Pragniesz posiadać dołączany napęd drugiej osi w Oplu Combo Cargo lub Vivaro? Jest to obecnie możliwe – firma Dangel wykona konwersję 4×4 w cenie 31 000 złotych netto.
Użytkownicy mają do wyboru dwa tryby jazdy — Eco i Auto 4WD — przełączane pokrętłem na desce rozdzielczej.
Zobacz także:
W trybie Eco układ 4×4 jest odłączony i pojazdy korzystają wyłącznie z napędu na przednie koła, co ogranicza zużycie paliwa, emisję oraz zużycie opon na przykład w czasie jazdy np. autostradą.
W trudniejszym terenie kierowca może włączyć tryb Auto 4WD bez zatrzymywania samochodu. Wtedy, gdy tylko przednie koła zaczynają tracić przyczepność, sprzęgło wiskotyczne oraz centralny mechanizm różnicowy przekazują część momentu obrotowego na tylną oś. W jeszcze cięższych warunkach kierowca może skorzystać z funkcji blokady tylnego mechanizmu różnicowego R. Lock.
Standardowe wyposażenie Combo Cargo 4×4 obejmuje aktywny system bezpieczeństwa ESP, osłony pod silnikiem i skrzynią biegów oraz prześwit podniesiony o 90 mm. Dostępne są również dodatkowe osłony zbiornika paliwa i tylnej osi oraz dalsze zwiększenie prześwitu o 20 mm (łącznie aż do 300 mm). Przy kątach natarcia i zjazdu wynoszących odpowiednio 26,6 i 38,3 stopnia oraz kącie rampowym 26 stopni, auto może jechać pod górę przy nachyleniu terenu do 41 stopni.
Pod względem dzielności terenowej Vivaro 4×4 jest również porównywalny z samochodami sportowo- użytkowymi. To zasługa prześwitu zwiększonego nawet o 60 mm (łącznie do 245 mm), kątów natarcia i zejścia 20,4/ 31 stopni oraz kąta rampowego do 20 stopni.
Jeżeli chodzi o jazdę pod górę, Vivaro 4×4 poradzi sobie z nachyleniem drogi do 23,7 stopnia — w zależności od masy ładunku (do 1344 kg) oraz innych czynników, takich jak opony czy rodzaj nawierzchni.
Podobnie jak pozostałe wersje Combo i Vivaro również odmiany z napędem 4×4 zostały zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności i niskich kosztach posiadania. Duży wkład w osiągnięcie tych celów mają turbodoładowane silniki wysokoprężne.
Combo Cargo 4×4
Oprócz trzyosobowej kabiny (podwójny fotel pasażera), długiej przestrzeni ładunkowej (3440 mm) oraz ładowności do 880 kg, mierzący do 4753 mm długości Combo Cargo 4×4 oferuje ten sam zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, co pozostałe odmiany dostawcze oraz osobowy Combo Life.
Przydatne wyposażenie obejmuje między innymi: adaptacyjny tempomat, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych, system automatycznego hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu oraz wyświetlacz projekcyjny. Dostępna jest opcjonalna tylna kamera cofania, natomiast druga kamera w lusterku bocznym od strony pasażera ogranicza martwe pole od tej strony pojazdu.
Szeroki odstęp między tylnymi nadkolami powoduje, że nawet w Combo Cargo z krótszym rozstawem osi zmieszczą się dwie europalety.
Vivaro 4×4 w trzech długościach nadwozia
Vivaro 4×4, dostępny jako furgon w trzech długościach — małej, średniej i dużej — z mocnymi 2‑litrowymi silnikami Diesla i kubaturą przestrzeni ładunkowej do 6,6 m3, wyróżnia się dzielnością w terenie.
Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii. Z przednią kamerą i czujnikami radarowymi współpracują między innymi asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat z funkcją redukcji prędkości silnikiem, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego i ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu.
Samochód ma też przednie i tylne czujniki parkowania. Systemy Multimedia i Multimedia Navi Pro są wyposażone w duże 7-calowe ekrany dotykowe. Navi Pro oferuje dodatkowo nawigację z mapami Europy w widoku 3D. Pokładowy system wzywania pomocy w przypadku kolizji lub awarii zapewnia poczucie spokoju na trasie.