W centrali Opla w Rüsselsheim odbyła się premiera nowej Mokki. Jest to pierwszy model marki z nowym obliczem – panelem przednim Vizor.
Ze względu na rygorystyczne zasady związane z pandemia koronawirusa Covid- 19, tylko niewielka liczba osób uczestniczyła w pokazie na żywo – film z wydarzenia jest dostępny w serwisie YouTube.
Zobacz także:
Samochód zapowiada przyszły kierunek stylistyczny marki. Nowością jest również przeprojektowany znak Blitz, czyli błyskawica Opla, a także centralnie umieszczona nazwa modelu na tylnej klapie.
Nowe auto jest też pierwszym z deską rozdzielczą Pure Panel oraz w pełni cyfrowym kokpitem. Samochód od samego początku sprzedawany zarówno z napędem elektrycznym, jak i z bardzo oszczędnymi silnikami spalinowymi.
Nowego Opla Mokkę można zamówić już teraz w cenie już za 79 990 zł. Ceny bezemisyjnej Mokki‑e rozpoczynają się od 139 900 zł Napęd elektryczny rozwija moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Według cyklu WLTP1 akumulator o pojemności 50 kWh pozwala na przejechanie do 324 km na jednym ładowaniu.
Nowy Opel ma krótkie zwisy i szeroki rozstaw kół, które podkreślają sylwetkę kompaktowego pięciomiejscowego modelu o długości 4,15 metra. Stylistyczna przejrzystość panuje również we wnętrzu. Nowy Pure Panel to zestaw dwóch wyświetlaczy. Projektanci zadbali o to, by obsługa systemu była intuicyjna. Najważniejsze funkcje wciąż są sterowane przyciskami.
Napęd elektryczny lub nowoczesne silniki spalinowe
W wersji elektrycznej kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy — Normal, Eco i Sport. Mokka‑e obsługuje wszystkie opcje ładowania prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Sprawność akumulatora jest objęta gwarancją przez osiem lat lub 160 000 km.
Dzięki specjalnym rozwiązaniom dla pojazdów elektrycznych w ramach OpelConnect i aplikacji myOpel, jazda jest jeszcze prostsza.
Żwawe, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężny oferują moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie dobre osiągi (zużycie paliwa według NEDC, dane wstępne: 4,8–3,8 l/100 km; emisja CO2: 111–100 g/km). Silniki współpracują z nowoczesną sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiostopniowym automatem z manetkami zmiany biegów.
Matrycowe reflektory i liczne systemy
Wśród oferowanych przez nowe auto systemów są zaawansowany tempomat (ACC) i aktywne pozycjonowanie na pasie ruchu. W oświetleniu zastosowano nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również kamera cofania obejmująca kąt 180 st., asystent automatycznego parkowania, system Flank Guard oraz układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Nowa Mokka zapewnia rozrywkę oraz łączność kierowcy i pasażerom. Oferta obejmuje systemy Multimedia Radio i Multimedia Navi z 7‑calowym dotykowym kolorowym wyświetlaczem oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym kolorowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Monitory są zintegrowane z nowym kokpitem Pure Panel. Wyświetlacz centrum informacyjnego kierowcy ma przekątną 12 cali.
Można zamówić fotele zarówno sportową Alcantarą, jak i klasyczną skórą. Najwyższa opcja obejmuje podgrzewany skórzany fotel kierowcy z funkcją masażu. Kierowca i pasażer z przodu mogą umieścić swoje smartfony na specjalnej półce w konsoli centralnej, gdzie kompatybilne smartfony mogą być ładowane indukcyjnie.