W 2015 roku firma Opel sprzedała w Europie ponad 100 000 lekkich samochodów użytkowych, o 24 procent więcej niż w 2014 roku, w znacznym stopniu zwiększając udział w rynku, który wzrósł o 9 procent.
Trend wzrostowy był kontynuowany również w pierwszej połowie br. Liczba sprzedanych samochodów dostawczych w Polsce w ciągu minionych sześciu miesięcy osiągnęła 1 510 samochodów, co daje ponad 45 proc. wzrost w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku.
Zobacz także:
Największy, bo aż ponad 100 proc. wzrost zanotował model Movano, równie imponujący, prawie 74 proc. wynik uzyskał model Combo w wersji Van. Zainteresowaniem cieszą się także modele Vivaro i Movano w osobowej wersji bus.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych marki Opel w Polsce. Po znakomitym roku 2015, nie zwalniamy tempa, koncentrujemy się na dalszym rozwijaniu oferty w tym segmencie rynku. Ponad 45% wzrost w pierwszej połowie tego roku potwierdza, że konsekwentnie rozbudowywana oferta marki, jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych klientów — powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Oplowi Vivaro poświeciliśmy ostatnio osobny tekst (Wszechstronny i nowoczesny transporter), skoncentrujemy się więc na pozostałych dwóch modelach przynoszących sukcesy producentowi.
Movano, oferuje jeden z najbogatszych na rynku asortymentów wariantów nadwozia (w sumie 188), co sprawia, że jest to model nadający się dosłownie do każdego rodzaju działalności. Dzięki ofercie dostępny jest z napędem na przednie lub tylne koła, a jego całkowita masa wraz z załadunkiem wynosi do 4,5 tony. Wariant 3,5-tonowy z napędem na tylne koła może zostać wyposażony w podwójne lub pojedyncze koła, podczas gdy wariant 4,5-tonowy standardowo posiada podwójne koła.
Oferta obejmuje furgony w czterech różnych długościach oraz trzech różnych wysokościach nadwozia, wersje kombi do przewozu 9 osób oraz autobus do 17 osób i warianty z pojedynczą kabiną, podwójną kabiną oraz jako platforma do zabudowy. Jest on również dostępny w różnych, specjalistycznych zabudowach fabrycznych, na przykład jako wywrotka z wariantem wyładowczym na tył i obie strony lub tylko do tyłu z ruchomymi burtami bądź np. jako kontener. Obok pojemności i wymiarów ważną rolę w świecie samochodów użytkowych odgrywa ergonomia i funkcjonalność.
Opel Movano jest także praktyczny w codziennym użytkowaniu. Wersje z napędem na przednie koła posiadają niski próg załadunku, co zapewnia łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej, a przesuwne drzwi boczne i skrzydłowe tylne o szerokim otwarciu gwarantują maksymalny komfort przy załadunku i rozładunku. Zalety auta są doceniane przez nabywców, czego dowodem jest wzrost sprzedaży wersji dostawczych i osobowych modelu w Polsce. W pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. łącznie sprzedaż zwiększyła się o ponad 97 procent rok po roku.
Trzeci pełnoprawny członek zespołu lekkich pojazdów użytkowych firmy Opel, model Combo, może również świętować udany początek 2016 r. Wzrost sprzedaży wersji van w Polsce od początku roku wyniósł prawie 74 proc. Dzięki dużej różnorodności wersji, model spełnia szeroki zakres kryteriów. Gama obejmuje dwa rodzaje nadwozia: o krótkim i długim rozstawie osi (2755 mm i 3105 mm). Obydwa rodzaje dostępne są jako van lub samochód osobowy z 5–7 siedzeniami oraz ze standardowym lub podwyższonym dachem.
W ten sposób Combo zapewnia elastyczną podstawę do profesjonalnego zastosowania w biznesie lub przemyśle. Stanowi on również wszechstronny rodzinny i rekreacyjny samochód mający szerokie zastosowanie. Wnętrze kabiny Opla Combo wypełnione jest praktycznymi i przyjaznymi dla użytkownika funkcjami. Ergonomiczne i łatwo dostępne kontrolki dają poczucie harmonii.
Układ kabiny jawi się jako dobrze przemyślany i praktyczny, czego przykładem są liczne funkcjonalne i odpowiednio rozmieszczone schowki oraz półki. Dowodem tego jest także możliwość zamontowania maksymalnie siedmiu siedzeń.
Fot.: Marcin Karaczun