęto już decyzje o nowych inwestycjach i ulokowaniu produkcji poszczególnych modeli na całym kontynencie.

Na przykład nowa Corsa — także w odmianie elektrycznej — będzie produkowana wyłącznie w fabryce w Saragossie w Hiszpanii. Produkcja nowej generacji Vivaro rozpocznie się w Luton w Anglii w 2019 r. SUV Grandland X będzie produkowany w Eisenach od połowy przyszłego roku — a od 2020 r. także w wersji hybrydowej.

Ogłoszono też lokalizację produkcji silników i skrzyń biegów w Tychach, Aspern (Austria) i Szentgotthard (Węgry). Szczegóły planowanych inwestycji w Rüsselsheim i Kaiserslautern zostaną podane do wiadomości w późniejszym terminie.

opel-psa2

Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim

Udana integracja firmy Opel/Vauxhall z Groupe PSA znajduje odzwierciedlenie także w strukturach inżynierskich. Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim pełni ważną rolę w firmie i wnosi typowe atuty Opla do globalnej sieci ośrodków rozwojowych grupy. Wchodzące w jego skład 15 Centrów Kompetencji działa w różnych obszarach technologii oraz jest odpowiedzialne za opracowywanie lekkich pojazdów użytkowych, a także za nową generację czterocylindrowych silników benzynowych.

Centrum realizuje globalne zadania dla całej Grupy PSA. Możliwości i zdolności poszczególnych zespołów kompetencyjnych idealnie uzupełniają się nawzajem w ramach globalnej sieci — z pożytkiem dla wszystkich pięciu marek grupy (Opel, Vauxhall, Peugeot, Citroën i DS Automobiles). Ponadto w przyszłości w Rüsselsheim będą opracowywane wszystkie nowe modele marek Opel i Vauxhall.

Nowe modele — elektryfikacja całego portfolio

Współpraca między zespołami odpowiedzialnymi za prace rozwojowe została dobrze przyjęta przez klientów. Dzięki modelom Crossland X, Mokka X i Grandland X Opel/ Vauxhall zajął świetną pozycję na notującym dynamiczny wzrost rynku pojazdów sportowo- użytkowych i jest liderem między innymi w europejskim segmencie SUV-B. W pierwszej połowie 2018 r. sprzedano 167 200 pojazdów obu marek.

Opel i Vauxhall kontynuują ofensywę produktową w Europie. Po wprowadzeniu sportowej Insignii GSi premierę miała Corsa GSi. Nowy Combo Life, czyli osobowa wersja użytkowego Combo, również pozytywnie wpłynie na dynamikę wzrostu. W przyszłym roku pojawi się zupełnie nowa Corsa. Od 2020 r. model ten będzie oferowany także w wersji z napędem akumulatorowym, co oznacza, że Opel/ Vauxhall będzie miał już cztery zelektryfikowane pojazdy w ofercie.

Do 2024 wersje zelektryfikowane będą dostępne w przypadku wszystkich modeli osobowych — jako pojazdy zasilane z akumulatorów lub jako hybrydy z możliwością doładowania ze źródła zewnętrznego. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu multienergetycznych platform Grupy PSA.

Dzięki kontraktom z nowymi importerami w Maroku, Tunezji, RPA i Libanie firma będzie dążyła do podwojenia sprzedaży poza Europą do 2020 r. Od drugiej połowy roku modele Opla będą montowane w Namibii. Od połowy przyszłej dekady ponad 10 procent sprzedaży Opla w ujęciu ilościowym będzie przypadać na rynki pozaeuropejskie. W tych działaniach firma również skutecznie wykorzystuje istniejące struktury Grupy PSA.